Twee aparte veulens verwacht, mei en juli 2016

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dido2316

Re: Twee aparte veulens verwacht, mei en juli 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 13:44

Oh hij zit inderdaad nog lekker in de kreukels, heel aandoenlijk! <3

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 14:53

Wat een prachtig ventje en wat goed dat je er zo snel bij was!
Springveer zal straks blij zijn met zijn maatje!
Gefeliciteerd!!

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 17:49

Gefeliciteerd!! Zo zie je maar weer dat je gevoel je niet in de steek laat!

BVA55

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 00:02

Nondeju wat een stelten! :wow:
Prachtig veulen!

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 00:05

Wat een knap veulen, heel anders dan die ukkies :D Gefeliciteerd!

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 22:21

Gefeliciteerd met de hengst! :D

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-16 00:09

Bedankt voor de reacties!

Ik heb wat hele heftige dagen achter de rug, een familielid heeft een heel ernstig ongeluk gehad (van zeer grote hoogte gevallen en rug, heupen, benen gebroken) en lag even kritiek maar is nu gelukkig stabiel al zullen er nog vele operaties volgen, daarnaast kreeg ik ook nog het nieuws dat er een veulentje van Nimroos dood geboren is bij een merrietje die pas eind juli was uitgerekend ;(, en natuurlijk juist tijdens deze heftige dagen beslist Mabelle ook nog eens om te bevallen, dit verliep gelukkig wel allemaal vlekkeloos en moeder en kind maken het goed, ze hebben heel goed voor ze gezorgd en ik ben ze heel dankbaar daarvoor. Helaas kon ik er dus niet bij zijn en ben ik vanavond pas langs geweest.
Ze is gisteren geboren en het is een ontzettend mooi groot palomino merrieveulentje die ook appaloosa lijkt te gaan doorkleuren, er lijken stipjes onder de vacht te zitten en gemarmerde huid te zien (maar ze zal ook getest worden zoals ik met alle veulens doe), echt een pracht meisje, ben er super blij mee <3
Op de foto's is ze dus al 1 dag oud en zag ik haar voor het eerst in het echt...
Ze is echt heel groot!

Afbeelding

En zo knap <3 <3

Afbeelding

Afbeelding

En op deze foto is de huid met stipjes goed te zien, tussen de vacht zitten ze volgens mij ook maar zie je nog niet zo goed maar lijkt ook echt een appie, test zal het 100% zeggen. Maar een palomino merrietje uit Mabelle x Nimroos, wat een verrassing hihi, ik wist niet eens dat ze hetrozygoot zwart was dus palomino had ik nou niet direct verwacht maar echt helemaal super gewoon!

Afbeelding

We hebben haar Nilou genoemd (Ni Lou van stal de Wilde) :), mijn vriendin die zo goed gewaakt heeft en de bevalling in goede banen geleid heeft kwam hiermee en we vinden de naam heel mooi en goed bij haar passen dus die keus was snel gemaakt!

Arabieren veulentje gaat ook heel erg goed! Een ontzettend lief en makkelijk veulen en zo ontzettend mooi, we zijn helemaal verliefd op hem <3. Ik heb niet veel foto's gemaakt afgelopen dagen en aan een naam bedenken zijn we ook nog niet echt toe gekomen, we denken nu wel aan Nadeem (spreek uit Nadiem)) maar je kan het ook schrijven als Nadim, nog even nadenken. Ik zal proberen van de week wat recente foto's te maken en als ik eraan toe kom ze te plaatsen.

Nu hoop ik eerst weer eens goed te kunnen slapen en uit te rusten, Ravennah is over twee weken uitgerekend dus ook spannend vanaf nu, ze staat al onder camera en alarm voor de zekerheid, maar uier is nog niet vol en melktest nog hoogste waarde.
Laatst bijgewerkt door Manda op 13-07-16 00:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Sweetiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 00:35

Jeetje wat een naar nieuws allemaal zeg.. :(:)
Beterschap voor het familielid en wat jammer dat er eentje te vroeg geboren is...
maarr gelukkig is er ook weer zo'n mooi pareltje gekomen :j <3

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 06:43

Leuk veulen.maar ik zie zo van foto geen stippen.maar ik vind ze prachtig..

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-16 07:29

Bedankt,

Is ook lastig te zien bij palomino en ik weet ook niet zeker of ze er zitten maar dit is de enige foto die ik heb waar wat gemarmerde gestippelde huid te zien is :), ben wel benieuwd wat er uit de test komt maar palomino merrie is sowieso altijd goed :D, en natuurlijk gezond en super knap en lijkt ook goed te bewegen net als de andere Nimroos kinderen.

Zo even wat foto's van het arabisch hengstje maken (mocht er niks tussen komen), hij is alweer zoveel veranderd in een paar dagen dus moet hem eigenlijk echt even showen <3

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 08:20

Manda sterkte met alles wat een zware dagen heb je achter de rug :(:)

Gelukkig wel ook nog goed nieuws wat een prachtig veulen is er weer geboren <3

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 08:53

Heel veel sterkte TS :( Al die narigheid tegelijkertijd !

