4 zeer bijzondere veulens verwacht 2025 - 2 IJslanders en 2 Quarters

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lyona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-25 13:44

Wat een heerlijke enthausiaste reacties weer <3

Marilu, prachtig toch die kopietjes <3 Fenja's eerste veulen is ook iedentiek, denk dat ze dat nu ook van plan was alleen kwam ik erachter dat Thor's vader homozygoot zwart is :')

Pien, gezellig :D Heerlijke groep toch

La_lune, oorspronkelijk was het doel dat Rocky een dekhengst zou worden later (en sportpaard) als het een hengstveulen zou zijn. Directe nakomelingen van Einsteins Revolution zijn zeldzaam en zeer geliefd, hij geeft enorm getalenteerde veulens die bijna allemaal voor de sport en fokkerij gebruikt zijn en zeer succesvol. Dan Silver haar kleur en karakter en je hebt het recept voor een geweldig paard. Rocky heeft ook heel veel reining talent, prachtige bouw en zo'n lief karakter.
Alleen de overbeet gooit roet in het eten, dat kan erfelijk zijn. Dus de dekhengst plannen zijn het raam uit :P Heel jammer maar overbeet wil je niet. Tenzij de overbeet zelfstandig wegtrekt, dan kan hij wel dekhengst worden volgens de DA.
Het was trouwens waarschijnlijk domme pech dat hij het heeft en niet iets uit zijn familie lijn, zijn moeders lijn kwam tot nu toe geen overbeet in voor en bij de vader ook niet voor zover ik weet. Maar Rocky kan het wel doorgeven helaas.
Kasper heeft ook de potentie om een sportpaard te worden en voor de fokkerij intressant te zijn. Zou wel heel leuk zijn als hij over een paar jaar dekhengst wordt.

Haha1995, voor de geboortes probeer ik altijd te bedenken welke eventueel kunnen blijven en welke voor de verkoop worden. Als ze er eenmaal zijn wil ik alles houden :') Hengsten kan ik sowieso niet houden, ruinen ook niet. Dus dat is gelukkig makkelijk, als de ijsjes merries waren geweest had ik het er veel moeilijker mee gehad :P Ik ben gek op Rory en ze heeft ook wat extra emotionele waarde, haar verkopen wordt niet makkelijk. Maar aanhouden is niet verstandig, ze heeft voor mijn fokkerij niet veel waarde en haar moeder blijft hier. Zo'n mensgericht, energiek en gezellig paard verdient haar eigen mens die alle aandacht voor haar heeft later. Ik hoop stiekem wel dat ze in de opfok blijft :P
Ik wilde van Ice misschien een merrietje aanhouden als latere opvolger, Lily is echt prachtig gelukt en heel lief, mooie gangen en bouw dus als latere fokmerrie en misschien sportpaard heel leuk om aan te houden. De keuze is nog niet 100% zeker of ze blijft of niet.

Tennan, hahaha Thor mag later verhuizen, Fenja kan je vergeten :j Die gaat nooit weg, ze is veeeeel te lief. Zo blij dat ze dat doorgeeft, dat karakter <3

Leuk te lezen dat jullie ze net zo knap vinden als ik <3

Gisteren Ice en Lily weggebracht naar het dekstation, hopelijk kunnen ze over een weekje weer naar huis. Trailerrit van 2h deden ze superbraaf. Blijft moeilijk om je merrie en veulen zo achter te laten. Er wordt gelukkig goed voor ze gezorgd
Spoiler:
mag ook wel met wat ik eroor betaal :') ruim 25 euro per dag aan alleen stalling...
. Ice zal blij zijn als ze weer drachtig is, die is een beetje een draak leeg en diep ongelukkig. Als ze dragend is straalt ze, zit ze prachtig in haar vel en is ze happy. Die leeft echt voor moeder zijn, ze vindt het zo fijn <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Op het station
Afbeelding

Afbeelding

Het station is vlakbij waar Jona en Kasper staan dus daar ook langsgeweest. Nou ze missen me niet :')
Kasper vond het bezoek wel gezellig, Jona niet, die heeft het haar persoonlijke taak gemaakt om het veld leeg te eten, behoorlijke uitdaging, het is denk ik een stuk van 1,5 hectare waar zij met nog twee merries op staat. Ze hebben het iig prima naar hun zin daar.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kasper is geadopteerd door een van de andere merries daar, die likt hem, kriebelt hem en loopt als een overbezorgde moeder zacht hinnekend achter hem aan. Hij vindt het wel leuk, Jona is alleen nog maar goed als melkbar :')

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Rocky krijgt echt stevige Quarter billen <3
Afbeelding

Thorretje wordt met de dag mooier... Staat het liefst uren tegen je aan te hangen terwijl je hem aait, hij kan er geen genoeg van krijgen. Hij is ook het enige veulen zonder streken :') Hij heeft nooit geprobeerd te bijten, proeven, trappen of duwen, hij is als enige altijd vriendelijk, lief en braaf. Ook niet schuw, komt altijd lief en beleefd op je af. Hij is echt zo ontzettend leuk en lief <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: 4 zeer bijzondere veulens verwacht 2025 - 2 IJslanders en 2 Quarters

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-25 14:00

Ik kom Thor wel ophalen, strikje erom graag. <3

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-25 15:36

Wat zijn ze leuk en Thor is zo’n schatje. Daar smelt je toch van.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-25 15:59

Thor mag ook zonder strikje. <3

Eigenlijk jammer dat paardrijden niet meer kan (zonder risico).

haha1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-25 09:49

Als ik je foto,s zie weet ik precies weer waarom ik niet fok, alles zou blijven :o .
Uit nieuwsgierigheid ...Wat is je fokdoel? pure ijslanders snap ik; maar wat met de quarters...fok je op kleur of probeer je toch zuivere quarter sportpaarden te fokken,want als ik het goed heb is de hengst die je nu hebt staan toch geen quarter? Vraag is puur uit interesse. We hebben ooit 1 veulen gefokt en dat staat er nog steeds 22 jaar later, mijn doel was gewoon een rijpaard voor mezelf ik ben dan ook gewoon in de rasgroep gebleven..nadat ze geboren was dacht ik ...er komt nooit geen tweede anders krijgen we teveel paarden....Maar ik ben erg verliefd op Rory en het is dat ik met paarden wil stoppen,anders had ik een pb gestuurd.