Kirsten x Pjotr: Klein veulen met groot ego op komst in 2017

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sincere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 23:18

Die verjaardags foto's _O- Duidelijk niet in de feeststemming haha. Heerlijk, een paard met zulke duidelijke gezichtsuitdrukkingen

MachoPablo

Re: Kirsten x Pjotr: Klein veulen met groot ego op komst in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 22:08

Stille meelezer gaat nu wel op schieten
Blijf het een enorm gaaf paardje Vinden
Suc6 met de laattse lootjes

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 09:02

DideH schreef:
mooney schreef:
_O- ik ben gewoon weer terug gegaan naar de boeken waar hij nog leeft, zit in de ontkenningsfase haha.

Ik heb niets gehoord van stal, dus het zal wel goed gaan met Kirsten. Ik ben bijna klaar op de studie dus dan ga ik bij haar buurten. Inspiratie voor merrienamen is nog altijd meer dan welkom! Griekse mythologie heb ik ook al een beetje doorgespit inderdaad

Ik ben altijd een beetje van de Italiaans-Spaanse invloeden :+
Fiori (of fiore - bloem in het italiaans), kun je kei hard fiiiiiiiii gillen als je dr roept ;)

Of juist richting de arabische kant; Atiya - geschenk

Ik roep maar wat :')

En toch roept Fiiiiiiiiiiiiiiii!!!!!!! niet zo heel lekker hoor :') en afkorten is ook niet handig. Fietje vind ik verschrikkelijk namelijk ;)

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 09:18

En "fiiihiiii" roept ook niet fijn dan? :') lijkt me wel namelijk _O-

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-17 09:25

:D Kijk daar is de Fi kenner haha. Fietje is wel een beetje hatelijk ja, doet me denken aan Fifi :Y)

MachoPablo Bedankt!

Sincere: Speciaal voor jou keek ze tijdens het wandelen opeens heel blij deze week, verlate feeststemming denk ik _O-

Afbeelding

Ondertussen heeft Nachtmerrie meer halsters dan haar moeder :o Halster nummer drie is gisteren aan de collectie toegevoegd, ik had een cadeaubon gekregen die op moest haha. Het halster is wel op de groei gekocht, dus tot nu toe zijn het wel allemaal verschillende maten O:) Maakt het iets minder erg toch?
Voor mijn ruin had ik een liksteen gekocht, maar die was blijkbaar zo eng dat hij er heel hard vandoor ging toen ik die in de houder legde :+ Raar beest haha. Scheelt dat ze weer op de wei kunnen, heeft hij ruimte genoeg zonder de draden te hoeven slopen.
Afbeelding

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 10:43

Oeeh weet wat je doet, met zo'n halster roep je wel iets over jezelf uit :7 :D

Als ik naar de buikfoto's kijk, dan vind ik haar op de laatste foto nog helemaal niet zo dik (maar misschien is mijn beeld wat vertekend door het hangbuikzwijn wat hier rond banjert :Y) ), maar als je het vergelijkt met de bovenste foto is er toch wel duidelijk verschil hoor! :))

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-17 11:26

Haha een beetje stout vind ik niet erg hoor, ben wel wat gewend. Ik ben allergisch voor brave paarden, daarbij gaat het altijd mis haha. Geef me een boef en ik red me wel :') .

Zal best kunnen dat het niet zo dik lijkt omdat je zelf een iets ander modelletje gewend bent. Ik vind haar echt kolossaal whaha, maar dat komt omdat ik gewend ben om alleen haar schouder en kont te zien als ik er recht voor sta. Maar bij mijn ruin had ik dit ook niet breed gevonden, die ziet er bijna standaard zo uit :') . En het is natuurlijk ook een maiden, dus haar buikspieren houden het nog een beetje in toom.
Blijf het ook lastig vinden om het goed vast te leggen op de foto, vooral bij de foto's vanaf mobiel krijg je het niet lekker in beeld.

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 11:30

Ik zie wel heel goed verschil hoor, tussen de oudste en meest recente foto's! Er zit zeker wel wat in die buik :D

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-17 11:39

En nu nog hopen dat het een veulentje is ;)

Nee flauw grapje, sorry :') .

Mei kan echt niet snel genoeg komen, ik ben zo benieuwd! Komende week hoop ik ook de camera al neer te kunnen zetten, we hebben twee opties om hem aan de gang te krijgen en dan kan ik nog even testen wat het handigst is voor het echt spannend gaat worden. In het begin hou ik de camera nog privé, maar mijn vriend heeft al voorgesteld om te gaan streamen wanneer het spannend gaat worden dus misschien kunnen jullie tegen die tijd toch mee gaan spieken!

