Lief klein spanjaardje in de maak! (PRE)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Wat denken jullie dat het wordt?

Zwart merrieveulen
72 (30%)
Vos merrieveulen
42 (17%)
Zwart hengstenveulen
93 (39%)
Vos hengstenveulen
27 (11%)

Totaal aantal stemmen: 234

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-16 14:15

Dankjewel :)

Ik verlang zo hard tot wanneer ik haar kan gaan ophalen.

En omdat ze van uiterlijk zo op haar vader lijkt hoop ik echt dat we het op het vlak van rijden toch ook redelijk ver zullen schoppen, want daar heb ik met al mijn vorige paarden niet veel geluk gehad.
Mijn eerste merrie heb ik zelf zadelmak gemaakt. Zij had echt talent voor zowel springen als dressuur. Helaas werd ze wegens een verkeerde diagnose en behandeling voor altijd mank toen ze pas 11 jaar was. Net op het moment dat het rijden echt goed begon te lopen en ik meer tijd kreeg om wedstrijden te rijden.

Daarna heb ik een jaartje een dravertje omgeschoold als bezighouding. Die kon ook de oefeningen van het M toen ik hem naar zijn nieuwe thuis bracht.

En dan nu heb ik weeral op mijn tanden moeten bijten want door Quiero zijn lyme heb ik het afgelopen jaar meer niet, dan wel kunnen rijden.

Ik mis het dressuren zo ontzettend hard. Hoe fantastisch ik het ook vind dat ik het fokken heb ontdekt en het plezier dat de veulens me geven, het is toch geen vervanging voor het rijden.

Nina haar merrieveulentje is nu 4 weken oud, dus ik heb haar niet kunnen proefrijden (ze is zadelmak, maar niet ingereden). Het is dus een hele grote gok of we wel een leuke combi zullen vormen met rijden. Maar ik hoop er zo op. Haal vader is toch al veelbelovend O:)

Voor de mensen die het veulentje ook graag wilden zien: hier was ze net geboren <3
Afbeelding
En dit is dit knappe kind haar vader: Enorme
Afbeelding

b000tje

Re: Lief klein spanjaardje in de maak! (PRE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 14:46

Wow wat een prachtige aanwinsten heb je er bij gekregen. Maar wat een nek heeft Enorme :P

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-16 10:36

Haha bootje: ja die nek is 'enorm' hé :P Alles aan dat paard is enorm.

Met een moeder van 1m67 die zelf ook wel wat body heeft, moet dat kleine meisje ook wel enorm worden denk ik :+

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 12:13

Ik vind het een hele gave hengst die Enorme, en die zou ik dan ook graag eens in het echt willen gaan bezichtigen voor een eventuele date met mijn merrie ooit :P

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-16 18:28

Dais: het is echt een joekel van een beest met enorm veel uitstraling inderdaad. Als je houdt van de PRE zoals hij vroeger bedoeld was, dan is hij echt een super exemplaar.

Wil je liever een moderner, functioneler type, dan ga je beter op zoek naar een minder barokke hengst.

Ik zou Enorme nooit kiezen als combi met Imperiosa, maar de combi met Nina vind ik dan wel weer goed gelukt :j

Ik heb zopas Espero'tje officieel te koop gezet. Doet toch raar hoor. Voorlopig wil ik er nog niet te veel aan denken dat dit schatje straks misschien zal verhuizen.
Maar ik kan ze helaas niet allemaal bijhouden, dat wist ik van bij het begin.
Als hij een echte 5*thuis krijgt, ga ik hem wel kunnen loslaten :o

http://www.bokt.nl/markt/ad/415510/prac ... ngstveulen

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-16 00:02

Ik kom weer een positieve update brengen :D

Het gaat goed met Furioso! Hij is nu 3,5 maand oud en het allerliefste veulen ter wereld <3 (welja samen met Espero dan :P ).

Mijn beide knapperds beginnen echt met elkaar op te trekken en vandaag kon ik dit schattige moment vastleggen :+: Ze delen zelfs de voederbak :j
Afbeelding

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 09:39

Super om te zien hoe goed die 2 samen kunnen <3 heerlijk koppel zo.

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-16 00:52

Ik kom eventjes terug de draad oppakken :o
Sorry voor de radiostilte. Ik had het ontzettend druk de laatste tijd.

