Shire en shire x clyde veulentjes in de maak

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ChantalAM

Re: Shire en shire x clyde veulentjes in de maak

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 13:26

Ik snap wel dat je heel de dag op de camera zit te kijken. Wat een heerlijk uitzicht.
Maar hoop echt voor je dat hij bij moeders gaat drinken. Daar zijn ze voor ;)

LadyUrsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 17:30

Complimenten voor hoe je je veulens verzorgd. Ik kan helaas niets toevoegen aan de tips, maar wens je veel sterkte en hoop dat het snel beter gaat.

anoukwendy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-23 16:15

Lief van jullie <3

Ik heb net de dierenarts gesproken, ze zijn met zo’n camera door zn neus gegaan of ze gekke dingen zagen en ze zei dat ie geen open gehemeltje had. Maargoed omdat er geen eten of melk door zn neus komt had ik dat ook niet verwacht.
Vastzitten kan, maar lijkt haar niet waarschijnlijk, vaak wiebelen ze dan heel erg en ze vond hem daar te goed voor lopen. Plus dat ze zegt dat ie dan waarschijnlijk ook nuet had kunnen beuken.
Te kort tongriempje of te korte tong wist ze niet, ze gaf toe dat ze daar niet nsar hebben gekeken omdat het weinig voorkomt zei ze. Ik mocht zelf kijken door zn tong wat opzij te leggen/vasthouden en dan voelen, en vergelijken met Lucky, dus dat ga ik zometeen doen.

Ik zei dat ik hem erg klein vond blijven maar dat is natuurlijk niet zo gek door zn start. Dat ie gister bijna 14 liter heeft gedronken reageerde ze op maar dat was alleen maar goed zei ze. Ze zei dat ik vooral zo door moest gaan met goed voeren want dat heeft ie nodig.
Dus ik ga zo even voelen en vergelijken, het is eerst weer tijd voor melk :=

Mendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 16:18

Je hebt er wel een dagtaak aan! Heel knap dat je het nog volhoudt, hoewel voor zo'n kleintje heb je gewoon alles over, dat snap ik!
Ben benieuwd naar de tongriempjes van beide :P

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 16:30

Het is echt vervelend voor jou en veulie, maar ook echt interessant. Zo fijn dat je het deelt met ons allemaal <3

anoukwendy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-23 16:59

Eerlijk is eerlijk, gister nacht was ik wel even moe, had moeite met uit bed komen en was wat duizelig/misselijk van moeheid. Maar anders moet ik zeggen dat ik het eigenlijk best vind meevallen, ik had het veel en veel zwaarder/moeilijker verwacht dan wat het werkelijk is.
Tuurlijk schiet het huishouden er wat bij in maar de liefste mama heeft me daar natuurlijk bij geholpen <3
We eten ook makkelijkere dingen dan normaal maar gelukkig is mn vriend heel makkelijk _O-

Ik heb net even gevoeld, Lucky dr tong is wel veel makkelijker naar buiten te krijgen, die steekt wat makkelijker en langer uit, maar aan de tongriempjes denk ik niet dat ik een verschil voel, als het zo is, is het heel minimaal. Ook is Lucky dr tong veel dikker, stroever dan die van Rayon, maar of dat ermee te maken kan hebben? Als het aan zn tong zou liggen, denk ik eerder dat zn hele tong te kort is, dan dat het aan het riempje ligt. Maargoed ik heb hier geen ervaring mee en als jullie het niet hadden gezegd had het nooit in me op gekomen. Ik hoop dat de dierenarts snel komt enten dan kan hij even voelen (hier is het gebruikelijk dat ze bellen als ze in de buurt zijn voor zulke kleine dingen), ookal zei die in sms dat ie niet wist of het mogelijk is maar toch.

Hij heeft net 2 liter naar binnen geslurpt en was daarna moe :z
Afbeelding

Gister avond regende het wat, hij was gelijk koud en bibberde dus ben bij hem in stal gaan zitten, had het zo met hem te doen. Hij heeft niet lang in de regen gestaan maar was blijkbaar al genoeg, voel me gelijk zo schuldig _-:(
Afbeelding

Nu regent het ook dus ze staan binnen, normaal ben ik niet zo gevoelig voor dat ze nat worden maar hij kan zn energie beter gebruiken om te groeien dan om warm te blijven. Arm ding :(:)

Mama gaat een dekentje voor hem maken die als ie straks groter word makkelijk te veranderen is, ze had speciaal een deken voor hem gekocht die ze kan gebruiken <3

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 17:02

Ik vind het echt heel knap wat je doet. Ik zou zelf toch echt proberen om hem toch uit een emmer te gaan geven. Die drijvende spenen werken vaak heel goed

anoukwendy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-23 17:05

Rivendell schreef:
Ik vind het echt heel knap wat je doet. Ik zou zelf toch echt proberen om hem toch uit een emmer te gaan geven. Die drijvende spenen werken vaak heel goed

Daar heb ik even naar gekeken idd, maar die speen is veel groter wat ik kon vinden, dat wil ie niet hebben :') ik hou iedere keer dat bakje voor zn neus waar ik de melk in mee naar buiten neem, hij deed net zn neusje er even in maar dat vind ie nogsteeds heel gek. Ik probeer het idd wel iedere keer. Maar ik blijf hoop houden, hij zal straks vast wel leren uit een emmer te drinken

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 17:33

Chapeau hoor. Je bent een zeer toegewijde surrogaatmoeder.

AnnoNiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 19:09

Je hebt ook emmers met spenen voor lammeren, die zijn wel wat kleiner.

anoukwendy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-23 19:22

karijn schreef:
Chapeau hoor. Je bent een zeer toegewijde surrogaatmoeder.

Lief <3

AnnoNiemand schreef:
Je hebt ook emmers met spenen voor lammeren, die zijn wel wat kleiner.

Die heb ik idd gekocht, moet toegeven dat ik het nog niet getest heb want dan moeten ze verplicht binnen. Ik denk dat ie te hard moet zuigen eraan dus ik weet niet of ie dat wil maar dag moet ik natuurlijk gewoon even testen. Afgelopen nacht was ie dan binnen omdat het regende maar zolang het droog en niet te koud is wil ik ze zoveel mogelijk buiten hebben. Hij geniet er zo van om buiten te spelen dus dat wil ik zo min mogelijk van hem weg nemen.
Is het gek dat ik liever snachts mn nest uit ga dan dat ik het buiten spelen van hem weghaal? :=

Nu is het even droog dus ze zijn net weer buiten maar om 8 uur schijnt het weer te gaan regenen dus dan zijn ze in ieder geval weer even buiten geweest :)
Hij ging in volle galop het land in _O-

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 22:15

anoukwendy schreef:
Rivendell schreef:

Daar heb ik even naar gekeken idd, maar die speen is veel groter wat ik kon vinden, dat wil ie niet hebben :') ik hou iedere keer dat bakje voor zn neus waar ik de melk in mee naar buiten neem, hij deed net zn neusje er even in maar dat vind ie nogsteeds heel gek. Ik probeer het idd wel iedere keer. Maar ik blijf hoop houden, hij zal straks vast wel leren uit een emmer te drinken

Voor geiten lammeren bestaan ook drijf spenen dacht ik.
Of zoiets
https://www.landbouwwinkel.nl/lambar-tw ... pleet.html

anoukwendy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-23 00:30

Oh dat moet ik dan eens nakijken, heb nu deze
Afbeelding
Kon hem ook met meerdere gaten kopen maar dat leek me onnodig.

Hij was net zo leuk, lekker brutaal. Ik dacht dat ie een beetje ziekjes of slapjes ofzo was, maar volgens mij was ie gewoon moe tot ie wakker werd. Zal morgen het filmpje even uploaden, ga nu eerst even slapen tot ie weer de fles moet :)

anoukwendy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-23 09:19

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 09:21

Zoals het achtergrond geluid: WHOOO! *\o/*

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 09:22

Wat goed! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 09:36

Hengstenveulens }>

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 09:36

Yeaaaaah

judithM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 09:38

Jeeee *\o/*

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 09:43

*\o/* _/-\o_ *\o/* _/-\o_ *\o/* _/-\o_ *\o/* _/-\o_

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 09:44

YES!!!! Zou het dan toch nog gaan lukken? *\o/* *\o/* *\o/*

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 10:18

Stille meelezer *\o/* *\o/*

Je had hem eerder aan zijn tong moeten trekken :D

anoukwendy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-23 10:22

Sintara schreef:
Zoals het achtergrond geluid: WHOOO! *\o/*

Dat zijn kraanvogels _O-

Pluttersput schreef:
Stille meelezer *\o/* *\o/*

Je had hem eerder aan zijn tong moeten trekken :D

Hahahah zal het straks nog een keer doen _O-

Hij doet het nog niet iedere keer zelf dus moet nog wel wat voeren maar ik ben blij

RanjaRietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 10:37

Jaaa wat goed :D *\o/* nu kun je slaap inhalen _O-

anoukwendy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-23 10:53

Zal even uitgebreider reageren haha, de dierenarts kwam om te enten dus had niet zoveel tijd :=
Hij heeft net nog een keer aan zn tong getrokken, en kijk _O-

Grapje natuurlijk, hij heeft in zn mond gekeken en aan zn tong gevoeld maar hij dacht niet dat er iets geks te zien was.

Lucky was gister ook blij :P
En jaa ik was aan het voeren dus filmen ging niet zo makkelijk

Deze filmpjes zou ik ook nog uploaden, draakje

Het is zo’n leuk ventje <3 stiekem baal ik wel dat ik zo verliefd op hem ben := hoe kan ik zoiets nou verkopen _O- maargoed kan helaas niet alles houden, maar mocht ik geen leuk huisje vinden voor hem, dan is dat heel pech voor mij _O-

Eerder na het drinken zag ie er heel betrapt uit. Echt zo van dit zag je niet he? De fles is makkelijker dus kom daar maar mee _O-
Afbeelding

Vannacht lagen ze beide te slapen, dan smelt ik echt hoor <3
Afbeelding

Net als van dit := hoe leuk
Afbeelding

Okee nu zal ik stoppen met spammen, Lucky is er tenslotte ook nog, die groeit echt als kool :oo hoop dat dat een reus word :D