[Elina] Van grote grasbuik naar wondermooie verrassing...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Michelleee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-14 09:52

Lynn_FDA schreef:
He
Ik had dot topic gewoon gemist :oo
Denk dat het veulentje al wel snel komt en ik hoop stiekum dat het de welsh was ( want die is wel echt heel gaaf :) ) en als er dan een valkje uit komt <3

Een valkje zou idd hélémaaal geweldig zijn! <3

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 09:55

Spannend dus :D
Ben benieuwd als haar banden ook al wat losser worden dan zal ze inderdaad niet die 5 of 6 maanden zijn nee 7 of 8 komt dan inderdaad meer in de richting.

Hoe lang ben je al van stal veranderd? Is dat pas geleden of ook al even geleden?
En zijn ze daar op een gegeven moment in de herfst naar de stal gegaan en niet meer op de wei? of zijn ze op de wei gebleven? Op die manier kun je natuurlijk ook al een aantal maanden weg strepen denk ik. Dan heb je in ieder geval een kleiner tijdsbestek van wanneer ze gedekt zou kunnen zijn denk ik...

_Michelleee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-14 10:00

kappiegirl schreef:
Spannend dus :D
Ben benieuwd als haar banden ook al wat losser worden dan zal ze inderdaad niet die 5 of 6 maanden zijn nee 7 of 8 komt dan inderdaad meer in de richting.

Hoe lang ben je al van stal veranderd? Is dat pas geleden of ook al even geleden?
En zijn ze daar op een gegeven moment in de herfst naar de stal gegaan en niet meer op de wei? of zijn ze op de wei gebleven? Op die manier kun je natuurlijk ook al een aantal maanden weg strepen denk ik. Dan heb je in ieder geval een kleiner tijdsbestek van wanneer ze gedekt zou kunnen zijn denk ik... En hier zijn geen hengsten! :)

Ze heeft altijd buiten gemogen, echt opsluiten op stal zou ik haar héél ongelukkig mee maken. :)
Vanaf December tot Januari heeft ze ergens helemaal alleen gestaan.

Nu staat ze al 3 maanden op nieuwe stal :D Maar hier kan ook niets gebeurd zijn want ze staan hier allemaal op een apart stukje...

kappiegirl

Re: [Elina] Van grote grasbuik naar wondermooie verrassing...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 10:12

Oke ja dan is het zo ie zo al 6 maand nu als ze van de laatste keer dat ze samen hebben kunnen zijn drachtig is geworden.
Moeilijk hoor. Maar wel heel spannend.
Naam verzinnen is inderdaad ook heel moeilijk. Heb hier een veulen gehad dat dik een maand naamloos rond heeft gehuppeld voor we een naam hadden soms zo moeilijk iets te vinden wat het veulen echt past.
Ik heb ook altijd mooie namen bedacht voor een hengst of een merrie maar is maar 1x van pas gekomen de rest pasten het gewoon niet bij het veulen...
Ze hebben altijd wel een koosnaampje hoor :D

_Michelleee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-14 10:14

kappiegirl schreef:
Oke ja dan is het zo ie zo al 6 maand nu als ze van de laatste keer dat ze samen hebben kunnen zijn drachtig is geworden.
Moeilijk hoor. Maar wel heel spannend.
Naam verzinnen is inderdaad ook heel moeilijk. Heb hier een veulen gehad dat dik een maand naamloos rond heeft gehuppeld voor we een naam hadden soms zo moeilijk iets te vinden wat het veulen echt past.
Ik heb ook altijd mooie namen bedacht voor een hengst of een merrie maar is maar 1x van pas gekomen de rest pasten het gewoon niet bij het veulen...
Ze hebben altijd wel een koosnaampje hoor :D

Oh, zwijg mij ervan! :) Namen vinden is zooo moeilijk!!!!

Anthemis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 10:15

Wow, ik ben heel benieuwd!
Wat een knapperd is Elina toch, en Azaro ook :D

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 10:18

Oh wat gaaf, nu even afwachten! :)

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 10:32

Hoi, ik volg al even, je hebt zo'n leuke merrie en ik ben heel benieuwd naar wat er uitkomt!

Wat voor soort naam wil je? Arabisch, skandinavisch, Welshe, Hollands?

_Michelleee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-14 10:37

Aria_zz schreef:
Hoi, ik volg al even, je hebt zo'n leuke merrie en ik ben heel benieuwd naar wat er uitkomt!

Wat voor soort naam wil je? Arabisch, skandinavisch, Welshe, Hollands?

Tgoh, ik wil graag een naam met meerdere woorden, jullie kennen dat wel :)
Maar dan als roepnaam wel één woord :D

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 10:46

Ja dat snap ik, je kunt altijd je eigen achternaam als 'stal' naam gebruiken.
Bv ... Van de lierendorp, ik zeg maar wat ;)
Maar altijd leuk is een naam met betekenis, haal ik even iets uit mijn eigen kennis, bv: amira al jamila, de mooie prinses en dan je 'stal' naam

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 10:55

Elica :D haha

Roombroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 10:58

woowww super spannend! stipje *\o/*

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 11:01

Kan je oude verzorgster niet vragen wanneer ze bij hun gedragsverandering liet zien wat betreft rijden? Misschien brengt dat je iets verder?

_Michelleee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-14 11:05

MarjanB schreef:
Kan je oude verzorgster niet vragen wanneer ze bij hun gedragsverandering liet zien wat betreft rijden? Misschien brengt dat je iets verder?

Ze had hierboven al aangegeven dat zij ze nog 2x lichtjes in de week reed toen ze 9 maanden was :) maar haar gedrag, weet ik niet...

