Welk kleurtje krijgt Flo's derde en laatste veulen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-18 20:20

stallen bijbouwen astrid :') lijkt me een oplossing of toch beter niet :Y)
ik heb trouwens nog 1stal over dus veulen hoeft ook niet echt weg. Ik heb tijdje geleden al alle pony's verkocht, juist nog de dochter haar rijpony heb ik. Dus vijf merrie's en zes stallen *D
maar ja zou ook graag beginnen fokken met jessie, dus ooit moeten er wel eens de hof verlaten want anders :7

Flo begint echt haar winterhaar met pakken te verliezen, scheelt dat het paneersel er dan ook afvalt :j

Afbeelding

ze kan bijna niet meer normaal staan
Afbeelding

ze had weer last van harde buiken, amai buik was keihard en ik heb de indruk dat ze weer wat vocht begint op te slaan, het was ook best warm vandaag zo ineens 17 graden

valt eigenlijk nog mee namira, het is wel stil zo ineens, raar is nu toch niet zo een hemels verschil van vijf naar vier en toch merk je dat enorm

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 21:13

Ze ziet er goed uit zo! Eindelijk de wintervacht weer weg straks!

joey2010

Re: Welk kleurtje krijgt Flo's derde en laatste veulen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 06:11

Arme Flo ! Veel last van harde buiken.
Ze moet nog 1 maandje vol houden. Ja de rui is echt begonnen, hier bij ons ook.
Je hoeft in elk geval niet met een fleecevest aan te gaan poetsen, want dan heb jij opeens een vacht _O- .

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-18 11:30

jep nog zeker maandje volhouden maar haar buik is echt enorm dus ik denk dat ze me deze keer misschien niet zo lang zal laten wachten, hopelijk _/-\o_

wat geniet ze toch zo van het drachtig zijn :P
Afbeelding

buik puilt uit :')
Afbeelding

Afbeelding

zit haar ook meer en meer dwars, ik hoop vooral op veel vruchtwater en geen al te groot/zwaar veulen
Afbeelding

en haar kloon ook nog eens, ze lijkt onder haar wintervacht nog donkerder te worden
Afbeelding

idd fleecevest is geen goed plan nu

de beweging van het veulen lijkt ook wat af te nemen, is normaal denk ik door de ruimte die beperkter wordt en ze nu meer vast liggen op hun rug en beentjes omhoog

Powerhouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 19:22

Ja de laatste loodjes zijn het zwaarst.. hopelijk laat ze je idd niet te lang wachten! Dommelen in het zonnetje verlicht de harde buik vast wat :o

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 06:18

Uinta is inderdaad een kopietje van Flo!
Daar heeft ze echt haar stempel op gedrukt.
En hoe is Uinta's karakter? Ook van Flo of net niet?

Flo ziet er goed uit met haar dikke buik.
Ik ben erg benieuwd naar het veulen.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 16:55

tjonge ze is flink dik , maar wat verhaart ze al mooi, ziet er toch altijd een stuk mooier uit vind ik

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-18 17:20

Uinta is een tikkel anders dan flo. Lily is net flo van karakter met paarden, ook heel aanwezig zo onder de paarden.
Uinta blijft meer op de achtergrond tussen de paarden.
Naar mensen toe is ze ook meer paps denk ik, groot klein knuffeltje.
Flo is niet zo een heel grote knuffel. Borstelen ok maar niet te lang (anders al haar paneerwerk om zeep :P ) maar laat ook wel mooi alles toe. Lily is ook zo beetje, die denkt allez het is al goed, ik ben al zo een propere meid.
Wat haar veulens ook hebben, is dat ze heel makkelijk zijn in omgang, halster moet je niet echt hard oefenen, is precies heel normaal. Trailer net hetzelfde, gaat heel vlot allemaal. Ook aan uier zitten en voetjes is zo makkelijk allemaal.
Juist inte is nog iets opstandiger of tester dan Lily was. Zo met meelopen of hoefsmid probeert ze eens maar geeft dan wel direct op en gaat daarna heel vlot. Net flo dus moet ook altijd eerst een testen. Lily doet dit dan weer niet en is allemaal direct ok.

Ja he echt dik en idd in hun zomervacht zijn ze zo mooi.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-18 21:19

Oh heb nog leuk kort filmpje, ik vond beebje al zo stil de laatste dagen dat ik me al beetje ongerust begon te maken maar het is nog steeds duidelijk aanwezig.
https://youtu.be/aMPqCcKLqi0

Ook net het alarm nieuwe batterijen ingestoken en eens getest en alles werkt dus binnenkort krijgt ze alarm om.