Het hooi is vandaag allemaal binnen gehaald: 477 kleine pakjes. Hopelijk nog een kleine 2de snede over enkele weken en dan hoop ik er genoeg te hebben om mijn volledige beestenboel eten te geven tot volgend jaar :+

En intussen zijn we ook nog eens bezig om 2 extra stallen bij te bouwen. Vandaag zijn de laatste stenen gemetst en de beton rond de buitendeur gegoten. :D

Nu nog de omheining plaatsen (tennisdraad van 2m hoog tussen de merrieweide en hengstenweide 8-) ) en de nieuwe paardjes en mijn eigen hengst kunnen eindelijk verhuizen :):)

Intussen is Espero ook verkocht... Ik ben super blij dat hij een heel goede thuis krijgt, maar ook verdrietig dat ik hem ga moeten afgeven :o Maarja, zijn welzijn is het belangrijkste punt daarin. Dus ik ga me er wel mee kunnen verzoenen denk ik. Ik ga hem gewoon ontzettend hard missen.

Hier nog enkele sfeerbeelden van het harde werk van de afgelopen dagen :P
De stallen: de meest rechtse voor mijn hengst en die ernaast uiteindelijk voor Furioso :)
Afbeelding
De buitendeur van Quiero zijn stal
Afbeelding
Een deeltje van het hooi
Afbeelding
En de paardjes? Die hebben toezicht gehouden op de werken :Y)
Afbeelding
Maar van al dat toezicht houden word je wel hééééél moe hoor }:0 <3
Afbeelding

Hopelijk schiet het een beetje op met de omheining, dan kan ik jullie straks foto's tonen van mijn volledige kudde, inclusief de nieuwe merrie met haar veulen :):)

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 20:07

wauw dat is nog eens een update waar je U tegen zegt. Knappe omgeving hoor, super leuk, ik ben erg benieuwd naar de hele kudde. Gefeliciteerd en sterkte met de verkoop van Aspero. Furioso ga je dus houden ;)

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-16 10:55

Mer: ja, Furioso die blijft heel zeker :j

Pfjoew, weer ff mijn kop in de bewoonde wereld steken :D
De weideafsluiting staat er, mijn hengst zijn stal is afgewerkt en de extra stallen voor Furioso en Guappa (als ze groter zijn) hebben al wanden (nu nog een buitendeur en schuifdeur :o ) *\o/*

Gisteren was het dan ook EINDELIJK zover: Quiero mocht afscheid nemen van zijn eenzame stal met paddock.
Super spannend die verhuis, want de laatste keer dat hij daar was geweest, was Furioso pas geboren en Imperiosa nog drachtig. Toen is hij dwars door de draad gelopen :\
Maar gelukkig, gisteren ging alles goed;
Hij was super blij om terug in 'zijn' weide te mogen. En behalve een heleboel geroep, was hij super braaf.
Enige heel onverwachte wending: Furioso. Die was dus alles behalve blij met de nieuwkomer en die kleine uk van nog geen 4 maand oud ging mijn 1m70 grote, 6 jarige hengst eens duidelijk maken wie hier nu eigenlijk de baas is 8)7
Maar uiteindelijk denk ik wel dat ze ooit vriendjes zullen worden :D

En vanavond.... ga ik de nieuwe merrie en haar veulen ophalen *\%/*

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 11:30

Oh jeetje Furioso is al een echt alpha mannetje :D ik ben onwijs benieuwd naar de nieuwe merrie en haar veulen. ik wacht op een foto update :D

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-16 00:47

Ze zijn gearriveerd! *\o/*
Na een rit van bijna 2u zijn we veilig en wel aangekomen.
Helaas was het al bijna donker, dus ga ik pas morgen deftige foto's kunnen plaatsen.
Maar dit zijn mijn nieuwe schatten :D : Esquina en kleine Guapa <3
Afbeelding

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 08:17

Lijkt een knappe merrie zo <3 veulen heeft een lekker kontje meer kan ik er niet over zeggen hahahaha. Is de merrie ook al onder het zadel?

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-16 09:35

Ja het is niet de meest duidelijke foto :o Was met de gsm, domweg fototoestel vergeten :P
Ze is zadelmak, maar nog niet ingereden.
Maar daar ga ik binnenkort weer mee aan de slag van voor af aan. Want ze wordt mijn rijpaard :)
Haar vader is terug verkocht naar Spanje en loopt daar nu Grand Prix, dus ik verwacht wel redelijk wat uiteindelijk :o

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-16 21:40

Vandaag was het de hele dag rotweer, dus niet echt super weer voor een fotoshoot, maar ik kom toch even wat foto's spammen van mijn nieuwe knapperds. Ze zijn hier nog maar 24u en ik ben al helemaal verliefd <3
Dit zijn Esquina (5 jaar) en Guapa (2 maand)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
En mijn kudde maakt kennis met de 'indringers' :')
Afbeelding
Espero was heel geïnteresseerd. Maar Guapa was niet zo enthousiast. Furioso vond ze wel leuk (maar daar heb ik helaas geen foto's van: koppeltje van het jaar ^&+ )
Afbeelding

Afbeelding
En dan mijn volledige kudde: van links naar rechts: Guapa, Esquina, Furioso, Espero, Imperiosa en aan de andere kant van de beek, onder de bomen Quiero <3 Al mijn paardjes eindelijk bij elkaar.
Afbeelding

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 21:46

Nu moet je je onderschrift nog aanpassen!

