Pensioneigenaar haalt eigen gekochte stro uit stal.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 22:48

Ik heb mijn merrie en veulen van een week oud ook halsoverkop moeten verhuizen, allemaal goed gekomen. Hoewel ik het wel retespannend vond, met zo'n kleintje op de trailer, is het de beste keuze die ik ooit had kunnen maken.

Succes!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 22:55

xPenny schreef:
Cayenne schreef:
Wat jammer dat het zo gelopen is!
Qua voeren heb ik ook zoiets mee gemaakt. Mijn muesli lag bij andere paarden in de stal en ik was toch echt de enige die dat specifieke mengsel voerde.
Ik vond het al zo raar dat mijn ton steeds zo snel leeg was :+

Hoe heb je het toen aangepakt? :o

Ik heb gevraagd hoe het kon dat de paarden van de staleigenaresse en haar vriendin opeens hetzelfde als mijn paard aten en hoe mijn ton dan zo snel leeg kon.
Volgens hun hadden ze proefzakjes van de muesli gekregen, maar dat kan niet kloppen want ik mengde de muesli zelf.
Dat, samen met nog wat andere dingen die niet klopten, heeft er oa voor gezorgd dat ik ben verhuisd.

Cequinta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-19 23:09

Jolliegirl schreef:
Maartje1990 schreef:
Maar hij heft dus ook weer jouw eigen stro uit jouw stak gehaald en bij andere er in?

Nee voer uit de ton van een stalgenoot.....

Citaat:
Ja dat heb ik gelezen maar ze zegt "Het is weer raak" (en dit topic ging over het stro) vervolgens zegt ze "en ben ook achter iets anders gekomen" en dan gaat hetnop dat moment over de brokken. Dus ik vraag me af of hij ook weer stro weg haalt

Hij haalt inderdaad nog altijd stro uit mijn stal het s morgens :j
Plus dat ik nu ook achter ben gekomen dat hij de brokken van een ander stalgenootje voert aan een ander paard dat er staat.

Raamzicht

Re: Pensioneigenaar haalt eigen gekochte stro uit stal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 04:17

Wauw ook dat stro weer?? Heb je het weer op camera? Benieuwd wat hij dit keer gaat zeggen..
Pas wel op met vast vertellen aan stalgenootje, straks komt het verhaal al bij hem en zet hij je er per direct uit oid.
Heb je nog opzeg termijn? Kan ook nog wel eens een lastige maand worden. Niks let hem dan meer om nog meer stro uit je stal te pakken etc.

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 05:49

Denk dat als het om diefstal gaat zij gewoon per direct haar biezen mag pakken zonder consequenties ze heeft het op film staan immers.

Cequinta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-19 07:25

We huren daar “zwart” een stalling, geen overeenkomst oid getekend dus :)

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 07:37

xPenny schreef:
We huren daar “zwart” een stalling, geen overeenkomst oid getekend dus :)

Dan is het sowieso inpakken en wegwezen.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 07:48

Tjonge wat vervelend zeg.... vooral ook omdat je ook zoveel daar andere dingen gedaan hebt en, zoals ik het begrijp, altijd zo'n goed contact hebt gehad

Cequinta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-19 14:52

Maartje1990 schreef:
Tjonge wat vervelend zeg.... vooral ook omdat je ook zoveel daar andere dingen gedaan hebt en, zoals ik het begrijp, altijd zo'n goed contact hebt gehad

Ja precies, dat maakt het vooral triest.
Maar ik ga er niet wakker voor liggen hoor :) Voor mij is dit verhaal en vriendschap eigenlijk al gesloten.

Alleen het woord naar hun toe moet er nog uit vanuit mijn kant.
Maar ben een beetje aan het twijfelen wanneer daar het beste moment voor is.

Zaterdag al? Nadat ik naar de nieuwe stalling ben wezen kijken en alles geregeld is.
Je weet weer niet hoe het uit gaat pakken he en mijn voornemens waren om de 1ste te verhuizen dus dat is dan nog 1 week vanuit aankomende Zaterdag gezien.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 14:54

Ik zou zelf wel even afwachten tot je een nieuwe plek gevonden hebt. Stel je voor je huidige staleigenaar krijgt het in zijn bol - aangezien je ook geen contract hebt - en wil je a la minuut van het erf hebben - want ze kunnen soms uit rare hoeken reageren dus je weet maar nooit -, dan sta je daar mooi met je merrie en veulen. Ik zou persoonlijk wachten tot je een nieuw plekje verzekerd hebt, maar da's denk ik gewoon even kijken waar je gevoel ligt en of je denkt dat deze staleigenaar gek zou kunnen gaan doen ofniet. In ieder geval zoveel mogelijk risico uitsluiten voor jezelf, merrie en veulen dat je met problemen komt te zitten.