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 11:20

Ja dat had ik gezien :) Misschien weet zij bijvoorbeeld wanneer ze normaal gesproken wat narrig begon te worden met aansingelen enz.

_Michelleee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-14 11:22

MarjanB schreef:
Ja dat had ik gezien :) Misschien weet zij bijvoorbeeld wanneer ze normaal gesproken wat narrig begon te worden met aansingelen enz.

Ik kan het eens vragen :) maar wil haar niet hele tijd lastig vallen. Ik ben al heel blij dat ze foto's wilde zoeken.
Is ook al 3 jaar geleden voor haar, dus weet niet of ze dat nog gaat weten! :D

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 11:26

Zo heb ik onze stalnaam voor onze veulens gebruikt Dailey Dream en dan de naam van het veulen.
We hebben al een
Dailey Dream D'amour
Dailey Dream Lightning Bug
Dailey Dream D'draco
Dailey Dream D'amica
en nog wel wat andere veulens nog maar dan word de lijst wel lang haha...
Dailey dream komt van de eerste letters van mijn zoon en de laatste letters van mijn dochter, Dream is omdat het een droom was mijn paardjes aan huis te hebben en die is uitgekomen. Dan de naam die bij het paard past.
D'amour had een hartje in haar bles dus moest het een mooie lieve naam zijn dat was gelukt haha ze heeft een maand naamloos rond gehobbeld...
Lightning Bug zou Dinky Toy heten maar paste gewoon niet bij hem. Hij werd geboren helemaal bont en dat hadden we niet verwacht omdat zijn moeder schimmelbont was en zijn vader fries. Hij had in zijn bonte velletje een grote bruine vlek en daar zat een wit vlekje op het leek wel een insect vandaar Bug en hij gaf licht in het donker vandaar Lightning en het klonk wel leuk nog geen uur later weer even kijken hoe het ging met ze na de bevalling en het staan en de eerste slokjes. Radio aan in de stal en toen kwam het nummer van fire fly's en lightning Bugs dus toen stond zijn naam echt vast haha.
Draco heeft zijn naam ook eer aan gedaan als veulen hij heeft een week naamloos rond gelopen hij was een echte draak als zijn moeder hem even niet snel genoeg drinken gaf bokte hij naar haar net zo lang dat ze wel ging staan voor hem. Hij kroop ook onder de andere paarden en begon te bokken zodat ze niets konden doen ja dan verdien je die naam toch wel haha...
Amica heeft mijn dochter verzonnen staat ook bij het veulen.

Mijn veulen Kyowa Indiana is een indianen paardje helemaal wit met palomino op haar hoofd en heel klein beetje palomino in haar flank aan de binnen kant en een paar palomino stipjes naast haar staart. Vond haar meteen een indianen paardje en heb even rond gezocht op internet naar namen van stammen of indianen namen zelf Kyowa Indiana betekend klein geluk en ze is per toeval bij mij gekomen. Ik zat een beetje te kijken op internet naar veulens gewoon voor de fun. En daar stond ze blauw oog en bruin oog heel veel wit weinig kleur ik was verlieft. Hebben haar de zelfde dag nog opgehaald haha...
Ik denk dat je best wat inspiratie op kan doen maar als het veulen er is komt de naam vanzelf :D

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 12:30

In een ander topic las ik over een test die je steeds kan doen met een druppel melk ( als ik het goed heb) dan zie je aan de zuurtegraad of de bevalling er aan komt , misschien iets voor jouw ?

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 12:32

tootje71 schreef:
In een ander topic las ik over een test die je steeds kan doen met een druppel melk ( als ik het goed heb) dan zie je aan de zuurtegraad of de bevalling er aan komt , misschien iets voor jouw ?

Dan moet ze wel melk geven he :))

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 12:36

:o ..oja... :D nou ja mocht ze dat gaan doen ..weet je ervan ;)

_Michelleee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-14 12:39

Haha, ja dat doet ze nog niet :)
Misschien dat ik het overweeg, maar weet nog niet:
Ga wss een alarmsysteem mogen lenen van iemand en een camera :D dus dan kan ik haar al goed in het oog houden... :D

Maar idd, mss dat ik die er wel bij neem!!

Oh leuk kappiegirl!! :) maar ik heb geen stalnaam... :?

DaniqueHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 15:35

Naam is altijd een lastige... Goed over na denken en misschien komt er spontaan iets voorbij waarvan je denk 'yes dit is hem!'
Ben wel heel benieuwd wat eruit gaat komen! :))
Hoorde ik daar misschien camera?? Komt ie online? Zodat wij bokkers gezellig mee kunnen volgen? :))

_Michelleee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-14 15:43

DaniqueHorse schreef:
Naam is altijd een lastige... Goed over na denken en misschien komt er spontaan iets voorbij waarvan je denk 'yes dit is hem!'
Ben wel heel benieuwd wat eruit gaat komen! :))
Hoorde ik daar misschien camera?? Komt ie online? Zodat wij bokkers gezellig mee kunnen volgen? :))

Haha, ik weet niet of die camera dat kan :)
Als dat kan, wil ik dat wel proberen ja! :D

Lynn_FDA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 19:00

Namen zijn inderdaad zo moeilijk!
Ik zelf vind de naam Superhero heel gaaf vooral ook als je de sport in gaat !
Maar wat de rest al zei , je moet die na vinden waarvan je denkt van ' ja die is het!' Maar misschien dat de naam wel komt als ie geboren is, want anders heb je dadelijk een naam en dan past ie niet bij hem.

_Michelleee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-14 21:29

Elina is echt dikker vandaag en haar hals wordt ook dikker. Is dat normaal?