Wat een knappe merrie
En dat veulen WAUW

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 08:28

Nou zo heb je wel weer een prachtige kudde hoor <3 mooie merrie ook Esquina, ik ben benieuwd hoe die uit gaat zwaren als ze in training is, dat wordt ook wel een buffel van een paard :D En Guapa heeft nu al echt merriegedrag :D

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 10:42

Zo, die zijn chique! Gaaf hoor!

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 12:44

Prachtige kudde heb je! <3

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-16 11:29

Eventjes weer een minder prettige update vrees ik :(
Zondag kon ik kleine Guapa voor het eerst strelen en knuffelen zonder dat ze bang was en wegliep.
Zo merkte ik dat haar linker voetje gezwollen zat en dat er bloed aan haar kroonrand hing.
Bij nader onderzoek bleken er 2 wondjes te zitten. Ik heb het mooi uitgewassen en ontsmet, dat was helaas het enige wat ik kon doen op een zondagavond.
Gisteren kwam de veearts kijken en zoals ik al had gevreesd, het zijn geen onschuldige oppervlakkige wondes. :( De ene wonde is zeker 1 cm diep. Ze zijn ook al ouder, maar waren me niet eerder opgevallen.
Ze heeft AB gehad en nog een extra tetanusprik.
Nu moet ze 2 dagen binnen blijven en woensdag komt de VA opnieuw.
Hopen op een verbetering, want anders moet lieve kleine Guapa naar de kliniek :(

Het is zo'n schatje. Ik ben al helemaal verliefd op haar zachte blik en haar rustige maar soms ook sterke karaktertje. De VA zei ook dat ze maar zelden zo'n braaf veulen heeft behandeld.
Ik hoop zo dat de wonde goed geneest en het met wat goede zorgen allemaal in orde komt :\

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 12:09

He bah wat een rot nieuws zeg, enig idee hoe dit kan zijn gebeurd of gewoon een dom glij ongeluk op de wei, loopt ze er kreupel op? Ik hoop dat het allemaal meevalt. Wel de kans om haar echt mak te krijgen, je moet er immers meerdere keren per dag wat mee doen....

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-16 21:19

Nee Mer, geen idee hoe ze het opgelopen heeft.
Toen ik de wondes zag dacht ik zelf dat het een opengesprongen abces was.
Maar de veearts zei dat het een steekwonde was.
Ik heb echter geen flauw idee hoe ze daaraan kan komen want er is nergens iets scherps in de stal of weide. Het enige dat ik kon bedenken was dat ze ergens in een tak was getrapt.

Gisteren heeft de veeartse er een verband rond gedaan en dat heb ik deze namiddag verwijderd... Er zat een grote nieuwe wonde!
Ik denk dus dat het echt een abces is en dat het dus op nog een derde plaats is opengebarsten. Hoe kan ze anders in godsnaam aan een nieuwe wonde komen onder het verband (dat overigens nog volledig intact was).

Morgenvroeg komt de veeartse terug. Hopelijk kan ze er wat mee, want nu liep er een enorme hoeveelheid bloed/etter uit.

Ik heb het daarom voorlopig open gelaten en gewoon ontsmet verschillende keren vandaag (na overleg met veeartse).

Ze loopt er ook kreupel, ze probeert er zelfs niet te veel op te steunen. Dat is ook logisch aangezien haar voetje helemaal gezwollen zat.

Als klap op de vuurpijl is haar hals gelemaal gezwollen op de plaats waar ze gisteren haar injecties heeft gekregen :(

Het is zo'n dappere meid. Ik vind het echt erg dat ze hier door moet.

En mak had ik ze net gekregen Mer, nu krijgt ze alleen maar schrik van mensen omdat we haar altijd pijn doen :(

Ik heb ook foto's van de wonde, als iemand die graag wil zien kan ik ze wel plaatsen.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 21:26

Wat een pech. Hopelijk knapt ze snel op.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 21:49

Potverdikkie ik dacht toch dat je inmiddels je portie pech al wel gehad zou hebben :(:)

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 22:21

Gatsie ts, wat rot! Hopen dat je nieuwe meisje snel opknapt.