5 shetlandveulens op komst

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bambi1995

Re: 5 shetlandveulens op komst

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 18:39

Er komt toch nog 1 veulen?

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 07:35

izzytoff... wat een geweldige naam! Love it!
Misschien nu een lelijk eendje volgens de kritische blik van de fokker, misschien straks juist uitgroeiend als een prachtig zwaantje. ;)

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-15 14:37

Aaah, dank je Jobamara! Da's lief van je....
Bambi1995: klopt, Lonneke mag volgende maand nog. Ik hoop op nog een merrietje, anders loopt Ikz11 zo eenzaam meisje te zijn ;-)
Haha, wel een naam voor jou Jess. Ik vind 'm ook leuk. En het veulen wordt ook steeds leuker trouwens. Blijft nog een beetje een sprietje, maar wel met heul veul houding. Van Arnold mag hij blijven in de opfok. Zucht, dat zijn er alweer 3. Word gék van al die hengsten in de wei :P

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 15:06

Niets leuker dan een koppel jonge hengsten! Dat mis ik wel hoor, heb alleen nog suffe merries en saaie ruinen lopen :+.

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-15 16:48

Suffe merries? Kom ze hier maar even kijken dan :D Zitten me een paar tussen hoor. En zeker, het is ook hartstikke leuk die hengsten en het stoeien blijft prachtig om te zien. Maar zoveel volle weitjes zijn ook best intensief. Maar er zitten wel een paar hele leuke tussen. We kregen pas al te horen dat iemand die echt eerlijk is vind dat onze 2- jarige hengst beter is dan zijn papa. Wow! We zullen zien in december. Ben bang dat hij een tikkie te groen is. Maar we hebben nog even....

Nico_lette

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 17:06

Wat betekent dat groen toch -O-
Het lijkt me niet dat hij groenkleurig is :=
:#

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 18:03

Mijn merries hebben ook wel eens speelkwartier en gaan dan aardig tekeer, maar lang niet zo als een koppel jonge hengsten kan ;).

Groen als in wat jeugdig, nog niet voldoende uitgezwaard. Op de HK vind ik die puppy's vaak echt al tonen als hele buffels als ik het met de pony's hier in het land vergelijk.
Ik heb het met mijn jonge merrie ook, met super punten stamboek opgenomen, maar ik denk dat ik blij mag zijn als ze een 2e premie gaat krijgen (broer was veel completer als 3 jarige, met mindere punten opgenomen en die kreeg als 3 jarige een 1e premie).

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 18:46

Ja is idd wel echt een naam voor mij idd. :D
Vind dat echt heel leuk!
Oh nou ben ook heel benieuwd hoor hoe de 2 jarige het gaat doen. :j

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-15 19:45

Hihi Nico_lette, dat zou een mooie kleur-uitdaging zijn ;-)
Ik vind het voor een merrie niet erg als ze groen zijn als 2/3/4-jarige. Die blijven alleen maar langer mooi. Die buffels waar jij het over hebt Ciska zijn vaak als 5/6 jarige niet meer zo mooi. Het is zoooo jammer dat ze een echt correcte 3-jarige hengst die nog uit moet zwaren tegenwoordig bijna geen kans meer geven. En ik bedoel niet persé die van ons hoor, maar in het algemeen. Een merrie krijgt haar kans nog wel; voor de hengsten is het gelijk afgelopen. Moet 'ie wel écht correct zijn hè; dan kan je volgens ons best iets door de vingers zien.
Ja Jess, je moet 'm maar eens komen kijken. Onze Great Kid Whiz :P

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 20:15

Hahaaa super naam! Ja we komen zeker binnenkort langs! :D

WendyShet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 20:26

Heerlijke veulens!
Hopelijk nog vaker jou beestjes op de cover van het blad, herkende ze meteen.

Het is idd wel jammer dat het voor hengsten zo snel klaar is. Mijn hengst wordt zaterdag toch nog op 6 jarige leeftijd gecastreerd zodat hij lekker mee kan naar clinics en wedstrijden van het stamboek.

AngelHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 20:30

Hey
Wat een prachtige hengst
De merrie's zijn ook al zo mooi
Bent benieuwd hoe de veulentjes worden ga dit volgen
X /3

peetjjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 14:02

Heb even iets gemist hihi... Dacht dat ik automatisch mail kreeg, maar niet altijd dus. Even weer bijgelezen! Toffe naam heb je gekozen, fijn dat hij het goed doet. Wel mooi donker vos kleurtje, niet zoals de andere 2. Meer beetje papa's kleur nu in de zomer.
Mooi bontje, die Jessy!

