Ik reageer niet op iedereen, dat kost echt teveel energie en ik ben af en aan al de hele dag bezig. Dat eist echt z’n tol.
Ik heb wel alles gelezen en ben echt helemaal
van jullie fijne en meelevende reacties. En complimenten. Ben echt enorm trots op mijn merrie. Wat een wereldpaard op alle fronten. Zo lief, naar ons, naar haar veulen, en dan gewoon, alsof het de normaalste zaak van de wereld is, weer zo’n onwijs mooi veulen het leven schenken. Wat een paard.
Ik wil een heel mooi moment van vannacht met jullie delen.
Muzka II (haar naam zijn we nog niet over uit) had wat moeite met het uier vinden omdat ze zo groot is. Dus ik hielp haar wat op weg. Muzanna ging er helemaal voor staan en liet mij rustig haar kleintje begeleiden. Op het moment dat ze begon te drinken rustte Muzanna haar hoofd heel zacht op mijn schouder, en ging even slapen. Dat was zo’n mooi, intiem moment. Voor mij heel zwaar omdat staan niet gaat, maar ook dat voelde mijn wereldmerrie snel genoeg aan. Het was goed: ik mocht weer naar bed. Ik kreeg een zacht kusje van haar en ze ging als een standbeeld op rust staan.
Poosje81 schreef:Gefeliciteerd en idd wat een stelten! Ze is prachtig!
En beterschap voor jezelf!
Inderdaad flinke stelten. Was anderen ook al opgevallen zie ik.
Tazzey schreef:Wat een plaatje is dat zeg! Gefeliciteerd!
Beterschap voor jou. Ik herken jou probleem, ik lig ook plat momenteel. Hopelijk voel je je snel iets beter.
Dankjewel, jij ook beterschap.
Hannanas schreef:Wat een mooi pukkie. Gefeliciteerd.
Beterschap met het bijkomen JoSav. Hopelijk brengt het veulen afleiding, ben heel benieuwd hoe ze gaat uitgroeien!
fleurtjeuh schreef:Oh gefeliciteerd!
Ze is prachtig! En wat een benen!
Hier gaat menig fokker en paardenmens voor ik katzwijm vallen, ze is echt heel mooi

Fijn dat alles goed is gegaan, ondanks wat vertraging van de nageboorte
Ik hoop een fijn, eigen mens voor haar te vinden.
Voor de fokkerij denk ik dat ze ook zeker potentie zal hebben.
RSDICBS schreef:Gefeliciteerd! Wat een lange benen zeg! Zei je nou dat je haar ging verkopen

dan wens ik je alvast sterkte. Dit is wel een heel gaaf kleintje hoor!
Ja. 
Op dit moment is door omstandigheden 2 eigenlijk al teveel werk, maar ik weet dat Manari haar leven lang om haar mens zal blijven treuren als we haar zouden verkopen. Dan heeft Manari ook nog een bloedlijn die niet meer zo te fokken is. Muzanna is al helemaal geen punt van discussie. Met haar ben ik in wezen opgegroeid.
Dus dat we er nu 2 hebben is eigenlijk al niet ideaal, laat staan 3. Niet dat dit kleintje ons in de weg staat. Als we geen geschikt huisje voor haar vinden mag ze gewoon voorlopig blijven hoor. Blijft ze hier of gaat ze in de opfok.
Verkopen we haar pas als “haar” mens zich aandient.
Kaplaars schreef:Gefeliciteerd! Prachtig wijs ding al!
Heel relaxed, makkelijk veulen tot nu toe.
xoranlover schreef:Ooh wat leuk gefeliciteerd! Hopelijk kun je er ook van genieten.
Xyris schreef:Wauw wat een plaatje! Ik hoop dat ze naar iemand gaat die net zo bewust fokt als dat jij dat doet!
Ik hoop dat ze een fijn mens vindt met wederzijdse klik. Voor de fok denk ik dat ze zeker potentie zal hebben, al kijk ik hoe ze zich de komende tijd ontwikkelt. Qua bloedlijn sowieso van meerwaarde.
Varekaj schreef:Oooh ik ben verliefd

Ik probeer heel erg van mijn hart een steen te maken, maar oops Muzanna did it again! Echt weer een geweldig leuk en mooi veulen!
Prairy schreef:Wat fijn dat alles goed gegaan is! Hopelijk gaat het ook met jou binnenkort weer wat minder slecht want zo is het ook niet leuk.
Benieuwd wat Manari van haar zusje vindt

Manari is verliefd.
En roept om beide. Als Muzanna dan een geruststellende hinnik terug doet is ze weer even tevreden.
Maddy_Paola schreef:Wat een knap veulen! Ik vind het echt zo jammer dat ik mezelf echt te groot vind voor dit ras, qua karakter spreekt het mij namelijk zo erg aan (naast dat ze heel duur zijn

)
Vind het ook zo mooi dat jij je inzet om het ras te behouden

170+ Tekes zijn er ook! Ik vind dat zelf te warmbloedig, maar ze zijn er zeker. Daar hangt wel vaker een prijskaartje aan. Maar voor de rest vind ik ze zeker niet meer zo schreeuwend duur als ze jaren geweest zijn. Wat je voor een leuk KWPN veulen betaalt, betaal je ook voor een Teke veulen. Ze beginnen meestal bij 7000 euro tot ongeveer 20.000 voor een veulen.
Sporadisch kun je in Centraal of vooral Oost-Europa een goedkoper exemplaar vinden, maar meestal qua bloedlijn, type en kleur vrij onopvallend. Daar is de prijs daarom ook naar. 
En 170+ zie je daar niet veel.
Lynnepinny schreef:Wat een prachtig veulen, gefeliciteerd! Ben heel benieuwd naar daglicht foto's

En haar naam natuurlijk! Maar ik zal geduld hebben

Ik hoop dat je je ook weer beter voelt, wat vervelend dat het voor jou wat minder soepel liep.
Naam wachten we nog heel even mee. We zijn er nog niet 100% uit. We waren zo lang ingesteld op een hengst.
heyhallohey schreef:Gefeliciteerd!!! Was je droom met mogelijk een lichte kleur gewoon juist haha
Beterschap voor jou!
Ja maar zelfs de aftekeningen, het hele beeld. Echt best speciaal
ShaNel16 schreef:Wat een droomveulen en een palomino merrie precies wat ik dacht zo leuk.
In mijn ogen heb je de jackpot gewonnen en wat een prachtige naam.
Nogmaals gefeliciteerd en heel veel sterkte aan jezelf, hopelijk wordt het gauw wat beter voor je!
Ja, letterlijk het veulen waar ik laatst dus over gedroomd heb. Best apart.
Naam heb ik nog niet verteld toch?
Even kijken of ik de foto’s geplaatst krijg!