Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Vulina schreef:Deze week begint bij ons het dek seizoen. Randy-Star is klaar voor haar eerste icsi poging. Dinsdag worden de eitjes geoogst, hopelijk met aardig wat bruikbare cellen. Sezuan is besteld als vader, nu hopen dat er mooie embryo's uit komen die aanslaan
oji schreef:Vulina schreef:Deze week begint bij ons het dek seizoen. Randy-Star is klaar voor haar eerste icsi poging. Dinsdag worden de eitjes geoogst, hopelijk met aardig wat bruikbare cellen. Sezuan is besteld als vader, nu hopen dat er mooie embryo's uit komen die aanslaan
Veel succes, duimen voor veel eieren!![]()
Vraagje van een volledige newbe wat betreft fokken. Waarom begint het dekseizoen zo vroeg? In februari insemineren betekent in januari een veulen. Is het niet veel fijner om een veulen in april/mei te krijgen met het oog op temperatuur en weidegang? Ik ga dit jaar mijn eerste veulentje proberen te fokken maar ik dacht dus vanaf eind april, begin mei bij de eerstvolgende hengstigheid te beginnen. Of is dat heel raar gedacht van mij? Ik heb dus 0 ervaring, dus wil graag van alles leren!
xoranlover schreef:Worden alle eitjes dan met dezelfde hengst bevrucht? Of kun je er ook voor kiezen om de helft met de ene en de andere helft met de andere hengst te dekken?