[VOLG] Paint merrie Fay drachtig van Baron Exactly!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Algato

Re: [VOLG] Paint merrie Fay drachtig van Baron Exactly!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 13:34

Wat een mooi veulen en mama mag er zeker ook zijn. Die lig foto is echt te schattig gewoon!

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 13:48

Wát een schatje! <3

x__danii

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 13:59

Wat een benen heeft hij! Mooi om te zien hoe Fay de kleine stuiterbal overal volgt :)!

sharonsemme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-18 14:32

Haha ja het is echt een stuiterbal! Merkte in stal al dat hij behoefte had aan benen strekken maar dat hij 15 min dit zou doen vond ik wel knap haha zeker met die extreme beentjes inderdaad :')
Kan je echt eindeloos naar kijken! Ben ook nu al zo gek op hem!

Dank voor het filmpje idinn!! Dat gaan we proberen! De terugweg ging al een stuk makkelijker gelukkig!

Net maar een halstertje in mini veulen gekocht haha, hopen dat die past! Toch fijn voor de zekerheidbom te hebben als er onderweg iets gebeurd.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 15:29

Dat meelopen duurt altijd even een paar dagen. Dat komt vanzelf goed.

Het is een pittig mannetje zo te zien. Daar gaat mama nog een hele kluif aan krijgen haha.

DemDeempel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 15:41

Oh mama volgt hem op de voet zo lief, ziet er nu al uit als een heerlijk eigenwijs veulentje

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 16:00

Ahhh. Dat is wel heel lief! Echt leuk om te zien hoe Fay dicht bij hem blijft! Dot laat haar veulens na 24uur al hun gang gaan _O- De kleine rent dan om haar heen en zij graast rustig door (tenzij ze door heeft dat ze in moet springen. Dan komt ze in actie en haalt ze haar veulen terug).

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 16:54

idinn schreef:
Wat een leukerd!

Qua meelopen, misschien kan deze methode helpen?
https://www.youtube.com/watch?v=suxjd8HGVx8

Dit werkt heel goed.
En als je met zijn tweeen bent kan je ook een touwtje aan het halster doen zodat je daar ook al een beetje mee kan sturen
Dan leren ze het echt snel
Met een dag of 3 lopen ze aan een enkel touwtje mee
En het handige is dat als ze dit gewend zijn je dit ook zou kunnen gebruiken bij bijvoorbeeld het trailer laden

PerleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 17:16

zoo die is al lekker brutaal gezien zijn leeftijd! Zal een dapper ding worden denk ik! :D

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 17:31

Oh wat schattig en wat een boefje <3

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 17:54

Ik ben verliefd <3

juuljb

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 20:29

sharonsemme schreef:
Vanochtend is hij voor het eerst even los geweest met mama! Meelopen wilde hij nog niet echt.. Dus half moeten tillen om hem daarbte krijgen haha. Halsters passen allemaal niet.. Te groot :') Dus zo de zoektocht naar een klein halster.

[ Video ]

nog maar een paar dagen oud en hij rent nu al als een malle
en daar moet je later nog op gaan zitten :Y)

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 20:36

Heb altijd zo'n medelijden met die hardwerkende merries :') 11 maanden zo'n ding binnen gehouden, zware bevalling en het eerste wat die springkippen doen is testen hoe hard ze kunnen op die stelten :') Moeders er maar achteran <3

sharonsemme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-18 23:00

Haha ja Fay heeft het zwaar! Maar ze lijkt het met liefde te doen :') Zelfs als ze even rap ten aarde stort om te kunnen rollen word het haar niet gegund en gaat hij bewust wegrennen... _O-

Ik zei vandaag precies hetzelfde fyjuul! Dat word nog wat als ik daar ooit op moet haha.

Nou zeg dat inderdaad hoppit! :)) hulde aan de mama's!