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 12:07

Ja, dat hoop ik ook voor je! :D

Ik moet in mei afstuderen en daar ben ik nog niet helemaal klaar voor, dus mei mag van mij nog wel even duren :7 :D

Slim om nu al vast te testen zodat je weet hoe en of het werkt. Geeft straks veel rust denk ik, zo'n camera!

Wings_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 14:11

Ik volg ook nog even mee! Heerlijke schrijfstijl heb je en natuurlijk een prachtige combi :)

Jupinkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 18:11

Hopelijk mogen we meekijken!
Dat zou ik toch heel leuk vinden :)

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 18:15

Ik zou ook wel graag mee willen gluren naar Kirs en Nachtmerrie *\o/*
Lijkt me ook fijn hoor om die dan open te zetten (al dan niet alleen voor vrienden). Als ze dan begint kunnen anderen je waarschuwen.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 22:23

Wat leuk dat er misschien nog kunnen meekijken.

Ik vind ze best wel behoorlijk voor zo een slanke maiden en ze moet nog even ook hè

Ze kunnen niet allemaal olifanten zijn zoals de mijne :o

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-17 23:28

Welkom wings_love ! Jouw merrie had vorig jaar een kopietje van zichzelf gemaakt toch?

Enthousiaste reacties op de camera, leuk! Ik ga de link inderdaad sowieso delen met wat bekenden, zodat ik ook nog een beetje slaap kan pakken tijdens het waken (mijn vriend wil sowieso helpen met waken, heel lief). Ik zie het niet zo zitten om de link gewoon online te gooien zonder zicht te hebben wie meekijkt, maar ik denk dat ik een handig systeem heb waardoor ik volgers gewoon een linkje kan sturen via pb tegen die tijd. Dus dat komt goed!

Wings_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 09:26

mooney schreef:
Welkom wings_love ! Jouw merrie had vorig jaar een kopietje van zichzelf gemaakt toch?

Hihi Jaa, dat was de mijne inderdaad :) Al staat het kopietje een lelijke naarling te wezen op het moment, dus die lijkt al een stuk minder op moeders.

Veel geduld alvast gewenst tot mei :D Ik hoop voor je dat het een damesboefje is :)

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-17 22:36

Bedankt Wings!

Ik denk dat Kirs gewoon een cryptide/monster aan het bakken is in die buik van haar. Dat zou echt helemaal verklaren waarom die skippybal buik onmogelijk vast te leggen is op camera. Net zoals mensen die oneindig zoeken naar de verschrikkelijke sneeuwman, die ze toch echt ooit hebben gespot maar vervolgens nooit op de foto krijgen, lukte het mij ook niet echt super om nu echt vast te leggen wat ik in de kleine momentjes zonder camera toch echt zag. Maar vandaag heb ik dan eindelijk het ultieme succes van een monsterjager behaald: Ik heb het fenomeen op een wazige, onscherpe foto weten vast te leggen *\o/* :+ .
Misschien moeten we een merrie dan maar Yeti of Nessie gaan noemen dan...
Afbeelding

Voor een dame die ondertussen bekend is om haar prachtige blikken komt ze soms toch wel heel schattig aanrennen <3 . Blijkbaar is dat ook de formule om de dikke buik er echt mooi op te krijgen, als ze recht op me af loopt.

Aangezien ik natuurlijk ontzettend aangemoedigd was door dit succes, wilde ik nog sterker bewijs vastleggen. Want een foto kan natuurlijk als nep worden weggezet, een echte monsterjager maakt een film. Dus ging ik even een poetsbak halen die dienst kon doen als krukje zodat ik rustig kon wachten tot Nachtmerrie (eigenlijk ook al een hele geschikte monsternaam) weer een dansje ging doen om dit weer eens vast te leggen.
Kirsten dacht daar alleen iets anders over, die eiste mijn krukje op als nieuw speelgoed....

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zoals je op de laatste foto kan zien, had mijn ruin het nieuwe speelgoed ook gespot en kwam die met een groot prethoofd het nieuwe speeltje opeisen. Dus ging madame rustig verder eten, toen heb ik nog even van het moment gebruik gemaakt om een foto te maken van de nu stabiele uier en daarna heb ik mijn monsterjacht opgegeven om lekker eten klaar te gaan maken voor het stel.

