Vanmorgen naar de kliniek geweest met Wainonia. Er zit rechts wel iets van een afwijkende structuur. Maar, er zit links een heel mooi ei die vandaag gaat springen. De DA zegt dat als er een eierstoktumor zou zijn, dat de andere eierstok dan geen mooi ei zou produceren. Daarom denkt hij dat het eerder een cyste of iets anders is. Met een bloedonderzoek kunnen we dat uitzoeken maar hij zegt, insemineer vandaag eerst maar. Mocht het niet gelijk lukken, dan wel bloedonderzoek doen. Dus dat gaan we nu doen. Vandaag insemineren, bij geen dracht bloedonderzoek doen. Op hoop van zegen!
Nou.. woensdag kijken of het ei weg is. Als dat zo is dan worden het daarna een paar hele spannende weken.
Ze wordt teruggedekt met Lenard. Ik had wel andere plannen voor dit jaar, maar wel met de gedachte dat er nu een veulen van Lenard naast zou lopen. Dus.. daar gaan we nu opnieuw voor.
Omdat het ei er vanmorgen nog zat, zal ze vandaag nogmaals geïnsemineerd worden. Het ei was al wel veranderd van vorm en zal waarschijnlijk binnen een paar uur springen. Waarschijnlijk insemineren we nu dus heel dicht op de eisprong. Ik heb haar bij de kliniek gelaten en als het klaar is haal ik haar eind van de middag weer op.
Ik zag jullie al rijden, hopelijk heeft het gepakt!!
AstridJ
Geplaatst: 22-04-20 19:35
Wat fijn dat het in ieder geval geen tumor is! Hopen dat het gelukt is en dat je volgend jaar twee veulentjes door de wei hebt huppelen. Dat hebt je wel verdiend na al die pech
Vandaag toch nog even voor de zekerheid laten scannen. Het ei is eraf, baarmoeder ziet er mooi schoon uit. Zat geen vocht in en ze hoefde daar dus ook geen spuitje voor. Nu rustig op het wachtbankje tot 11 mei met haar.