Het meelopen ging nu super!!! Hij lijkt het snel op te pakken en had nu net zoals in het filmpje het touw omgedaan, perfect! Al neemt hij graag zn eigen weg, en hij staat al graag in de schijnwerpers :')

Afbeelding

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 23:24

Fay heeft van het wekend het goede voorbeeld gegeven! Begin van de middag is er een kalfje bij mijn verzorgpony’s en pony geboren (hij heeft nog een kleine kudde koeien lopen). Arthur maakt het goed! Loopt. Staat en drinkt :D . Ze had alleen best nog een weekje mogen wachten :j Mama Koe moet vast de foto’s van Legend gezien te hebben en kon niet meer wachten op haar kleine _O-

En wat blijft hij toch leuk <3 En arme Fay heeft het maar zwaar met hem! Vermoed dat er nog heel veel humor in hem zit :D

sharonsemme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-18 15:39

Oooh wat leuk xYaartje!! Die zal het ook wel koud hebben!! Heeft die ook een deken of trui aan?

Vanochtend heeft hij weer lekker los gelopen. En dat meelopen.. Dat is geen probleem meer hoor. Hij galoppeerd zelfs naast me. Sinds vandaag durft hij echt op je af te komen en begint hij een beetje uit zijn schulp te kruipen. <3
De passage kan hij al, pirouette is ook een makkie, en uiteraard kan hij ook hele mooie spaanse kunstjes!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 15:48

Jaaaa je dekentje is er :D
Ziet er nog een beetje groot uit maar kan volgens mij prima of niet?
Wat fijn dat hij het zo goed doet zeg, loopt hij al wat beter met mams mee of niet? Wij hebben namelijk hier een beetje hetzelfde probleem :+

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 16:14

Hij is echt leuk!

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 16:26

Wat een smoeltje <3

juuljb

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 16:59

sharonsemme schreef:
De passage kan hij al, pirouette is ook een makkie, en uiteraard kan hij ook hele mooie spaanse kunstjes!

dat wordt een grand prix dressuurpaard zo te horen :j
wat is ie knap

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 17:26

Jeetje hij probeert gelijk zijn lange benen uit.
Arme mams, die krijgt het druk met hem.

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 18:03

Wat een knap kind! <3
Gefeliciteerd!

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 19:45

Yep! Dat word later een echte dressuur hengst! Wat een heerlijke spring in het veld :D .

geen deken of trui aan helaas. Koeien kennen mij en hun eigenaar wel, maar ze zijn, op de jongste koe na (die nog moet bevallen) helaas niet mak. Blacky (moeder van Arthur) is ook heel beschermend naar haar kind toe, en ik mag er niet bij in de buurt komen. Ze staan ook dag en nacht buiten inc. Stier. Dus ik kijk wel erg goed uit op het moment :) . En kom het weiland van de koeien nu alleen in als het echt heel erg noodzakelijk is.
Er ligt zaagsel en hooi in het schuilhok en ook vooraan kan hij heerlijk in het hooi oiggen. Al lag de slimmerd op de harde ondergrond in de wei toen ik weg ging.
Hij is de nacht tot nu toe goed door gekomen! En lijkt het niet heel erg koud te hebben. Mocht je het leuk vinden kan ik zien of het lukt om je via PB een foto te sturen van Arhur! Dan spam ik Legend zijn topic niet onder!

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 22:41

Wat een heerlijk bekkie zeg <3

sharonsemme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-18 22:57

Jaaa droversrun! Inderdaad wat te groot, maar gelukkig ruim te verstellen! En eigenlijk wel fijn dat het wat lager valt voor extra warmte. Hij vind hem alleen soms wel heel stom haha. Word al een heel mannetje.
Meelopen gaat perfect! Netjes het filmpje nagedaan. Alleen loopt hij nu liever voorop en in zijn tempo.. :+ daar gaan we nog aan werken haha!

Haha fyjuul zal het voor hem opnemen zodat hij later kan zien hoe goed hij dat kon :')

joey2010, nou die heeft het nu al flink te voorduren. Het begint al een heel karaktertje te worden.

Dankjewel tones!!!

xYaartje, ben benieuwd haha!
Leuk als je foto's wilt sturen, elk jong dier is leuk! Verbaasd me dat het kalf het niet koud heeft. Je zou toch denken dat die met nog minder vacht het nu toch echt moeten afzien.

En nog even een vraag aan de ervaringsdeskundigen in het topic! Als het weer het toelaat.. Zetten jullie veulens dan al veel buiten? De paddock is af dus als de vorst over is, en een mooie droge dag, kunnen ze lekker in hun eigen paddock. Denk alleen dat je de uren wel moet opbouwen?