Speciale Combinatie Mini x KWPN

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kappiegirl

Re: Speciale Combinatie Mini x KWPN

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 23:18

Vind het een mooi dier en beste bewegingen.
Vooral veel filmpjes en foto's plaatsen vind het een hele spannende combi. Mooie foto's ook ze heeft een heel sprekend koppie.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 23:19

Heb je ook een filmpje van papa? :)

IvankBacardi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 23:24

over dit filmpje valt niet veel te zeggen..
heb je een filmpje onder het zadel oid?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 23:46

Het filmpje zegt idd weinig. Ieder opgefokt paard kan een zweefdrafje produceren maar onder het zadel is dat dan opeens weer wonder boven wonder verdwenen :+ Ben dus ook benieuwd naar een filmpje onder het zadel :)
Vind het verder geen verkeerde merrie hoor, maar die supergoede bewegingen zie ik er nou ook weer niet aan af.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 23:46

Lante schreef:
Ik zal wel heel flauw zijn, maar deze zweefdraf met zo'n strakke rug heb ik persoonlijk niet veel mee, maar beter dan de gemiddelde mini is het vast en zeker. Veel plezier verder, hoop dat je doelen behaald worden. ;)

Totaal niet flauw, dat was het eerste wat ik dacht.

Gewone basisgangen zonder poespas, opgefokte en gespannen bewegingen.
hier kan en moet je niets mee willen kwa film. hoe mooi het er ook zou moeten uitzien ...

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-13 00:23

Wist dat dit soort reacties gingen komen. Bokt kan zo lekker happen.. Ze beweegt gewoon boven gemiddeld. Wil je het zien kom kijken.. ik ga niet speciaal voor jullie filmpjes maken omdat er een stel betweters zijn die van een foto kunnen zien dat ze niet kan bewegen. Ze laat toevallig een stukje draf zien en dat hebben We gefilmd. We hadden nog het idee betere te maken van de week, maar Door die lekkere relschoppers zeg ik. Bekijk het maar lekker want het is toch nooit goed genoeg.

Goedenavond

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 00:25

Beetje kinderachtige reactie Rowan, wees nou eerlijk ... van zoiets valt toch niets te maken ?
Als jij zegt ik heb een filmpje waarop ze goed beweegd bla bla .. en ja we krijgen dit te zien ...

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 00:36

Kritisch kijken naar je eigen paarden, waar je natuurlijk trots op bent is ook lastig. Het is een leuk paard, maar een onvoordelig filmpje. Veel mensen vinden dit wel een goed filmpje, je bent niet de enige die niet weet hoe je de gangen goed kunt beoordelen. Van kritiek kan je ook wat leren en het is niet bedoeld om jou of je paard af te kraken. :)

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 00:39

Ik moet eerlijk zijn dat ik aan zo'n showdraf niet kan zeggen of het paard goed loopt of niet. :) Mijn paard showt in vrijheid ook heel hard en iedereen is onder de indruk van zijn draf. Onder het zadel loopt hij goed, maar ik wil nu niet zeggen dat zijn draf super spectaculair is.

Wat ze hier zeggen van een strakke rug, klopt wel. Mijn paard heeft ook een hele strakke rug als hij begint te showen. Ze steken hun hoofd de lucht in, rug wordt strak gehouden en dan beginnen ze te showen.
Zo'n showdraf ga je er nooit uitkrijgen onder het zadel. Ten eerste is dat helemaal niet goed voor haar rug en ten tweede ga jij het ook niet kunnen uitzitten :+

Ik kan dus nog steeds niet zeggen dat ze boven gemiddeld beweegt. Aan de rijfoto's in dit topic en op je profiel, kan ik niet zeggen dat ze goed beweegt. Haar galop vind ik maar gewoon, niet bergopwaarts oid.
De draffoto op je profiel vind ik persoonlijk ook niet spectaculair. Gewoon een drafje dat je bij elk paard ziet.

Ik vind het ook jammer dat je zo onvolwassen reageert. Ik vind niet dat ze hier onvriendelijk reageren, ze geven alleen hun mening hierover. Fijn dat jij een filmpje wilt plaatsen, maar uit zo'n showdraf kan je gewoon niets afleiden helaas.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 01:02

Goh, spuit elf vindt ook je topic :')

maare, ik vind het een leuke combinatie Ro, en ik ben zéér benieuwd naar het veulen :D

En mama kan Absolutely Fabulous bewegen, dat heb ik met eigen ogen gezien ;)

Ik volg *\o/*

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-13 08:18

Thnx Serena :)

Mel dan maar kinderachtig ben er klaar mee.

