Het klinkt als een flinke aanslag op het lichaam. Ik vraag me af waarom je als fokker hiervoor kiest

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kalea schreef:Je kan je meerdere vragen stellen bij deze procedures. Maar is veel gebruikt dus ben niet van plan dit volgtopic te gebruiken voor die discussie. Maar als ik lees dat sommige mensen hopen op 18 embryo’s uit 1 merrie dan hoop ik dat je ook even verder nadenkt.
Ik ga er vanuit dat jullie verstandig genoeg zijn en ook gewoon netjes zijn tov de draagmerries.
_San87_ schreef:Vind je dat aanprikken van de follikels niet zielig voor Randy-Star? Je leest overal dat het een pijnlijke procedure is, met preventief pijnstilling en sedatie, antibiotica.
Het klinkt als een flinke aanslag op het lichaam. Ik vraag me af waarom je als fokker hiervoor kiest.
Babootje schreef:_San87_ schreef:Vind je dat aanprikken van de follikels niet zielig voor Randy-Star? Je leest overal dat het een pijnlijke procedure is, met preventief pijnstilling en sedatie, antibiotica.
Het klinkt als een flinke aanslag op het lichaam. Ik vraag me af waarom je als fokker hiervoor kiest.
Dus dracht en bevalling is geen flinke aanslag op het lichaam van een merrie?
Babootje schreef:_San87_ schreef:Vind je dat aanprikken van de follikels niet zielig voor Randy-Star? Je leest overal dat het een pijnlijke procedure is, met preventief pijnstilling en sedatie, antibiotica.
Dus dracht en bevalling is geen flinke aanslag op het lichaam van een merrie?
_San87_ schreef:Vind je dat aanprikken van de follikels niet zielig voor Randy-Star? Je leest overal dat het een pijnlijke procedure is, met preventief pijnstilling en sedatie, antibiotica.
Babootje schreef:Dus dracht en bevalling is geen flinke aanslag op het lichaam van een merrie?
_San87_ schreef:Wat wil je nou zeggen?
mooney schreef:Ik zou er dan persoonlijk dus niet voor kiezen, ik besef me wel dat je als hobbyist ook niet snel voor zulke keuzes komt te staan.
Babootje schreef:mooney schreef:Ik zou er dan persoonlijk dus niet voor kiezen, ik besef me wel dat je als hobbyist ook niet snel voor zulke keuzes komt te staan.
Mijn merrie heeft 2 jaar geleden een (eerste) veulen gehad. Ze heeft het tijdens de bevalling best zwaar gehad en het heeft ook een tijd geduurd eer ze ervan goed hersteld was. (Ongeveer 1 jaar)
We houden haar nu graag verder als sportmerrie. Het is een hele goede merrie en we willen ook best nog een keer van haar een veulen. Maar dan zou ik toch kiezen voor een draagmerrie.
Ik zie meer paarden inmiddels die geboren zijn uit een draagmerrie. Allemaal hele beste paarden.
Babootje schreef:Dus dracht en bevalling is geen flinke aanslag op het lichaam van een merrie?
Even kijken waar ik dat zeg. Oh wacht. Nergens._San87_ schreef:Wat wil je nou zeggen?
Ik vroeg me even af waarom je aanprikken van de follikels zielig zou vinden voor Randy-Star. En waarom een gewone dracht en bevalling dat nog veel zwaarder is niet zielig zou zijn.
Bovendien, als je met een speciale merrie graag wil fokken en je kunt meer eitjes oogsten dan zou je zo'n paard ook zomaar een paar drachten kunnen besparen.
Vulina schreef:Hoe bedoel je, netjes tegen over de draagmerries?
Randy kan alleen op deze manier nog nakomelingen krijgen. Laat ik het er op houden, dat het dit was, of de eeuwige weides. Wij hebben haar nog een kans gegeven. Zo kochten we haar, en de onderste foto was een paar weken later
[ [url=m/ttNszz.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/HRfZZj.jpg]Afbeelding[/url] ]
_San87_ schreef:Even kijken waar ik dat zeg. Oh wacht. Nergens.
Wat wil je nou zeggen?
Babootje schreef:Ik vroeg me even af waarom je aanprikken van de follikels zielig zou vinden voor Randy-Star. En waarom een gewone dracht en bevalling dat nog veel zwaarder is niet zielig zou zijn.
Bovendien, als je met een speciale merrie graag wil fokken en je kunt meer eitjes oogsten dan zou je zo'n paard ook zomaar een paar drachten kunnen besparen.
_San87_ schreef:Waarom vraag je dan niet gewoon wat ik bedoel, maar gooi je er eerst een rare conclusie in?
Vulina schreef:Kalea schreef:Je kan je meerdere vragen stellen bij deze procedures. Maar is veel gebruikt dus ben niet van plan dit volgtopic te gebruiken voor die discussie. Maar als ik lees dat sommige mensen hopen op 18 embryo’s uit 1 merrie dan hoop ik dat je ook even verder nadenkt.
Ik ga er vanuit dat jullie verstandig genoeg zijn en ook gewoon netjes zijn tov de draagmerries.
Hoe bedoel je, netjes tegen over de draagmerries?
Randy kan alleen op deze manier nog nakomelingen krijgen. Laat ik het er op houden, dat het dit was, of de eeuwige weides. Wij hebben haar nog een kans gegeven. Zo kochten we haar, en de onderste foto was een paar weken later
[ [url=m/ttNszz.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/HRfZZj.jpg]Afbeelding[/url] ]
Babootje schreef:Dus dracht en bevalling is geen flinke aanslag op het lichaam van een merrie?_San87_ schreef:Even kijken waar ik dat zeg. Oh wacht. Nergens.
Wat wil je nou zeggen?Babootje schreef:Ik vroeg me even af waarom je aanprikken van de follikels zielig zou vinden voor Randy-Star. En waarom een gewone dracht en bevalling dat nog veel zwaarder is niet zielig zou zijn.
Bovendien, als je met een speciale merrie graag wil fokken en je kunt meer eitjes oogsten dan zou je zo'n paard ook zomaar een paar drachten kunnen besparen._San87_ schreef:Waarom vraag je dan niet gewoon wat ik bedoel, maar gooi je er eerst een rare conclusie in?
Nou vooruit.... Waarom vind je dit een rare conclusie? Je oogst toch eitjes met hetzelfde doel als dat je een merrie laat dekken: een veulen. Dus waarom zou eitjes oogsten zielig zijn voor de merrie en een dracht niet, vraag ik me dan af. En waarom nu niet gewoon een antwoord op de vraag? Dat vind ik dan weer raar.