Lief klein spanjaardje in de maak! (PRE)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Wat denken jullie dat het wordt?

Zwart merrieveulen
72 (30%)
Vos merrieveulen
42 (17%)
Zwart hengstenveulen
93 (39%)
Vos hengstenveulen
27 (11%)

Totaal aantal stemmen: 234

Mer1980

Re: Lief klein spanjaardje in de maak! (PRE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 13:20

Oh wat een goed nieuws zeg dat hij het zo goed doet. Het verlies van je merrie is ook vreselijk, maar wel fijn dat haar zoon het nu goed doet!

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-16 13:49

Toen Furioso zondag helemaal over zijn toeren was en de hele weide door rende op zoek naar zijn mama, kwam Imperiosa hem halen uit de verste weide zodat hij terug bij haar kwam lopen.

Soms lijkt het alsof Imperiosa 2 veulens heeft. Maar dat was eigenlijk altijd al zo.

Als van toen Imperiosa in haar laatste dagen dracht was, was Furioso niet meer bij haar weg te slaan.

Gelukkig heeft hij haar dus nog.

Helemaal de zorg overnemen doet ze niet, haar eigen veulen gaat duidelijk voor. Maar Furioso mag toch van geluk spreken met zo'n lieve tante. <3

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 13:52

Dat is een fijne update :)

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 14:08

Crines schreef:
Toen Furioso zondag helemaal over zijn toeren was en de hele weide door rende op zoek naar zijn mama, kwam Imperiosa hem halen uit de verste weide zodat hij terug bij haar kwam lopen.

Soms lijkt het alsof Imperiosa 2 veulens heeft. Maar dat was eigenlijk altijd al zo.

Als van toen Imperiosa in haar laatste dagen dracht was, was Furioso niet meer bij haar weg te slaan.

Gelukkig heeft hij haar dus nog.

Helemaal de zorg overnemen doet ze niet, haar eigen veulen gaat duidelijk voor. Maar Furioso mag toch van geluk spreken met zo'n lieve tante. <3

Stiekem heeft hij toch nog een klein beetje een mama dus. Imperiosa is niet dom,die weet dat Sierra weg is en dit ventje nog wat zorg nodig heeft. <3

laurabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 14:35

Wat een fijne update. En wat een lieve tante heeft ie :)

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 14:39

Wat vreselijk dat je de merrie bent verloren. En ook zo plotseling. Gelukkig drinkt furioso nu weer en fijn dat hij zo bij zijn tante kan zijn. Dieren lossen dat onderling altijd heel mooi op.

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 14:44

Wat fijn dat hij weer eet en drinkt. En hij mag blij zijn met zo'n fijne tante die er voor hem is.

Wings_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 14:55

Wat fijn dat Furioso in ieder geval opknapt en weer eet en drinkt! Dat is het soort update waar ik op zat te wachten :) En fijn dat Imperiosa zo'n lieve tante is en hij toch niet alleen staat. Komt nu vast helemaal goed met de kleine man :)

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 14:56

Wat geweldig dat hij eindelijk goed eet en drinkt
Dat is een hele geruststelling
En fijn dat Merel contact heeft opgenomen en dat hij het met brokjes en gras ook wel gaat redden
Super nieuws allemaal

Hij zal wel aan het rouwen zijn geweest dat hij niet wilde eten.
Gelukkig heeft hij nog een zorgzame tante.

Jij zal nu wel een stuk beter slapen!
Wat een opluchting

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 18:15

Wat fijn nieuws!
Maar het blijft natuurlijk dubbel met het verlies van je mooie merrie.

Bumblehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 18:30

Beide merries stonden ook samen toch? Dan heeft Imperiosa mooi afscheid kunnen nemen en weet ze echt wel wat het betekend voor de kleine Fury.
Zie je wel dat het met dat ding helemaal goed komt!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 08:01

Jeetje..ik lees het nu pas, wat erg dat je Sierra bent verloren. En op wat een vreemde manier is zij gegaan.. gelukkig doet de kleine het nu wel weer goed en heb je veel aan Imperiosa.

Heel veel sterkte!

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-16 11:25

Ja de merries stonden samen Bumblehorse.
Gelukkig, want zo kennen de veulens ook elkaar al goed en kent Furioso vooral Imperiosa al goed. Al van bij zijn geboorte was Imperiosa erbij.
Ze heeft staan toekijken hoe hij geboren werd en je zag echt dat dat voor Imperiosa onmiddellijk al een band creëerde.
Ze maakte likbewegingen en de eerste dagen was ze niet weg te slaan bij het nieuwe leven en kwam ze zo dicht als dat Sierra haar toeliet.
Daarna, toen Furioso al een beetje groter werd, ging hij eigenlijk altijd naast zijn tante grazen.
We hebben heel vaak gezegd dat het leek alsof hij Imperiosa's veulen was in laats van Sierra's.
Mensen die hen in de weide zagen gingen er ook altijd vanuit dat de zwarte paardjes bij elkaar hoorden :)
De laatste dagen voor de geboorte van Espero was Furioso niet weg te slaan bij zijn tante. Het leek alsof hij ongeduldig werd en zijn beloofde vriendje nu eindelijk eens wilde zien.
Toen Espero geboren was, wilde hij er ook altijd maar weer naartoe lopen, maar Imperiosa liet hem natuurlijk niet in de buurt komen.
Tot en met vrijdag mochten beide veulens nog altijd niet met elkaar spelen van Imperiosa.
Zaterdag nam ze Furioso een beetje op sleeptouw en zondag (toen Sierra er niet meer was) zag ik opeens beide veulens naast elkaar staan grazen...
Nu laat ze Furioso ook veel meer toe dan vroeger.
Hij mag overal meelopen, mag bij Espero staan en er zelfs mee spelen zolang hij voorzichtig is.
Van zodra Espero echter piept of naar mama loopt, komt Imperiosa Furioso wegjagen.
Maar dat vind ik dan wel weer normaal, ze wil Espero beschermen.