Cequinta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-19 15:21

cursebreaker schreef:
Ik zou zelf wel even afwachten tot je een nieuwe plek gevonden hebt. Stel je voor je huidige staleigenaar krijgt het in zijn bol - aangezien je ook geen contract hebt - en wil je a la minuut van het erf hebben - want ze kunnen soms uit rare hoeken reageren dus je weet maar nooit -, dan sta je daar mooi met je merrie en veulen. Ik zou persoonlijk wachten tot je een nieuw plekje verzekerd hebt, maar da's denk ik gewoon even kijken waar je gevoel ligt en of je denkt dat deze staleigenaar gek zou kunnen gaan doen ofniet. In ieder geval zoveel mogelijk risico uitsluiten voor jezelf, merrie en veulen dat je met problemen komt te zitten.

Als Zaterdag alles goed is, is alles ook geregeld meteen van de nieuwe plek.
Maar juist, wat je zelf ook zegt, weet ik niet wanneer ik het dan moet zeggen,

Ga aankomende zaterdag kijken naar de nieuwe stalling, maar volgende week zaterdag is het pas de 1ste.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 15:26

Ik zou het zeggen zodra je zekerheid hebt over je nieuwe stal. Officieel heb je (wettelijk gezien) namelijk een maand opzegtermijn, dus ik zou niet tot het laatste moment wachten.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 15:28

Zou idd wachten totdat je zeker weet dat de nieuwe plek geschikt is. Wel lastig inschatten wanneer je zoiets vertelt, je wil er ook geen gedoe mee. Wat een gedoe weer zeg met dat voer nu ook, je gaat je toch afvragen wat er verder nog mis is gegaan de afgelopen jaren.

Cequinta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-19 16:12

Wachten met vertellen wanneer er zekerheid is over de nieuwe stalling was sowieso de bedoeling :)

Wettelijk hoef ik geen maand opzegtermijn. Beste man mag niet eens stallen verhuren officieel en ik heb nergens wat getekend.

Maar mijn stallingsmaand loopt nog tot de 1ste (dat heb ik altijd netjes aan het begin vd maand betaald).

Maar het gaat zich mij er om dat ik “nadat nieuwe stalling rond is en ik het meteen zou zeggen die dag” ik er nog een week moet staan. En ik weet natuurlijk niet hoe het gesprek gaat lopen, dat ik misschien inderdaad meteen kan vertrekken.

Maar om het 2 dagen vantevoren aan te geven is ook niet netjes, wanneer ik dat zou doen.
Maar goed, dan denk ik; waar is hij bij mij netjes geweest de afgelopen tijd? :')
Leuk in je gezicht doen en achter je rug steken ze net zo goed een mes in je rug.

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 16:22

Ik zou het met de nieuwe stal overleggen zaterdag, of hun indien het gesprek niet goed verloopt al plek hebben en je dan direct kunt komen?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 16:30

Is er een risico dat hij je meteen zal wegsturen?

Cequinta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-19 16:32

Maartje1990 schreef:
Is er een risico dat hij je meteen zal wegsturen?

Ik heb echt geen flauw idee :n
Stalbaas zelf is niet zo met de mond erbij, zijn vrouw daarin tegen wel.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 16:56

Ga eerst maar eens kijken bij die andere stal.Want het is echt nergens volmaakt.Het is niet zeker dat je er op vooruit gaat misschien.

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 17:03

Bij de andere stal vragen of je eventueel per direct terecht kan mocht je op straat gezet worden...

Cequinta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-19 17:34

Dat is een goede inderdaad! :)

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 07:15

In jouw geval heb je een legitieme reden om zonder opzegtermijn op te stappen. Vanwege de diefstal/"contract"breuk.

Dat iemand geen officieel bedrijf en geen papieren contract heeft, maakt niet dat je je er niet aan hoeft te houden. Je hebt je ook te houden aan mondelinge afspraken alleen zijn die moeilijker te bewijzen. En dat geldt voor beide kanten.

Een opzegtermijn is in principe wettelijk geregeld en gelijk aan het betalingstermijn. Dus als jouw maand loopt van de eerste t/m de 30/31e dan moet je uiterlijk de 30/31 opzeggen een maand van te voren.

Op het moment dat eenzijdig en zonder die maand vooraankondiging stalgeld omhoog gaat of voorwaarden gewijzigd worden mag je per direct zonder opzegtermijn vertrekken.

Sterkte en veel plezier op je nieuwe stal. Hopelijk gaat het daar goed bevallen!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 10:42

Ik denk dat je er goed aan doet om het pas te zeggen op het moment dat je paarden echt direct terecht kunnen in de nieuwe stal. Dus eerst zekerheid hebben dat je ze inderdaad daar wilt stallen. Dan zekerheid hebben over het moment waarop ze mogen komen. Zorgen dat je ook vervoer paraat hebt en het dan pas vertellen. En dit natuurlijk liefst z.s.m. voor elkaar hebben zodat je zelf het zo netjes mogelijk afhandelt.

