Correctie, het is een hengstje Ik zag twee dingetjes tussen de benen en dacht dat het speentjes waren. Ik had Jaycee om half 3 nog gecheckt en de uier was nog steeds hetzelfde. Niet vol, geen hars, niks. Ik lag in bed met de camera en het geluid aan en hoorde haar om half 5 wat onrustig worden. Ze liep drie rondjes, plofte neer en ging persen. Ik als een gek aangekleed en naar de stal en toen staken de pootjes er al uit. De bevalling was best zwaar voor Jaycee. Het is een groot veulen en we moesten flink helpen om het veulen eruit te krijgen. Het drinken ging moeilijk, Jaycee heeft nog kleine spenen en de kleine kreeg de spenen niet te pakken. Ook bleef Jaycee niet stilstaan, ze snapte nog niet wat de bedoeling was en d'r uier deed zeer. De nageboorte kwam er niet af dus de de dierenarts is geweest om de nageboorte eraf te spuiten en om te helpen met drinken. Eindelijk na drie uur had hij de speen gevonden en Jaycee laat het nu ook beter toe. Ook meteen 2 klisma's gegeven, darmpek is er af gekomen. Nu even rusten, vannacht niet geslapen dus...
Ja met kleine oogjes soms moeilijk te zien hè. Hij is geweldig goed gelukt en groot en stevig amai. Die wit aftekeningen zijn geweldig. Kan ik ergens tekenen daarvoor. Een maiden gaat zo vaak zonder al te veel tekenen. En drinken is altijd spannend. Wij moesten Jessie eerste keren altijd wat vasthouden. Gillen dat die kon.
Daihyo
Geplaatst: 02-05-20 09:49
Gefeliciteerd! Lekker kontje!
Salsa
Geplaatst: 02-05-20 09:51
Haha die witte billen. Geniaal. Gefeliciteerd! Ze heeft er iets moois van gemaakt zo te zien. Benieuwd naar de droogfoto.