Bretons trekpaard veulen in de maak

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Shirley

Re: Bretons trekpaard veulen in de maak

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 21:54

Je snapt dat we nu ook foto's in verschillende stadia van die geboorte verwachten, hè Patrick ;)

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 21:55

Sinds gisteravond weeën om de 15 minuten en de laatste 2 uur van 2/4 naar 7 cm ontsluiting gegaan.

Super spannend :D

Hoe gaat het daar bij jullie? Blijven ze vannacht (al) buiten?

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 21:56

Shirley schreef:
Je snapt dat we nu ook foto's in verschillende stadia van die geboorte verwachten, hè Patrick ;)
Hahaha, dat arme kind ligt ergens in een zwembad te puffen met een gestreste echtgenoot.

Ik adviseerde al er een wijntje bij te pakken, kon ze niet zo waarderen. Foto's zijn denk ik een no-go, lol :D

Al kan ik wel vragen om een tietenfoto :')

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 21:59

Altijd goed :Y)

Wens haar maar sterkte :(:)

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 22:01

Haha :D

Ik heb echt het idee dat ze er vrij rustig onder is, ze is sowieso echt een oermoeder en geniet geloof ik van ieder moment van het zwanger zijn, bevallen zal dan denk ik wat minder zijn. Vanmiddag zei ze nog even te gaan slapen, hele nacht wakker gelegen en ze verwachtte vanavond aan de bak te kunnen. Alsof het niets is.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 22:03

Foei Pat je moet je zus niet zo plagen op dit soort momenten.....sommige vrouwen verliezen even tijdelijk hun humor tijdens een bevalling. :=

En nee ze staan op dit moment lekker samen binnen. Het is nog niet zulk heel mooi weer dus dan kunnen ze beter op stal op een dikke laag stro staan. Het was allemaal wel weer enerverend genoeg zonder longontsteking bij de kleine. Morgen overdag weer lekker naar buiten en dan beslissen we in de avond wel weer of ze buiten mogen blijven of weer naar binnen gaan.

Edit: oef nog even te gaan slapen. Nou daar had ik geen kans meer toe tijdens mijn bevalling hoor :=

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 22:11

lizy29 schreef:
Foei Pat je moet je zus niet zo plagen op dit soort momenten.....sommige vrouwen verliezen even tijdelijk hun humor tijdens een bevalling. :=

En nee ze staan op dit moment lekker samen binnen. Het is nog niet zulk heel mooi weer dus dan kunnen ze beter op stal op een dikke laag stro staan. Het was allemaal wel weer enerverend genoeg zonder longontsteking bij de kleine. Morgen overdag weer lekker naar buiten en dan beslissen we in de avond wel weer of ze buiten mogen blijven of weer naar binnen gaan.

Edit: oef nog even te gaan slapen. Nou daar had ik geen kans meer toe tijdens mijn bevalling hoor :=
Haha, ik meende het serieus, kind is er toch bijna uit, wijntje moet kunnen, lekker ontspannen. Of is het echt heel slecht?

Gelukkig. Ik las van de week dat het wat warmer is bij jullie dan hier, maar toch nog vroeg in het jaar en in de nachten koelt het af. Goed dat ze binnen staan. Ik zie een flinke bles, ook witte voetjes?

Ja, echt slapen weet ik niet. Sprak haar rond lunch en in die 20 minuten 3 keer een wee, heb haar nog nooit zo horen vloeken en kreunen, bizar. Daarna denk ik even wat uurtjes gaan rusten/slapen, nu een goede 3 uur bezig, super spannend!

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 22:13

Gefeliciteerd met deze prachtige vent! Ik ben benieuwd hoe groot ie is als z’n benen helemaal uitgevouwen zijn, want jeetje wat een joekel!

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 22:35

Ailill schreef:
lizy29 schreef:

Haha, ik meende het serieus, kind is er toch bijna uit, wijntje moet kunnen, lekker ontspannen. Of is het echt heel slecht?

Gelukkig. Ik las van de week dat het wat warmer is bij jullie dan hier, maar toch nog vroeg in het jaar en in de nachten koelt het af. Goed dat ze binnen staan. Ik zie een flinke bles, ook witte voetjes?