Zodat je als het uit de hand loopt, direct zonder al teveel stress kan vertrekken. Dat groepsgebruik van individueel bezit had je ook niet verwacht...

Ik zou er persoonlijk niet vanuit gaan dat het uit de hand loopt, zo wil ik niet in het leven staan met zulke slechte verwachtingen van anderen, maar ik zou toch voor mijn eigen gemoedsrust wel op het ergste voorbereid willen zijn.

Sowieso is het misschien ook wel handig om vast wat spullen naar huis te halen, als je er veel spul hebt liggen dat je niet per-sé nodig hebt en niet in 1 rit kan vervoeren?

Dat van direct weggaan vind ik sowieso wel lastig, normaal gesproken zou ik zeggen: gewoon uit goed fatsoen een maand van tevoren opzeggen. Maarja als er van je gestolen wordt...dat verandert de zaak toch wel. Ligt er nu nog veel stro eigenlijk / neem je dat ook mee? :)

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 10:54

pmarena schreef:
Ik denk dat je er goed aan doet om het pas te zeggen op het moment dat je paarden echt direct terecht kunnen in de nieuwe stal. Dus eerst zekerheid hebben dat je ze inderdaad daar wilt stallen. Dan zekerheid hebben over het moment waarop ze mogen komen. Zorgen dat je ook vervoer paraat hebt en het dan pas vertellen. En dit natuurlijk liefst z.s.m. voor elkaar hebben zodat je zelf het zo netjes mogelijk afhandelt.

Zodat je als het uit de hand loopt, direct zonder al teveel stress kan vertrekken. Dat groepsgebruik van individueel bezit had je ook niet verwacht...

Ik zou er persoonlijk niet vanuit gaan dat het uit de hand loopt, zo wil ik niet in het leven staan met zulke slechte verwachtingen van anderen, maar ik zou toch voor mijn eigen gemoedsrust wel op het ergste voorbereid willen zijn.

Sowieso is het misschien ook wel handig om vast wat spullen naar huis te halen, als je er veel spul hebt liggen dat je niet per-sé nodig hebt en niet in 1 rit kan vervoeren?

Dat van direct weggaan vind ik sowieso wel lastig, normaal gesproken zou ik zeggen: gewoon uit goed fatsoen een maand van tevoren opzeggen. Maarja als er van je gestolen wordt...dat verandert de zaak toch wel. Ligt er nu nog veel stro eigenlijk / neem je dat ook mee? :)

Ik begreep dat er momenteel niet van ts wordt gestolen.Maar van een niet-aanwezige stalgenoot.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 10:56

anjali schreef:
Ik begreep dat er momenteel niet van ts wordt gestolen.Maar van een niet-aanwezige stalgenoot.

Ja, er wordt óók van TS gestolen. Zie:

xPenny schreef:
Hij haalt inderdaad nog altijd stro uit mijn stal het s morgens :j
Plus dat ik nu ook achter ben gekomen dat hij de brokken van een ander stalgenootje voert aan een ander paard dat er staat.

Cequinta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-19 11:41

Vanmorgen weer mogen zien hoe hij 4 flinke scheppen schoon stro uit de stal haalde en in een andere stal gooide.

Vervoer is al geregeld. Is een vriendin van me dus staat altijd paraat :)

Veel eigen stro heb ik er niet meer liggen. Mijn 100kg baal is bijna op en wou Zaterdag enkele kleine baaltjes stro halen zodat ik daar nog 1 week mee uit kom en mocht het gebeuren dat ik eerder ga, ik deze makkelijk op de aanhanger kan meenemen.

Morgen kijken en alles regelen :).
Denk dat het mij wel bevalt, hoor er goede verhalen over. Er is overal wel altijd iets wat je niet zint, maar dat is geven en nemen. Dat blijf je toch overal houden. Anders moet je je een eigen huis met stallen kopen.

Als mijn paarden maar in een fatsoenlijke stal staan en genoeg beweging krijgen. Ben ik al blij :) ik heb niet veel wensen hoor.

Ander meisje vertrekt ook binnen nu en een week. Gister weer wat voorgevallen.
Lang verhaal kort, waar ik niet te veel over kan gaan zeggen.
In ieder geval meisje was gister weer op stal na een incident afgelopen dagen geleden. Alles leuk en aardig hun samen, lachen etc. Meisje was nog niet de deur uit en zei pensionhouder tegen mij dat hij ze niet meer verwachtte, dat ze niet meer zou komen de komende 2 weken ivm het incident.
En dat hij haar liever kwijt als rijk was en van hem kom vertrekken het liefst maar niks mocht zeggen van de vrouw.

Maar weer het verhaal. Leuk doen in je gezicht maar achter je rug om net zo goed een mes erin steken.

Nog even mijn poker face op houden en ben ik er ook eindelijk klaar mee -O-