Nu lijkt het soms wel alsof Imperiosa een tweeling heeft... Het zou lief zijn als het niet zo tragisch was geweest ;(

Furioso is al een flink stuk vermagerd, maar hij eet goed en drinkt flink water.
Alleen 's avonds is hij erg zielig... Dan kruipt Espero dicht tegen mama aan en laat hij zich aan haar voeten in een bolletje in slaap vallen en dan staat Furioso buiten aan hun staldeur te kijken.;; :(

Gelukkig zijn er veel mensen die hem graag zien en wordt hij geknuffeld wanneer hij dat maar wil. Hij lijkt er deugd van te hebben en komt altijd dicht bij ons staan (terwijl hij vroeger eerder eventjes kwam kroelen en dan terug de weide in liep).

Ik vind het ook wel sneu voor Imperiosa. Zij is haar vriendin verloren en je ziet echt dat ze erom treurt. Ze staat niet alleen, want ze heeft natuurlijk nog het jonge grut, maar je ziet dat dat niet hetzelfde is voor haar.

Zaterdag is de cursus voorbrengen georganiseerd door het Stamboek... Ik was van plan om met Sierra naar de premiekeuring te gaan deze zomer en wilde daarvoor dus die cursus volgen... Ik hoop dat ik het een beetje van me af kan zetten zaterdag, zodat ik toch nog een fijne dag heb.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 12:16

Agh Meid, ik lees nu 2 pagina's met tranen over mijn wangen. Wat een ellende. Je merrie verloren en zo'n kleintje zonder mama!
Gelukkig heeft hij zo'n lieve tante en een veulenvriendje en eet en drinkt hij gelukkig weer, maar het is een heel droevig verhaal.
Heel veel sterkte!!

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 16:46

Ik ga je hier verder volgen :)

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 11:07

Ik hoop dat je toch nog een fijne dag hebt zaterdag. :(:)

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-16 01:41

De clinic was heel leerzaam en uiteindelijk ook heel gezellig. Ik heb mijn gedachten wat kunnen verzetten dus dat was fijn.

Vandaag at Furioso enorm flink zijn brokjes op, dus ik was echt blij.
Daarna nog eventjes Imperiosa opgezadeld, want ze is een beetje te dik aan het worden :=
Het begon natuurlijk net te regenen toen ik erop zat, maar dat kon de pret niet bederven.
De kleintjes hebben zich echt geamuseerd :)
Arme Furioso is nog altijd niet helemaal getroost en soms probeert hij ook te drinken bij Espero, maar hij begint toch al terug vrolijke momenten te hebben.

Afbeelding
Afbeelding
En daarna waren ze alletwee uitgeteld...
Afbeelding
Welja eigenlijk alledrie :o
Afbeelding

Het doet nog altijd heel raar om geen witte vlek tussen mijn voor de rest zwarte kudde te zien staan, maar ik troost me met de gedachte dat ze hier gelukkig geweest is en dat Furioso zo te zien toch heel wat trekjes van zijn mama zal mee hebben :)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 07:53

Dat is een mooie gedachte! en het is wel super schattig om die twee veulens te zien zo bij Imperiosa..machtige merrie is het onder het zadel.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 09:08

enorm veel sterkte nog met het verlies :( Las het net pas...

En wat een enorm lieve tante, daar heeft hij enorm geluk mee zeg ! En natuurlijk met jullie... hopelijk heeft hij veel van zijn mama, dan heb je haar toch nog een beetje bij je. Al is hij natuurlijk "van" mama dus dat heb je deel al.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 10:11

Die nek en kont van Imperiosa blijven onklopbaar :=
Fijn dat je het toch nog gezellig gehad hebt. Furiosa zal zijn mama wel nog missen,dat lijkt me normaal,pfft ik zou hem zo willen meenemen naar huis als ik dat zie hé,jij vast ook. :(:)
Wel fijn dat hij zoveel heeft aan Imperiosa en Espero.

Geaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 16:38

Stiekem meegelezen, maar allereerst wat fijn dat je ondanks al het verdriet toch even je zinnen op zij hebt kunnen zetten. Even iets anders!

Wat een gerust gevoel moet het je geven dat de brokjes éindelijk naar binnen gaan!
Een hele fijne update. Hopelijk trekt de kleine snel bij!

Veel sterkte.... :(:).

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 21:35

Hoe gaat het nu??

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-16 01:14

Het gaat gelukkig goed :)

Furioso voelt zich steeds beter en hij eet nu echt goed zijn brokjes.
Espero en Furioso worden echt vrienden en Imperiosa accepteert Furioso nu ook zo goed als ik maar kon hopen :j

Kijk mee en oordeel zelf :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 05:40

Wat fijn dat hij zo geacepteerd word!
En dat hij goed eet en drinkt.

Hij heeft maar geluk met zo tante

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 10:59

Oh geweldig dat het zo goed gaat met alledrie <3 heerlijk. Toch nog genieten ondanks het verlies van Sierra...