Ik ga ook gezellig meevolgen Denk dat hij 14 februari geboren word.. Zal wel een leuk cadeautje zijn
maaike1994
Geplaatst door de TopicStarter: 08-02-15 20:54
Nog geen veulentje en onze wifiversterker heeft gisteren de geest gegeven dus camera werkt voorlopig niet Hopelijk morgen om een andere. Er kwam daarnet een druppel bloed uit Vanille haar speen, wat wil dat zeggen?
Set_Elkol
Geplaatst: 08-02-15 20:56
Set heeft ook bloed gehad, dat is op zich niks ergs als het bij zo'n kleine hoeveelheid blijft, Door de werking in de uier kan er een adertje knappen of een beetje beschadigen.
Ja ik dacht me inderdaad ook te herinneren dat Set zoiets gehad heeft. Bij Vanille is het minder, was maar enkele drupjes uit 1 tepel.
anneliesdj
Geplaatst: 09-02-15 00:12
Een druppel bloed is niets om je zorgen om te maken, de uiers groeien dus alles rekt, dan wil er weleens een adertje knappen. Ik denk echt dat je nog een paar nachten rustig kunt gaan slapen, er is niets wat erop wijst dat ze binnenkort gaat. Ja dat ze de vorige keer zonder uier is bevallen kan, maar dat is toch niet echt normaal (zeker niet als ze al vaker veulens heeft gehad) en ik zou dat eerder zien als 'er is iets gebeurd waardoor ze te vroeg is' dan dat het normaal is voor haar. Maar goed, wekkers zetten kan altijd natuurlijk, alleen put je jezelf zo uit als je nu al voor niets waakt.
Overigens zou ik niet teveel aan die uier wassen, dat houd zichzelf wel schoon en als je eraan zit kun je ook teveel stimuleren en ontsteking veroorzaken.
Annelies ja bij mijn vorige merrie heb ik de uier ook niet gewassen, maar bij Vanille komt er steeds zo een vieze plakkerige brei tussen. Ze heeft geen wondjes want als ik het helemaal afwas is er aan de uier zelf niks meer te zien. Maar na enkele dagen is er opnieuw zo een viezigheid tussen.
Nog geen veulen , buik en uier zijn gegroeid, maar melktest is nog steeds hetzelfde. Zal nog niet voor deze nacht zijn .
Nee iedereen mag 1x gokken , anders kan je blijven gokken he
Ik bedoel dat je de uier teveel kunt stimuleren, dat kan ook ontsteking geven. Die smurrie is vrij normaal, dat houd de uier in conditie, soort selfmade uierzalf
Oh echt? Mijn andere merrie heeft dit nooit gehad, had het nog niet eerder gezien . Maar het kan dus geen kwaad?
Kimley
Geplaatst: 09-02-15 22:30
maaike1994 schreef:
Oh echt? Mijn andere merrie heeft dit nooit gehad, had het nog niet eerder gezien . Maar het kan dus geen kwaad?
Mijn (drachtige) merries hebben dat ook. Ik maak het ook wel eens schoon. Maar aan het eind van de dracht niet meer ivm met over stimuleren zoals hierboven gezegd word Kan inderdaad geen kwaad.
Haha ja, ze lag toen eerst mega schattig neer en dan plof op haar zijde en zwaar ademen En ze toont nou eenmaal graag haar sexy billetjes he Ja ze was een tijdje stabiel gebleven qua dikte, maar van gisteren op vandaag is er precies een veulen bijgekropen in haar buik
Ze was zonet heel onrustig, liggen en proberen op haar zijde te draaien. Ik had het geluid aangezet op mijn tel zodat ik haar kon horen en ze was heel luid aan het zuchten. Ik dacht echt ja nu gaat het beginnen. Maar plots springt ze mega snel recht, gaat ze drinken en begint ze hooi te eten