Nog foto van vandaag

Afbeelding

En deze avond
Ze begint terug mooi te blinken maar zag precies dat ze vochtophoping krijgt aan haar flank.

Afbeelding

En voor de geïnteresseerden men matten liggen dus in alle stallen.
Heb er nu voorlopig nog wat vlas overgekapt en tot hiertoe lijkt dit goed te gaan.
Binnenkort wat stro weer gaan halen want dat is op.

Ziet er ongeveer zo uit en zit natuurlijk nu in de testfase :P
Ben benieuwd of ik er iets mee kan. Wel handig kliksysteem en urine zou via de voegen zo naar de buitenkanten moeten lopen.

Afbeelding

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 06:06

Ja de beeb is nog goed aanwezig zo op het filmpje te zien.

Veel merrie's hebben daar altijd last van zo op het laatst van vochtophopingen.
Je ziet haar wel op elke foto met haar hoofd omlaag, ze eet voor 2 denk ik :D .

Ziet er goed uit de matten. Ik ben benieuwd hoe ze je bevallen.
Ik ben altijd bang dat het sneller gaat ruiken in de stal omdat er urine onder de matten terecht komt en nat blijft.
Laat iets weten na een tijdje hoe het bevalt.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 06:13

Gelukkig liet beebje zich weer even zien! Ik ben benieuwd hoe de matten gaan bevallen.

Binau

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 06:37

Still alive and kicking! *\o/*

Flo vindt een zomervacht ook mooier volgens mij, ik zie geen paneermeel meer zitten! :P

Haar buik is echt enorm!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-18 21:38

*\o/* we zitten op 300 dagen vandaag, begint echt op te schieten nu
Afbeelding

we are back in time, snap je em ;)

Jeetje ik zag net op de camera het veulen enorm liggen in haar buik en was precies aan soort van proefdraaien, heel raar, ene moment puilde buik door gewicht van het veulen en zag je precies de rug er tegen liggen en dan andere moment zag je die weggaan. Ze had ook echt last, Ocharme, staart ging ook omhoog.

Ik ben benieuwd of ze gaat wachten tot 345 -347dagen zoals haar vorige drachten

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 05:29

Jeeeee 300 dagen! *\o/*

Yep ik snap hem. :')

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 05:42

Ik hoop niet dat ze 345 dagen gaat wachten!

2 weken eerder mag van mij hoor.
Ik hoop dat ze het veulen sneller zat is en hem eerder "eruit zet" :o .

Maris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 11:56

Daar kunnen ze idd flink last van krijgen :j had 1 van mijn merries vorig jaar ook.

Ik was je topic kwijt :roll: dacht al lang niet gepost maar blijkbaar had ik m ontstipt haha.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-18 12:09

Ik al lang niet gepost :') neeeeee kan niet :D ik heb alleen al bijna 7 pagina`s vol gekletst :o

Nou ja ik hou ook wel van topics waar je regelmatig updates krijgt, dus doe ik het zelf ook en ik leef altijd zo hard mee dat het tof is dat je het een beetje kan volgen, niet goed voor men hart eigenlijk. :P

Ik hoop ook dat ze ons niet zolang in spanning laat maar ik denk het wel :D dus we hebben nog even te gaan dan.

Dus je herkent het ook maris, pfff arme merrie’s ook, ze zijn zo zielig bij de laatste loodjes

Maris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 12:59

Haha ja dacht al er klopt iets niet :')
Ja vorig jaar hoorde ik mn merrie gewoon zuchten en kreunen, toen ze in de wei lag.. Was gewoon sneu.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-18 21:48

my sleeping beauties <3

Afbeelding

en een update van de matten pfff wat een zoektocht gaat dit worden :roll:
van geur valt het mee hoor joey, matten laten ook geen water door dus houden de geur tegen maar ik moet echt zoeken per paard hoe ik ze ga leggen want zoals op vorige foto liggen ze ideaal voor lily denk ik omdat die altijd achteraan plast enz dus als ik daar vlas leg dan trekt dit hopelijk vlug in de vlas.
voordeel is wel dat alles wat er bovenop ligt, lekker droog blijft maaaaar
ik dacht na twee weken ik haal de stal eens leeg en lift de matten eens op om te zien wat eronder zat.
jep pis en veel en stinken ja bij jessie, dus andere aanpak vandaag, iets minder matten gelegd en van de kanten overal weg zodat de vlas daar ook goed rond de matten kan liggen.

bij inte liggen namelijk minder matten en ja die waren nog proper en droog eronder dus duidelijk dat zij ook plast achteraan op dezelfde plaats die ik dan alle dagen wegschep en nieuw vlas op.