Afbeelding

Afbeelding

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 23:56

Ze krijgt een hangbuik :P geen wonder dat haar humeur erop achteruit gaat.
Haar tietjes zien er gelukkig goed uit, zal de eerste opstoot geweest zijn, normaal worden ze in deze fase van de dracht echte theezakjes. Maar kirs zou kirs niet zijn natuulijk en het woord zak nogal sterk te interpreteren.
Nessie lijkt me wel wat ja

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-17 12:42

Kopt Fotsy, omrollen begint ook een dingetje te worden. Laatst was ze lekker een paneerlaagje zand aan het toebrengen, maar je zag echt dat ze bleef hangen door de buik. Nachtmerrie was ook niet heel amused met rollende mams, want de buik ging even flink tekeer.
Ben ook erg blij dat het gestabiliseerd is :j

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-17 20:11

Geen super interessante update, maar de club stond er vandaag zo blij bij dat ik het niet kon laten om heel even de mestschep weg te zetten en mijn mobiel te pakken voor een plaatje. Zelfs Kirsten liet zich door het lekkere weer van haar zonnige kant zien {:}

Afbeelding

De camera gaat lekker, ik was eerst van plan om het via het wifi van de buren te laten gaan. Het wifi van de stalbaas reikt namelijk niet ver genoeg, maar het huis van de buren staat dichterbij en ik kon wel een netwerk zien via mijn mobiel. Gelukkig zijn die buren ook de ouders van mijn stalgenootje, dus dan kan je wel even vragen of je zo brutaal mag zijn om het wifi te gebruiken....
Super leuk bedacht, mensen vonden het ook helemaal prima. Maar er bleek 1 probleem te zijn... het wifi netwerk wat ik zag bleek ook niet van hun te zijn :Y)
Dus nu hebben we power adapters gehaald zodat we het wifi van de stalbaas naar de stal van Kirs kunnen halen, dus hopelijk deze week meer geluk!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 21:08

Gelukkig ook op tijd aan begonnen, is altijd wat met die cams maar eens ze werken dan is het super goed materiaal.
Ga je die dan extern krijgen, ik kan namelijk alleen kijken via eigen wifi, dus ben wel benieuwd hoe je die extern krijgt.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-17 21:19

:j ik heb gewoon een app op mijn mobiel waarop ik dan kan kijken, ongeacht op welk wifi ik zit. Dat is het idee in ieder geval. Het is oorspronkelijk een beveiligingscamera, dus die zijn er juist zodat je kan spieken terwijl je niet thuis bent.

Maar ook met een camera waarmee dat niet makkelijk gaat, zou je via een omweg ook overal moeten kunnen kijken hoor. Dan moet je alleen een reserve computer/laptop thuis hebben staan waarmee je naar een algemene site zoals youtube kan streamen via je beeldscherm opnames. Dat is ook hoe ik uiteindelijk anderen mee wil laten kijken, dan hou ik controle over de 'primaire bron' en kan er toch mee gekeken worden.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 19:37

Klinkt zooooooo ingewikkeld :')
Ik heb ook een app maar het probleem is iets met een intern ip adres, daardoor lukt het niet via angelcam en hoe je dat adres moet veranderen? Geen idee.
Vriend van ons zou er eens moeten naar kijken maar uiteindelijk is het toch niet echt erg, ik moet niet ergers anders kunnen kijken, overdag staan ze buiten en als het spannend wordt overdag, moet er iemand thuis blijven.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 20:08

Wat een mooi voorjaarsplaatje van de drie samen!

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-17 22:11

:') Ik dacht ik wacht even met reageren tot zondag, want ik had gehoopt dan af te kunnen sluiten met een foto van Kirsten-TV. Maar plan B is ook in de soep gelopen, dus nu hebben we weer even voorbereidingstijd nodig voor plan C. Camera doet het prima trouwens, internet bij het stalgebouw krijgen is de grote uitdaging. Wifi van de buren werd hem niet, vandaag zijn de power adaptoren niet tegen de uitdaging bestand gebleken. Plan C is een fysieke kabel leggen.

Ingewikkeld Fotsy, ik ben zelf ook niet heel technisch onderlegd hoor. Toevallig kan ik met youtube overweg, heb ik een vriend die ICT beheer studeert en een vader die net zo lang blijft proberen tot iets werkt :') .

Cynthia bedankt :D Het is echt een hilarisch stel met z'n 3en, hele verschillende karakters maar het gaat heel mooi samen zo in de groep. De heren zullen wel raar opkijken als Kirs even apart komt te staan als het veulen er (bijna) is.

Verder dus helaas geen spannende updates. Heb gisteren wel voor het eerst een wormenkuur kunnen geven zonder dat de hel losbrak volgens Kirsten, dus dat is een mooie mijlpaal maar die heeft natuurlijk niet heel veel te maken met het veulen.
Oh en ik heb onze 'Nachtmerrie handleiding' alvast opgehangen op stal. Met alle belangrijke nummers, wat info over complicaties tijdens het veulenen en tabellen om belangrijke dingen (pH metingen, ontwormingsschema, etc) bij te houden.
Afbeelding