Zes shetlandveulentjes in de maak.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Al_Zawraa

Re: Zes shetlandveulentjes in de maak.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 22:58

Wat 'fijn' dat er een pleegkind voor haar is, ik hoop dat het gaat lukken, dan zal Lonneke ook vast weer wat opvrolijken, en voor het veulentje zou het ook heel fijn zijn.
Succes en nogmaals sterkte!

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 23:21

Oo Arianne wat lief een weesveulentje, voor Lonneke wel fijn denk ik. En wat hartverscheurend dan en voor Lynne ondanks jong toch fijn om afscheid te nemen. Bibian ook op jonge leeftijd (4)en als ik het nu vraag vind ze het alleen maar fijn dat ze dat heeft gedaan.Dikke knuf

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 09:04

Oh Arianne een pleegkind zou heel leuk zijn,ik duim dat het lukt!
Voel je maar niet te lang schuldig. :(:) Als je niks of bijna niks ziet aan tekenen,dan denk ik dat 95% nog niet ging waken hoor. Zeker niet als ze zich voorheen wél altijd klaarmaakte.

Ik heb het helaas al vaker voorgehad en het moet echt een poosje slijten. Wat zou helpen mocht er zo meteen een veulentje aan Lonneke haar voet staan dus ik hoop echt dat het meezit. :(:)

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 14:00

Ik hoop van harte dat het pleegveulentje helpt voor lonneke.

En jij hoeft je idd nergens schuldig voor te voelen. :*

ManonvanEs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 15:17

Wat een prachtige manen hebben de moeders. Vooral die 1e wauw <3

Bloemmeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 04:43

Wat verdrietig van het laatste veulentje. Ben ook erg benieuwd of het gelukt is met d'r pleegkind.

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 08:25

Het is en blijft verdrietig. Ik hoop dat het goed gaat met het pleegveulentje. Nogmaals heel veel sterkte :(:)

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-16 10:24

Ja, dat is het zeker. We krijgen zoveel veulentjes dat je weet dat het een keer gebeurd, maar als het dan zover is vind je het gewoon heel naar. Vooral voor de merrie.
Helaas lijkt de match met het veulen niet heel goed te werken. Als je haar vasthoudt laat ze het braaf drinken en doet ze niet lelijk. Maar zonder vasthouden laat ze het niet drinken. Eerst liepen ze redelijk veel bij elkaar en nu vind ze het wel weer prima en gaat haar eigen gang. Balen!
ManonvanEs, dank je! Ja, echt een raskenmerk van de shetlander, dus wij willen wel echt pony's met mooie manen in de wei.
Jobamara, fijn even te lezen dat Bibian het nog steeds als fijn ervaart. Heb wel getwijfeld wat ik moest doen hoor. Maar ze was veel bezig met Lon de laatste tijd en ze wist dat er een veulen zou komen. Ze is niet dom, dus denk dat dit het beste was.
Als het beter weer wordt maar eens nieuwe foto's van de andere veulens; weer even wat gezelligheid in het topic na het laatste slechte nieuws ;-)

GoLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 11:43

Jammer dat ze het veulen niet aan neemt.. was wel een fijne oplossing g geweest. Maar is niet anders.

Kijk wel uit naar de foto's van je jonkies! Ben benieuwd!

peetjjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 17:18

Ja ook enorm benieuwd naar foto's! Leuk!

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 09:21

Pff, ben ik een paar dagen niet online lees ik zulk verdrietig nieuws. Vandaar deze late reactie.
Sterkte met het verlies van het veulen.
Jammer dat de combi met het pleegveulen niet werkt. Blijft die dan wel bij jullie met die andere merrie of gaan die weer weg. Sterkte ook naar de eigenaren van het pleegveulen, die zullen het ook moeilijk hebben.
Wat als... is helaas nooit een echt bevredigend antwoord op.
Hoop dat jullie het een plekje kunnen geven.

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-16 15:18

Dank je wel Nuscaniels. Plekje is wel gegeven hoor; we zijn beiden vrij nuchter. In 10 jaar geen dood veulen gehad, en dat met ongeveer 6/7 per jaar. Niets te mopperen. Maar het is en blijft kl***.
Het is inderdaad niet gelukt met het pleegveulen. Superjammer, voor beiden. Ze groeiden echt uit elkaar. We hadden de 1e pleegmerrie hier ook staan en die zijn nu weer samen naar diens eigenaar. Uiteindelijk zullen ze denk ik naar de eigenaar van het veulen gaan. Wat een gesleep in zo'n jong leventje. Met alle beste bedoelingen natuurlijk, maar toch. Ze was ook wel erg down, en dat is goed te begrijpen. Zo sneu... Hopelijk gaat ze het redden, ze begon gelukkig al wat aan brokjes te knabbelen, dus hopelijk helpt dat wat straks.
Lonneke staat inmiddels bij de veulens in de wei en lijkt wat meer happy. Gelukkig, hopelijk snel weer helemaal de oude.

peetjjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 19:37

Jammer dat het niet is gelukt met de pleegmerrie. Hopelijk redt het veulen het inderdaad..
Knuffel voor Lonneke! :(:)

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 18:50

hallo daar!! :wave:

Hoe gaat het nu met de veulies? en het word tijd voor nieuwe pics! :+ :D