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-15 13:04

Wendyshet, grappig dat je het herkende op de voorpagina. Staan nog wel geregeld foto's van mij op; tja, hobby fotografie met hobby shetlanders; dan krijg je zat foto's hè? :P
Alles goed gegaan met de castratie?

Shakiralove4: dankjewel en leuk dat je volgt!

Petra, die laatste donkere is een Euforie. Dit jaar mag Chester weer, ook al lijkt de combi toch wel goed uit te pakken. Keuzes keuzes keuzes :+

Zo, even tijd genomen om mijn fototoestel leeg te plukken :P Een paar foto's van de muiters.

De laatste aanwinst Izzytoff:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gaat goed met hem; hij krijgt nu meer body en nou zie je wel dat het niet zo'n slecht veulen is als dat ik dacht 8-)

Ieme, oh hij blijft zo leuk.
Afbeelding

Afbeelding

Ieme en Ikz11
Afbeelding

Mijn vriendinnetje Ikz11. Onze veulens zijn nog niet zo knuffelig, maar dit is een kroelkont 1e klas.
Afbeelding

Tja, en hier wachten we dan nog op!

peetjjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 15:36

Ooooh ja.. had je ook al gezegd van die euforie haha.. Met al die veulens heb ik bijna overzicht niet meer! Haha!

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 18:21

Oh Izzytoff word echt tof!! Vind het een statig veulen!

En Ieme heeft beste bewegingen!

en Ikz11 knuffel eerste klas! Love it!!

JolisaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 18:53

Het is maar goed dat ik je niet ken en je niet in de buurt woon, anders had ik Izzytoff al meegenomen. Wat een leukerd! <3

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 23:17

Wat zijn ze toch ontzettend gaaf, begin te twijffelen,??? nee toch maar niet. We hebben er al genoeg.

Maar als ik dat bij jullie zie is dat toch wel heel leuk meerdere veulens.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 10:00

Knapperds!!! Izzytof is leuk! <3

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-15 06:46

JolisaJ schreef:
Het is maar goed dat ik je niet ken en je niet in de buurt woon, anders had ik Izzytoff al meegenomen. Wat een leukerd! <3

_O- We zullen maar wat extra stroom op het hek zetten; voor het geval je eens langs toert hier!

Jobamara, snap je helemaal. Meerdere veulens samen ís ook gewoon leuk. Nou hebben we er dit jaar 'maar' vijf, en ik vind het heerlijk! 2 jaar geleden hadden we er 12; dat is gewoon te veel. De geboortes vind ik altijd geweldig, maar daarna is het weiland wel wat vol hoor <<)

Pretty, Izzytoff heeft al meer fans ja. Hij mag volgende week mee naar de zomerkeuring; benieuwd wat ze ervan vinden. Hij is natuurlijk nog erg jong, dus tegen de vroege veulens kan hij niet opboksen, maar wil gewoon weten wat de jury ervan vindt. Hij zit helaas maar in een rubriekje met 2 veulens omdat er niet meer in de kleine maat zijn opgegeven, maar toch...

Jessica, inderdaad, Ieme kan vlot bewegen; is ook gewoon supercorrect gebouwd. Iets meer schoft zou mogen, maar is goed zat. Niet zo goed als zijn zus, maar ja, dat is natuurlijk ook wel een hele aparte <3 Oh man, wat is die mooi op het momen, zuch....

WendyShet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 08:30

Oh, Ieme is leuk! Ik ben nooit zo van de vosjes maar heb me mening bijgesteld :D :o
Ja castratie ging goed, nu herstellen daarna weer lekker aan het werk en trainen maar. Kan hij mooi als ruin mee naar de premiekeuring.

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-15 08:45

Ik zal tegen Ieme zeggen dat hij wonderen heeft verricht :D
Toen ik begon met de shetjes had ik alleen maar zwarte pony's. Maar een paar trouwens hoor. Maar ja, toen ontmoette ik mijn man en die had juist vooral vossen en een enkele zwarte. Tja, daar ga je hè? :')

Super dat het goed gegaan is. En als ruin naar de PK gaat toch ook hartstikke mooi? Naar welke premiekeuring moet je?

WendyShet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 13:23

Ik ben echt van de zwarte en de zwartbonte haha
Hij gaat mee naar premiekeuring van Noord Holland. Vind het wel leuk kunnen we weer heen met pony in plaats van alleen maar kijken, dan kriebelt het zo om weer mee te doen :D

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 13:25

Joepie, een ruinen rubriek in NH!
Helaas ga ik daar dit jaar waarschijnlijk niet aan mee doen.

WendyShet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 20:33

Jammer Ciska! Al kan mijne het toch niet winnen van jouw knappe Benno.