Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
xPenny schreef:Cayenne schreef:Wat jammer dat het zo gelopen is!
Qua voeren heb ik ook zoiets mee gemaakt. Mijn muesli lag bij andere paarden in de stal en ik was toch echt de enige die dat specifieke mengsel voerde.
Ik vond het al zo raar dat mijn ton steeds zo snel leeg was
Hoe heb je het toen aangepakt?
Jolliegirl schreef:Maartje1990 schreef:Maar hij heft dus ook weer jouw eigen stro uit jouw stak gehaald en bij andere er in?
Nee voer uit de ton van een stalgenoot.....
Citaat:Ja dat heb ik gelezen maar ze zegt "Het is weer raak" (en dit topic ging over het stro) vervolgens zegt ze "en ben ook achter iets anders gekomen" en dan gaat hetnop dat moment over de brokken. Dus ik vraag me af of hij ook weer stro weg haalt
Maartje1990 schreef:Tjonge wat vervelend zeg.... vooral ook omdat je ook zoveel daar andere dingen gedaan hebt en, zoals ik het begrijp, altijd zo'n goed contact hebt gehad
Voor mij is dit verhaal en vriendschap eigenlijk al gesloten. cursebreaker schreef:Ik zou zelf wel even afwachten tot je een nieuwe plek gevonden hebt. Stel je voor je huidige staleigenaar krijgt het in zijn bol - aangezien je ook geen contract hebt - en wil je a la minuut van het erf hebben - want ze kunnen soms uit rare hoeken reageren dus je weet maar nooit -, dan sta je daar mooi met je merrie en veulen. Ik zou persoonlijk wachten tot je een nieuw plekje verzekerd hebt, maar da's denk ik gewoon even kijken waar je gevoel ligt en of je denkt dat deze staleigenaar gek zou kunnen gaan doen ofniet. In ieder geval zoveel mogelijk risico uitsluiten voor jezelf, merrie en veulen dat je met problemen komt te zitten.

pmarena schreef:Ik denk dat je er goed aan doet om het pas te zeggen op het moment dat je paarden echt direct terecht kunnen in de nieuwe stal. Dus eerst zekerheid hebben dat je ze inderdaad daar wilt stallen. Dan zekerheid hebben over het moment waarop ze mogen komen. Zorgen dat je ook vervoer paraat hebt en het dan pas vertellen. En dit natuurlijk liefst z.s.m. voor elkaar hebben zodat je zelf het zo netjes mogelijk afhandelt.
Zodat je als het uit de hand loopt, direct zonder al teveel stress kan vertrekken. Dat groepsgebruik van individueel bezit had je ook niet verwacht...
Ik zou er persoonlijk niet vanuit gaan dat het uit de hand loopt, zo wil ik niet in het leven staan met zulke slechte verwachtingen van anderen, maar ik zou toch voor mijn eigen gemoedsrust wel op het ergste voorbereid willen zijn.
Sowieso is het misschien ook wel handig om vast wat spullen naar huis te halen, als je er veel spul hebt liggen dat je niet per-sé nodig hebt en niet in 1 rit kan vervoeren?
Dat van direct weggaan vind ik sowieso wel lastig, normaal gesproken zou ik zeggen: gewoon uit goed fatsoen een maand van tevoren opzeggen. Maarja als er van je gestolen wordt...dat verandert de zaak toch wel. Ligt er nu nog veel stro eigenlijk / neem je dat ook mee?
anjali schreef:Ik begreep dat er momenteel niet van ts wordt gestolen.Maar van een niet-aanwezige stalgenoot.
xPenny schreef:Hij haalt inderdaad nog altijd stro uit mijn stal het s morgens![]()
Plus dat ik nu ook achter ben gekomen dat hij de brokken van een ander stalgenootje voert aan een ander paard dat er staat.

.
ik heb niet veel wensen hoor.