5 shetlandveulens op komst

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Arianne

Re: 5 shetlandveulens op komst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-15 12:34

Dank jullie wel!
Ja Pretty, totaal onverwacht! Bibian had eigenlijk nog geen uier; net de laatste paar dagen een tikkie zucht, maar dat was het wel. Omdat haar moeder soms ook wat stiekem was en er geen andere hoogdrachtige merrie was hebben we een paar dagen geleden het geboortehalster maar om gedaan. Vanochtend ging hij dus af en toen manlief in de wei kwam lag het veulen er al achter. Omdat het zo snel is gegaan bleef ze wat lang aan de nageboorte staan, maar dat is uiteindelijk ook vanzelf gegaan gelukkig.
Voor haar doen was ze vrij vroeg met haar veulen en daarom hadden we even de hoop dat het dus een merrie zou zijn. Mis! :D Nou ja, het is er en het is gezond, dus daarmee zijn we al hartstikke blij. Bibian heeft een piepklein uiertje, dus even in de gaten houden of dat goed gaat.

Scooby007: als ze goed genoeg zijn mogen ze blijven voor de opfok. De oudste twee zijn normaal gesproken blijvertjes, deze zullen we eerst maar eens een paar dagen tijd geven.

Koper, op deze foto lijkt het inderdaad een grote, maar het is maar een ukkie. Hij staat nog op stal, dus nog geen mooie foto's. Komt met de warme dagen in aantocht snel...

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 12:44

Bibian is toch ook een ervaren merrie en dan toch zo stiekem doen! Voor een beetje zucht had ik het alarm er ook niet omgedaan dus dan had ik het zeker gemist!
Klinkt bijna alsof hij gewoon te vroeg gekomen is! Hopelijk krijgt ze gauw voldoende melk!

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-15 13:09

Ja, wij hebben ook al gezegd dat het lijkt of Bibian er gewoon door overvallen is op de één of andere manier.
Nee, moet zeggen dat wij hier nou niet bepaald op onze hoede waren :D Gewoon stom toeval dat we de melder maar omgedaan hadden, just in case.... Nou had ze het dus zelf wel gered, maar toch.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 13:20

gefeliciteerd met je mooie veulentje, gelukkig dat je het alarm net had omgedaan, scheelt een stuk :D

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-15 08:18

Toch fijn om er zo snel bij te zijn ja, ook al is het allemaal dus makkelijk en snel gegaan blijkbaar ;-)
Het is nog een erg slap ding; beetje dun en sloom ook. Wat ik hiervoor al schreef; leek wel of Bibian erdoor overvallen is. Misschien toch iets wat niet helemaal goed zat waardoor het opeens zo megasnel ging. Hij lijkt ook nog een tikje prematuur, nog niet helemaal 'klaar'. Maar goed, ondanks het kleine uier drinkt hij goed, dus dan neemt hij zijn tijd maar om een sterke vent te worden :j

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 09:41

Komt wel goed nu!
Ik ben toch benieuwd naar droogfotos,op die natte foto zag hij er heel groot uit,maar niet dus!

Djoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 21:22

Gefeliciteerd:)

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 23:14

Zo ik had een stipje gezet, kon ik het terug vinden! Ook wij zijn heel benieuwd naar droogfoto's. Komt vast goed met jullie goede zorg hoor!

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-15 07:05

Leuk Jobamara! Ik hoop vandaag even foto's te maken; ben bezig met de organisatie van een zomerkeuring en dat is hartstikke leuk, maar vreet tijd! :D Ook van de andere telgen moet ik hoognodig weer foto's maken.
Het kleine ding is in elk geval speels zat, dus dat zit verder wel goed. Staan 's nachts nog op stal en heb ze net lekker vroeg naar buiten gegooid. Als het straks echt warm wordt zou deze weleens wat last kunnen krijgen van de hitte....
Oh en de eerste merries zijn alweer dragend gescand, jeej! Twee van gasten en onze eigen Fachenda. Vind ik altijd wel prettig hoor, zo'n driejarige waar het in 1x bij lukt. Fijn!

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 08:03

'tis er mooi weer voor arianne :j

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 19:57

Dat zal zeker tijd vreten zo'n organisatie, maar ook wel leuk om te doen!

Nou hier was het bloedheet en wilde ze rond 12 uur echt wel binnen. Oo als hij heerlijk speels is komt dat echt wel goed hem. En de hengst heeft al goed werk geleverd, Facenda is dat de driejarige? Hoeveel wil je er zelf drachtig hebben voor 2016?

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-15 13:00

Het is superleuk om te doen, zeker! En het is de eerste keer dat we het gaan organiseren; altijd spannend. Maar gisteren was de sluitingsdatum, en we hebben toch bijna 120 pony's! Zijn we heel blij mee. Zelf neem ik er ook 6 mee, dus we kunnen weer aan het wassen, knippen en watergolven binnenkort ;-)
Fachenda is inderdaad de 3-jarige. Altijd extra leuk. Van onszelf dekken we dit jaar normaal gesproken 6. En dan hebben we Candora bij een andere hengst gebracht, dus als alles goed gaat 7 veulens volgend jaar. Fachenda is drachtig gescand, Bonneke en Sjirkje zijn door de 3 weken en met schouwen moeten ze in elk geval niets van hem weten. Sonneke is net afgedekt, dus dat is nog even afwachten. Candora is de 1e keer niet gelukt; heb ik net terug gebracht naar de hengst. Zul je altijd zien, net degene die je wegbrengt. Altijd zo jammer als je zo'n leuk setje niet thuis hebt staan....