Ja, echt slapen weet ik niet. Sprak haar rond lunch en in die 20 minuten 3 keer een wee, heb haar nog nooit zo horen vloeken en kreunen, bizar. Daarna denk ik even wat uurtjes gaan rusten/slapen, nu een goede 3 uur bezig, super spannend!

Het wijntje zal niet bevorderlijk zijn zolang beeb nog verbonden is dmv de navelstreng. En daarnaast komt het ook in je melk terecht dus dan is borstvoeding ook een no go.
Maar zeker spannend en leuk dat jullie ook tijdens de bevalling steeds contact hebben. Mijn eerste bevalling duurde 12 uur en de tweede slechts 2 uur dus slapen zat er niet echt in...

Ja de afgelopen dagen zijn de temperaturen ineens weer gekelderd en staat er een fris windje.
En inderdaad een flinke bles en 3 witte benen. De vierde is alleen het voetje wit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 22:37

Hé, ik zie dat mijn gokje goed was! Zowel datum als geslacht! Maar ik hoef geen nageboorte opgestuurd te krijgen hoor :')

Gefeliciteerd met dit knappe Idefixje!

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 23:44

Wat een achterwerk heeft hij zeg!

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 07:30

En Pat heeft je zus het gered gisteren?

Vanochtend toen we Doucette en Idefix net terug hadden gezet in de wei...
Afbeelding

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 07:43

Naomi heeft ook moeder gevoelens zo te zien!
Geweldig veulen echt helemaal mooi (die bles waren rijpaarden nog maar zo getekend) (een trekpaard crosst wat lastig)

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 07:49

Ik vind hem echt helemaal geweldig. Ben zo benieuwd hoe hij eruit ziet als ie helemaal uitgevouwen is.

Patrick, hoe is het met je zus?

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 07:55

Wat een heerlijke stoere vent en wat een ontroerende foto...
Mijn merrie liet de kudde echt niet zo dicht bij in het begin, dat was een echte kenau.
Doucette doet haar naam eer aan ;-)

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-18 08:04

Ja omi Naomi is een goede om erbij te hebben, die helpt doucette erg goed met beschermen van het veulen. Hierdoor is het veulen soms ook weleens opzoek naar melk bij de verkeerde merrie :+

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 08:04

friesam schreef:
Naomi heeft ook moeder gevoelens zo te zien!

Ja Naomi ia gek op veulens. We hadden ook graag nog een eigen veulen gegund maar vonden/vinden het niet meer verantwoord om haar te laten dragen. Dus zij mag lekker oma spelen over andermans veulens. Wel de lusten niet de lasten.

Djoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 08:13

Hij is wel mooi zo licht! <3 mooi plaatje zo in de kudde!

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 08:23

Prachtig om zien ! De hele bende rond de newborn <3

Ailill Ook alvast gefeliciteerd !

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 08:30

ClauH schreef:
Wat een heerlijke stoere vent en wat een ontroerende foto...
Mijn merrie liet de kudde echt niet zo dicht bij in het begin, dat was een echte kenau.
Doucette doet haar naam eer aan ;-)

Onze kudde is gelukkig heel hecht en stabiel. Eigenlijk al vanaf het begin. Ondanks dat ze elkaar echt wel eens etteren vormen ze ook direct 1 front zodra er ook maar iets van 'gevaar' dreigt. Heel bijzonder om te zien.

Grappig is dus ook om te zien dat wanneer we er een vreemd paard bij zetten deze eerst even 'opgevoed' word en dan gelijk mee draait in de groepsdynamiek. Schijnbaar gaan die paarden (als we de eigenaren moeten geloven) ook een stuk socialer terug hun eigen kudde in.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 08:48

Mooi plaatje en lieve oma Naomi.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 09:01

Wat een knapperd! <3

En wat een mooie foto zo in de groep, 1 grote familie!

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-18 11:01

Het is ook wel grappig om te zien hoe close ze met de koeien zijn die er eigenlijk maar een paar weken per jaar staan. Soms liggen ze met z'n allen te slapen tegen het draad aan met soms nog geen 3 meter tussen de koeien en de paarden.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-18 11:15

en nog eentje van vanochtend in de zon :D kun je ook goed zien hoe dichtbij naomi blijft
Afbeelding

dieseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 11:36

lief!