Zelfs als beide ouders hetzelfde dwerggen dragen is er maar een kans van 25% om daadwerkelijk een dwerg te krijgen, dus zelf vele gezonde nakomelingen is niet standaard een garantie op geen dwerg drager zijn. Kan dus zo maar pas bij het 4de veulen uit dezelfde combi fout gaan of als je geluk hebt zelfs nooit, terwijl beide ouders toch drager zijn.
ik heb geen idee welke vorm het precies is geweest, weet alleen dat dit kleintje heel erg vergroeid was. Mijn andere merrie heeft al meer veulens gehad incl eentje van Showman
We gaan gewoon duimen dat dat een heel blij en gezond veulentje wordt voor je.
Fotsy
Geplaatst: 01-04-14 21:36
Veel sterkte, die leegte waar je mee achterblijft is onbeschrijflijk. Verzorg je merrie goed want ook zij zal het er in het begin moeilijk mee hebben hoewel paarden toch sterker zijn op dit vlak. Veel succes voor de toekomst.
Heb het hele topic doorgelezen, wat een verdrietig einde.. Arme Pearl..
Ik hoop dat haar nieuwe lover de 5e goedgekeurd wordt en dat ze dan daarmee en prachtig, gezond veulentje mag krijgen..
Sterkte met dit verlies.. Ik duim met je mee dat je andere merrie een gezond veulen mag krijgen!
Manda
Geplaatst: 01-04-14 22:02
Nieuwe lover? Als je dat verschrikkelijke gen zo veel mogelijk weg wil krijgen is het verstandiger met gendragers niet meer te fokken , nakomelingen hebben 50% kans ook drager te zijn, treffen die een drager heb je weer kans op een dwerg. Denk dat ze net zo verstandig is bij dit merrietje als bij de hengst als het om fokken gaat, toch
Ja met Pearl zal niet meer gefokt worden, althans niet bij mij. Ze zal de verkoop in gaan incl contract dat er dus niet gefokt mag worden, doen ze het toch ja dan is het op hun eigen risico natuurlijk
Ah sorry, ik dacht hierboven ergens gelezen te hebben dat er nog verder mee gefokt ging worden. Maar dit lijkt me een hele verstandige beslissing... Hopelijk houden de nieuwe eigenaren zich aan het contract
Dit zal al in de planning voor het veulen geboren werd. Pearl heeft een minimale onderbeet dus ik wilde er niet verder mee fokken. Maar helaas ben ik niet in een positie om alles aan te houden, geen ruimte en geen geld daarvoor helaas. Dus ja Pearl gaat van de zomer wel de verkoop in denk ik
Mag ik vragen hoe groot ze is? Aangezien ik van de de zomer naar of een menpony of een rijpaard opzoek ga (ligt aan mijn lichaam) vind naar namelijk erg leuk!
Wat vreselijk zeg! Arme Pearl.. Dit topic met veel nieuwschierigheid meegelezen, iedere dag paar keer checken of er al een geboorte bericht was, en dan dit nare bericht. Sterkte met het verlies