Nou ik had te vroeg gejuicht vanmorgen.... Alles ging perfect tot er vanmiddag ineens een gigantisch harde knal (van een geweerschot heel vlakbij) was buiten. Ik keek op de camera en zag Jaycee echt op het veulen afvliegen en het vastpakken. Ik snel naar de stal waar Jaycee nog steeds het veulen aanvloog en met haar tanden vastpakte. Ik kon gelukkig op een gegeven moment het veulen de stal uit krijgen en in de stal ernaast zetten. Dierenarts maar gebeld voor advies (ze hebben een moederloze veulen centrale dus veel ervaring) en ze zeiden moeder een beetje verdoven en veulen weer erbij. Mijn man ging de verdoving halen en ik zette Jaycee ondertussen weer bij het veulen en hield haar vast. Het veulen mocht meteen drinken, maar na het drinken wilde ze het toch weer bijten. Dus ik hield Jaycee vast zodat ze het veulen niet kon aanvliegen. Als het veulen ging liggen ging ze er tevreden bij staan. Verdoving er in en toen naar een paar uur ging het steeds beter. We besloten ze even naar buiten te doen en daar ging het ook steeds beter. Het rare was dat Jaycee graag wilde dat hij dronk, ze duwde hem echt naar de uier. Ook als hij lag was alles koek en ei, maar zodra hij van haar af bewoog werd ze echt boos. Buiten werd dit een heel stuk minder en eenmaal weer binnen ging het ook beter. Tot nu toe gaat het goed. Het was weer een spannende middag.
De harde knal had waarschijnlijk een paniekreactie teweeg gebracht bij moeder en veulen en Jaycee wist daar even niet mee om te gaan. Ze is er echt heel gek mee, misschien wel TE. Maar dat moet beter worden in de loop der dagen.
Paar buiten foto's van vanmiddag.