Bij Flo liggen de matten er nog maar in van begin deze week dus ben benieuwd wat ik daarmee ga moeten doen want die plast echt superveel nu

en stro is dus geen oplossing want neemt niet genoeg vocht op
allez heb vandaag er versnipperd koolzaadstro ofzoiets moeten inleggen want vlas was op bij in de aveve, duurder spul maar zit precies veel meer in een pak. Ben benieuwd.

Dus we blijven nog wat aandobberen en ik begin toch stillekes aan te beseffen dat het strontscheppen wordt voor de rest van men leven :D dacht ik het even eenvoudiger te maken :j naief ^) en dacht ik even minder mesthoop te maken.
vandaag hebben ze namelijk 6 vrachtwagens mest van tien ton weggevoerd. _/-\o_
Ik betaal die boer voor zijn hooi, dit eten ze op en kakken ze weer uit en dan betaal ik de boer nog eens om dit te komen ophalen. Wie ziet de logica _O-

Niks verloren dan leg ik ze wel op de paddock.

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 06:53

Moet er wel nog bodembedekking op dan? Ik heb alleen matten en dat bevalt prima. Ik veeg een restje oud hooi erover maar dat zijn echt maar snippers.
Dat scheelt dus wel de helft van de mesthoop. Alleen mestballen scheppen.

Boeren zijn slim ;-)

Voor wat betreft het stinken, dat is dus ook over dan. Ik had afgelopen winter een weekje een strobed gemaakt toen het zo koud was, toen stonk het ook.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-18 07:49

Oh op die manier dan dus niks meer over maar bij jou loopt de urine weg? Want hier zit geen afvoer. Mocht niet.

Idd scheelt dan aan mesthoop want jeetje die kunnen er wat van pfff :P

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 09:26

Fotsy schreef:
Dus we blijven nog wat aandobberen en ik begin toch stillekes aan te beseffen dat het strontscheppen wordt voor de rest van men leven :D dacht ik het even eenvoudiger te maken :j naief ^) en dacht ik even minder mesthoop te maken.
Ik betaal die boer voor zijn hooi, dit eten ze op en kakken ze weer uit en dan betaal ik de boer nog eens om dit te komen ophalen. Wie ziet de logica _O-

Heerlijk hé de paardenhobby. :+ _O-

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 11:54

Bij mij loopt de urine tussen de tegels door naar de stenen. En dan de grond in.
Soms blijft er een plasje liggen ofwel droogt het wat langzamer. Waar dat door komt weet ik eigenlijk niet. Maar dat veeg ik dan uit en dan is het zo weg.

Ik heb ook geen afvoer. De tegels hebben aan de onderkant wel groeven.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-18 13:24

pretty schreef:
Fotsy schreef:

Heerlijk hé de paardenhobby. :+ _O-

zalig :') :7
en waarom willen we er zoveel, ik ben het even kwijt :P

ohja ze zijn toch zo lief meneer :+

hoe gaat het zand pretty? ik zit te denken dat Kristof me er een 10-15cm shape moet inleggen en dan matten, dat neemt wel heel veel vocht op en droogt ook goed uit, misschien als je dat er dan maar om de zoveel jaar moet uihalen, dat het kan.

nou clauh bij jou loopt het dan nog weg, hier is het beton en dat neemt geen vocht op dus alles blijft er onder zitten helaas.
en de matten waren ook voornamelijk omdat ik nogal wroeters heb snachts en dan liggen ze op den beton want ik wil nu ook geen pakken vlas erin gooien. Niet omdat het me geld kost of grote mesthoop opbrengt op zich maar alles wat ik erin kap, moet er ook uit en dat op men alleentje met een schep en zes stallen := ik voel men spieren alle dagen stijver en stijver worden >;)
en het scheppen is eigenlijk ook nog best te doen maar die kruiwagens op de mesthoop rijden, vind ik echt een hel :roll: de mesthoop ligt uiteraard ook niet net naast de stallen, wie heeft dat nu weer bedacht >;)

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 14:24

Het zand bevalt goed. Ik schep er nu zo nu en dan wat van weg en dan kan er gewoon eens een nieuwe laag in.
Ik had gelezen van sommigen dat het stinkt,maar valt tot nu toe goed mee. Het moet nog wel echt warm worden natuurlijk.