Wel een enorm mooi veulen !! Gefeliciteerd.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 09:00

Heel veel sterkte, wat een ellende zeg.
Daarbij wel van harte gefeliciteerd met de laatste veulentjes. Ik ben benieuwd naar nieuwe foto's van je Arabierenkind! :)

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 09:14

Je had wel tegenslagen de afgelopen dagen, als ik iets voor je kan doen.. je weet me te vinden ;)

Nogmaals van harte gefeliciteerd met dit prachtige veulen!! En weer een merrie voor Nimroos !!
Ik zie wel degelijk een gestipte huid, een beetje verstopt tussen de haren naast de vulva en anus... ben heel benieuwd wat de kleurtest zegt, ik zeg iig LP

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 10:15

Donja schreef:
Je had wel tegenslagen de afgelopen dagen, als ik iets voor je kan doen.. je weet me te vinden ;)

Nogmaals van harte gefeliciteerd met dit prachtige veulen!! En weer een merrie voor Nimroos !!
Ik zie wel degelijk een gestipte huid, een beetje verstopt tussen de haren naast de vulva en anus... ben heel benieuwd wat de kleurtest zegt, ik zeg iig LP
whaaaaaa echt dom bij vulva inderdaad.ik zat op de vacht te kijken.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 13:49

Jeetje Manda, wat een narigheid, sterkte.

Wel weer een prachtig veulen voor je collectie pareltjes in de wei. Ik ben benieuwd of ze doorkleurt....

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-16 15:57

Bedankt!

Vanmorgen vlak voor de enorme bui nog even gauw wat foto's kunnen maken, er valt hier echt zoveel regen afgelopen dagen...

Het is echt zo'n mooi mannetje, zo mooi groot en ben gewoon gek op zijn hele type en hoofdje <3, hij is nu 5 dagen, ik heb hem nog voornamelijk zien galoperen maar vandaag al een drafpasje zien doen en dat zag er ook goed uit, dat wordt vast een heel mooi rijpaard (misschien wel voor mezelf in de toekomst :D ). Ook is hij zo relax in omgang, totaal niet bang en lekker knuffelig <3 hij was wel wat onder de indruk van Pjotr die in de andere paddock stond hihi. En die staarten zijn zo grappig, ze houden ze altijd hoog, veulen doet dat dus ook al de hele tijd :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik vind hem echt super gaaf <3 <3 Ben zo benieuwd naar zijn halfbroertje/zusje!

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 16:05

Sterkte met alles manda! Beterschap voor je familie lid. Pfff wat een joekel dat arabieren veulen!

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 16:15

Gefeliciteerd met je knappe veulens! Jammer van het doodgeboren veulentje, dat is niet iets waar je na zo'n lange tijd dracht nog rekening mee houdt. Misschien toch iets niet helemaal goed ontwikkeld..

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 16:55

Jeetje, veel sterkte met alles wat speelt momenteel. Hopelijk kan je een beetje rust vinden bij je leuke veulentjes zo af en toe. Ik hoop dat de operatie van je tante voorspoedig verloopt.

Veel ellende dit jaar inderdaad, al is dit ook het eerste jaar dat ik veel mensen met veulens/drachtige merries heb gevolgd dus misschien valt het me nu meer op. Je kan inderdaad maar beter leren van dingen die voorkomen kunnen worden en de akelige ongelukken/pech gevallen maar vergeten, anders wordt je gek als fokker denk ik. Ontzettend jammer van de twee dode veulentjes dit jaar.

De Arabier is inderdaad al flink aan de maat, zit ook een mooie hals op! En wat een lief palomino dametje! Heeft ze een snebje of een bles? Ben benieuwd wat de test zegt inderdaad, ze lijkt een gemarmerde huid te hebben ja. Volgens mij was de vosbasis in de aanbieding dit jaar bij je :D .

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 17:53

Heel veel sterkte, gelukkig kijkt het ju weer wat beter te gaan.

Je hebt prachtige veulens, begrijp dat je daar helemaal verliefd op bent!

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-16 18:58

Bedankt, ja hoor het gaat wel weer, wat uren goed slapen doet wonderen en ik probeer nu vooral naar het positieve te kijken :).

De mensen die het overleden veulen van Pjotr hadden (een paar weken geleden), hadden nog een tweede merrie drachtig van hem en ik heb een berichtje gekregen dat daar vorige week een heel mooi palomino appaloosa merrieveulen geboren is!! Alles gaat goed en ze zijn heel blij ermee!! Dit doet dan weer goed zulke berichten :).

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 19:16

Oh wat fijn voor ze!! En dan ook nog de jackpot, én palomino, én appaloosa én merrie

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 21:47

Nog veel sterkte voor de gebeurtenissen van de afgelopen dagen! Ik vond het hier al zo stil..

Mooi veulen heeft Mabelle gekregen! :D

En het arabiertje is zeker mooi!

Heb je al een foto van het veulen van Nimroos? :)

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 09:50

Arabier niet mijn smaak en type.maar dat andere veulen prachtig.nimroos maakt ook prachtige exemplaren