Dus voor degene die alleen kunnen afkraken rechts boven in staat een rood kruisje en degene die wel leuk willen volgen is natuurlijk hartstikke leuk :)

Dit is een foto topic en geen discussie topic en anders ben ik er klaar mee en post ik gewoon niks meer ;) dan maar kinderachtig

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 08:21

Ik zie niemand die je afkraakt, wel realistische reacties.
Ik weet dat het moeilijk is om je eigen paard zonder oogkleppen te bekijken, dus dan zullen de reacties voor jou misschien niet leuk zijn om te lezen, maar aan je eige3n reacties te zien weet je zelf eigenlijk ook wel dat er een kern van waarheid in zit.
Succes met de dracht en hopelijk een gezond veulen! En als het echt zo'n superbewegende merrie is, dan zien we dat vast wel terug in de ring en straks op de veulenkeuring :)

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-13 08:29

Veulen keuring mag ze niet heen cayenne. Tuurlijk weet ik zelf ook wel dat staart erop filmpjes vertekenen enzovoorts maar ik ben geen verantwoording verschuldigd en ja ik vind het leuk als ze zo door de bak heen gaat. Afkrakers zie ik weldegelijk en de mensen die dat doen weten dat zelf ook wel ;)
Ik wilde een leuk topic dat mensen kunnen volgen omdat het een apart iets is en dat er wat commentaar komt daarop dat wist ik, maar ik zit nu zelf lang genoeg in de paarden om te weten of ik een goed paard heb ja of te nee.
Dus degene die nog vervelende reacties gaan plaatsen, je verpest het voor de andere want ik ben er dan gewoon klaar mee :)

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 09:20

Soory hoor Rowan jij en Femke zijn de enigste twee die dit topic niet leuk maken dus inderdaad.......mijn interesse is opeens verdwenen dus ik zal op het rode kruisje drukken. Jij wil duidelijk niet serieus genomen worden. Erg spijtig maar toch ook fijn om te weten voor de toekomst.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-13 09:27

Esther ik zie niet wat femke hiermee te maken heeft?

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 09:30

Excuse me?
Ik heb alleen hier en daar wat antwoorden op vragen gegeven en het hier en daar wat opgenomen voor TS omdat sommige reacties hier niet bepaald handig waren.. wat overigens niet alleen mij opgevallen was maar zelfs de modjes.

Maar prima, tot ziens!
Hopelijk kan het gewoon een leuk volgtopic worden voor het eindresultaat, met hier en daar een vraag. Maar niet een dikke discussie met een welles-nietes strijd.

Dat andere bokkers niet vies zijn van een discussie wil nog niet zeggen dat TS daar ook zin in heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 09:38

rowan, ik weet niet of het al eerder gevraagd is maar wordt het veulentje straks een flessenveulen of verwacht je het groot genoeg om bij moeders te drinken?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 09:40

Femke_L schreef:
Dat andere bokkers niet vies zijn van een discussie wil nog niet zeggen dat TS daar ook zin in heeft.

Dan had TS geen topic moeten openen op een discussieforum :)

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 09:48

Cayenne schreef:
Femke_L schreef:

Dan had TS geen topic moeten openen op een discussieforum :)

Mee eens.
Maar het staat wel bij ITP, niet de juiste plek voor uitgebreide discussies als je het mij vraagt.
Er zijn geschiktere plaatsen op het forum voor deze discussie.

assileM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 09:57

Pfff wát een kinderachtige reacties! Ik vind het knap hoe je met de reacties omgaat TS! En ik ben nog steeds súper benieuwd naar het veulen! Ik blijf je zeker volgen!

assileM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 09:58

Femke_L, fijn dat je TS zo verdedigt

booster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 10:06

Ik volg je topic stilletjes maar wil toch reageren.
Vindt deze gok echt een super gok en en ben ook super nieuwschierig wat hier uit gaat komen.
Fokken blijft gokken en dat is ook met paarden die het zelfde stamboek hebben als met paarden van verschillende stamboeken.
Sommige kruisingen kunnen er beter door dan een stamboek paard.