Zo nou, het is gelukt hoor :+ Eindelijk foto's van IQ, of wordt het toch Izzietoff? Mmm...
Ik vond het in het begin heel moeilijk te zien of dit nou een leuk veulen was :D Hij was echt zoooo dun, en dat is 'ie nog steeds, in verhouding tot de anderen. Hij is ook nog steeds heel slap qua beweging, maar verder begint hij nu leuk op te drogen. Zie hier:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 13:14

Oh wat heeft ie wel een leuk hoofdje! Zou prima passen bij ons veulen Jessy. :j <3

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 17:53

Ooo wat is hij leuk, komt vast goed met nog wat sterker worden, dat hoofdje heerlijk. Namen lastig he, Izzietof is wel heel stoer voor hem, ooit ook nog een deMazzel gekent!

Zoo 120 pony's dat is flink wat en dan zelf nog 6, drukke tijd komt eraan!! Jammer dat Candora niet direct gepakt heeft, is idd minder leuk om ze niet thuis te hebben, hopelijk pakt het nu wel en is ze weer snel thuis. Als het goed is al 3 weer drachtig, Sonneke heeft de hengst net ah werk gezet, mooi zo.
De andere veulens zijn natuurlijk iets ouder en direct een goede start gehad dat verschil zal je dan best nog zien, maar met jullie goede zorgen komt dat heus wel in orde hoor.

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-15 12:34

Pretty, plaats eens een fotootje van Jessy? Heb ze al ff niet meer gezien :o
Yep, heeft zeker een mooi hoofdje. Van opzij in elk geval, van voor vind ik 'm wat minder mooi, ahum. Beetje te breed tussen de ogen ofzo, weet niet precies wat ik eraan zie....
Haha Jobamara, deMazzel is ook geweldig! Dit is inderdaad Izzytoff geworden, net aangemeld dus ik kan niet meer terug :') En je hebt helemaal gelijk; de anderen hebben een goede start gehad en dan is dit gewoon even lastig om doorheen te prikken. Maar het gaat goed; zie hem nu terwijl ik dit tik door de wei sprinten en springen :D
Nou, Ches is sowieso vrij druk. Heeft nu 15 pony's van buitenaf naast onze eigen 6 merries en aangezien we alles uit de hand dekken is dat best druk. Maar ook heel leuk en gezellig met alle eigenaren over de vloer.
Candora is gister weer gedekt, dus hopelijk snel weer thuis. Mis m'n zwartje in de wei; is nu wel heel vosserig :P

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 13:50

Straks met een geweldige voorpluk is dat heel stoer!! Izzytof is blij met zijn naam dat hij zo ah sprinten is, heerlijk om dat te zien toch! Zo die Ches dat is veel denk ik zo maar, heb jij een stalnaam kan ik is opletten wij hebben "de shetland pony" had laatst al een beetje de vosjes in de gaten gehouden. He ook nog een zwarte, dat mis je dan idd. :D. Hopelijk is ze snel weer thuis.

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-15 14:00

Zo is het, snel voorpluk kweken...
Hier is het Stal Nieuwen Ampsen. Het veulen op de voorkant van deze maand is onze Ieme, hihi. En mocht je verder nieuwsgierig zijn: www.stalnieuwenampsen.nl ;-) Haha, yep, moet zeggen dat ook de mensen die wat meer in het wereldje zitten ons vaak aan de vossen linken. Het is ook ruim 2/3 vos hier hoor, en juist met de vossen hebben we het meeste succes behaald, dus wel logisch....
Heb net foto's gemaakt, zal ze vanavond of morgen even van het toestel afplukken.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 14:01

Foto van Jessy vanmorgen:
Ook ik vind Jess haar hoofd geweldig van opzij maar van voren misschien iets te breed.
Wat zijn wij kieskeurig. :P (speciaal de laatste foto erbij gezet daar zie je het wat ook)

Afbeelding

Afbeelding

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-15 14:10

Jij snapt wat ik bedoel! Ik vind het bij Izzytoff ook te breed, of te kleine oogjes ofzo. Jessy heeft juist wel mooie ogen trouwens. En wat is ze toch leuk getekend <3

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 14:12

Izzytoff heeft kleinere oogjes inderdaad en daardoor zie je het misschien beter dan bij Jessy bijvoorbeeld.
Ja ze is wel heel mooi geschilderd,dankjewel!

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 14:24

Wat een zeurpieten zijn jullie, beetje eyeliner of hoe noem je dat :D!

Gave foto! ,! Had de cover foto wel gezien maar niet de inhoud gelezen, Ieme had er zin in :D. Ga zeker vanavond is spieken.

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-15 15:37

Haha, je hebt gelijk; ik ben soms te kritisch. Okay okay, izzytoff, wat ben je leuk, lief, knap, geweldig! :D :D Eyeliner en mascara, desnoods een nep voorpluk en klaaaaar.

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 01:23

ahh wat een cutie <3

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 01:30

Ik heb heel de site gehad <3 geweldige site maar vooral top pony's nu snap ik je kritische kijk. Jammer dat de keuring in Ammerzoden dit jaar verplaatst is.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 06:34

Arianne schreef:
Haha, je hebt gelijk; ik ben soms te kritisch. Okay okay, izzytoff, wat ben je leuk, lief, knap, geweldig! :D :D Eyeliner en mascara, desnoods een nep voorpluk en klaaaaar.

Als fokker moet je wel kritisch zijn natuurlijk! Maar gelukkig bestaat er nog make up dus. :D :+