Ik ga maandag weer de nacht in. Dus als ze dan nog niet bevallen is dan sta ik ook weer paraat
Icecrystal
Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-21 17:53
Oke.. Uier vandaag hard en het melk voor testen spoot er zo uit. Is gedaald naar 6.5! Zo spannend dat je niet weet met een maiden of ze snel zakt naar 6.0 of daar langer over doet.
Vanacht voor de zekerheid maar wat wekkers zetten!
Momenteel staat ze rustig. Ze scharrelt wat rond, vind haar niet onrustig ogen. Ik kijk zo en dan vannacht even op de camera. Zó spannend
Icecrystal
Geplaatst door de TopicStarter: 19-03-21 09:19
Flori; Rond dag 225 begin ik wel met meten! Door de jaren heen wel geleerd dat dat het meeste houvast geeft .
Onze vorige merries bevielen soms rond 320 al en het jaar erop bijvoorbeeld rond 340. Door op tijd te gaan testen was ik er altijd bij.
Als er echt veel melk uitkomt test ik vaak meerdere keren per dag omdat het in een paar uur kan zakken.
Het eerste gokje is al gevallen!
Jessietje - Hengst - Zwart- 18 maart AppleSter - merrie - zwart- 19 maart Mer1980- merrie- zwart met een wit voetje achter- 20 maart Domino_2006- hengst- zwart- 21 maart Icecrystal- hengst- zwart met een kolletje- 22 maart BelgenGek- merrie- zwart met bles- 22 maart Tyrzavm- hengst- bruin- 23 maart Balou_lover- merrie- zwart met mini kol- 24 maart __Sannne - Hengst - Zwart met bles - 24 maart Amanda09- hengst- zwart- 25 maart Fleur_G - hengst - zwart ( mini Rox) - 26 maart Shirjolyne- merrie- zwart- 27 maart Deracine - hengst - bruin- 28 maart Fyjuul- merrie- donkerbruin met kolletje, sneb en wit sokje- 28 maart Quir- hengst- vos- 28 maart _Mars- merrie- bruin- 29 maart Muga- merrie- zwart met kolletje- 30 maart Janinevv- merrie - donkerbruin met witte kol- 30 maart Eline_S_S - hengst- bruin- 1 april Myponyhoward- merrie- donkerbruin- 1 april DemiSisa - Merrie - Bruin - 2 april Felien_Kyra - merrie - donkerbruin met een kolletje- 3 april Joey2010 - merrie - mooie donker bruin- 3 April KuilderR - merrie - bruin 4X wit met klein kolletje- 4 april
Nee niet altijd! Maar vanaf dan probeer ik het wel al Is je merrie maiden? Dan kan het zijn dat de tietjes helemaal niet groot worden en dat er al wel melk te testen is. Het is ook wel echt even een handigheidje hoor. Sommige merries zijn niet heel makkelijk ermee .
Dat geloof ik ook niet Tyrza. Ben zo benieuwd wat de test vanmiddag zegt
jaaa, gefeliciteerd, heb het net gemist , snelle bevalling zeker ? wat is het geworden ? ik zie wel mooi blesje
Icecrystal
Geplaatst door de TopicStarter: 19-03-21 23:09
Jaaaaa merrie!!
Het ging na de melktest snel. Ze ging rollen, happen naar buik etc.
Snel naar stal geracet en helaas een beentje die verkeerd lag waardoor we moesten helpen. Gelukkig is alles goed gekomen!
Ze drinkt en de nageboorte is er al af
Laatst bijgewerkt door Icecrystal op 19-03-21 23:10, in het totaal 1 keer bewerkt
Laylah2002
Geplaatst: 19-03-21 23:10
Ahh gelukkig alles goed gegaan
Een beentje verkeerd gelukkig hebben jullie kunnen helpen, heb daar nachtmerries mee, mijn hengstje van 2 jaar geleden die lag met beide beentjes dubbel geklapt