Vindt jou merrie mooi kwa beweging, wat inhoudend maar het is show gedrag naar andere paarden toe. "zien jullie mij wel lopen"
We moeten ook niet vergeten er loopt een merrie van ong 7 maanden drachtig op het filmpje.
De buik vertekend het filmpje ook wat.
Dat het veulen gezond en wel geboren wordt, hou ons wel op de hoogte.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 10:19

De mensen die kritisch zijn TS, zijn dat, omdat ze jou het beste gunnen.
Steken er tijd in om netjes commentaar te geven, zodat jij er wat aan hebt.
Kan me voorstellen dat je liever 'ooh' en 'aah' hoort, maar mensen die al jaren met enig succes fokken gaan dat niet roepen, helaas, omdat fokken niet zo veel te maken hoeft te hebben met gokken, mits je het goed doet en in staat bent realistisch naar (je) paarden te kijken. ;)
Heel veel succes verder.

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 11:04

Fokken is altijd gokken! Er kan zomaar een veulen tussen zitten die iets mankeert of niet aan je fokdoel voldoet.. de fokkers die er zo op tegen zijn dat zijn waarschijnlijk alleen de fokkers die niet buiten het ras/stamboek willen gaan en er dus op tegen zijn. En al die dingen heeft ts toch niks meer aan? Het zit erin, ze kan het veulen een huisje bieden ook als het niet is wat ze hoopte etc.. ts is altijd sociaal geweest met antwoorden, nu antwoord ze wat terug en zegt er klaar mee te zijn en dan is het kinderachtig? Pff bokt zal bokt niet zijn.. mensen het is gewoon een keer klaar met gezeur!

Ts ik blijf zeker volgen (ook via het andere topic natuurlijk) ben heel benieuwd! :)

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 11:14

Ik lees ook al een tijdje mee en ben erg benieuwd naar het veulen! Op de een of andere manier verwacht ik een enorm gaaf veulen :D
Ik gok dan ook op een heel langbenig paardje met goede bewegingen, een mini kwpnertje dat in de grote b kleine c maat gaat uitkomen met de kleur van papa *D hengstje of merrie is niet zo belangrijk want het wordt een speciale kinderpony en daar is echt wel vraag naar. Dat is wat ik gok haha :D

En goh, dat je toevallig met je eigen hengst en merrie fokt omdat je die toevallig hebt staan, kijk eens rond bij de meeste fokkers en zie hoeveel dat doen.... compleet verschillende merries dekken met hun eigen hengst en zeggen dat er goed over de combi is nagedacht... Als je wil kan je natuurlijk voor alles een excuus vinden om te zeggen dat het bij elkaar past en elkaar verbeterd he...Als je er zelf in geloofd is het toch ook prima ;). Boktmarkt staat vol met paardjes / veulens (ook met vol papier) die niet makkelijk te verkopen zijn, ondanks dat er goed over is nagedacht alvoor te fokken.... waarom worden ze dan niet aangehouden en zijn ze dan zo moeilijk te verkopen?

Ik heb trouwens een paardje die met twee mini ouders als eerste van alle nakomelingen uit de maat is gegroeid bij het NMPRS. Omdat er ergens in de afstamming welsh B zit en dit toch weer in de genen naar voren kan komen. Ik heb dan het geluk dat mijn paardje ook in een ander stamboek (NAS) ingeschreven staat en daar goedgekeurd is voor de dekdienst en 1ste premies loopt. En ben zelf heel blij met zijn mooie grote stokmaat want het is een prachtige menpony.
Ik heb hem ook gekruisd met drie grotere merries. Niet zoveel stokmaatverschil als bij jou, maar toch een merrie die bijna 30 cm groter is, dat veulen is kampioen geworden op de keuring en prachtig in verhouding, echt een plaatje. Ze is wel heel groot, denk dat ze de moeder aardig gaat evenaren. Daarnaast zijn alle veulens van deze hengst erg groot, het veulen van mijn welsh A wordt zelfs groter als de moeder! Hij is dus zelf niet alleen een uit de kluiten gewassen mini, hij fokt ook nog eens zijn grote genen door, waar we in dit geval heel blij mee zijn want de maat pony's die eruit komen zijn erg gewild.
Maar het blijkt wel dat oude genen toch duidelijk naar voren kunnen komen, hij is (was) een derde generatie mini en zijn volle broertjes en zusjes zijn allemaal een stuk kleiner. Of ik voer ze teveel pokon, kan ook :P