Hier was Noubi gefokt voor recreatieve doeleinden maar hij had wel een mooi front en zo wat gelijkaardige gangen als zijn mama Ushi en die gangen zijn best wel goed te noemen.
Eens snuffelen in je profiel naar de afstamming van Pretty
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
(heb jaren geleden met de fokkers gemaild en die waren erg open over Erik, toen dekte hij ook al niet meer hij is vrij vroeg overleden aan een zakbreuk.)
en amor via de moeder. 

Smid werkte de voet af en moest daarna even aaien omdat Sam nog steeds stijf naar 'm stond te kijken.
Waarom kunnen paarden die normaal over hun eigen voeten struikelen op zo'n moment ineens mikken? 
Dus bij Sam moet mijn smid de voorvoeten voet per voet volledig afwerken ook al is dat minder handig maar anders geeft ie zijn andere voet niet. Sam zijn poezelige voetjes zijn blijkbaar niet bestand tegen blootvoets op rubber staan.
(hij zet zijn voet zonder ijzer ook niet geheel neer overigens. Hij heeft een klein trauma over gehouden dankzij een smid die hem zodanig fout bekapte dat ie kreupel stond, dat is toen opgelost met een ijzer en nu zet ie dus geen stap meer onder ijzer onder de voorvoeten.
)
bij Rêve werden ook de voetjes even op genomen als hij voor de andere paarden kwam. Niet lang natuurlijk maar ook ik nam ze regelmatig even op, zodat het de normaalste zaak van de wereld was voor haar, net zoals overal aanraken.
niet dat ik perse overal aan wil zitten elke dag maar indien nodig wil ik dat ik ook op de veelal ‘gevoeligere’ plekken kan verzorgen, wassen, zalf smeren of wat dan ook nodig is zonder stress en gedoe. 
wat op zich goed is voor mijn huishouden want nu het regent doe ik alle klussen die ik normaal uit stel zoals de koelkast grondig uit wassen. De oven, de airfryer, de keukenkasten. De badkamer tot in de kleinste hoekjes. 
Hij weet dat ik pas rust vindt als de taak ‘af’ is. 
ik ben behoorlijk neurotisch om mee samen te leven (en tegelijk heel chaotisch.
)
Koud heb ik hier nooit problemen mee, maar het is hier vreselijk nat de laatste twee weken. 

Heb altijd veel gepiekerd (ook als kind al) en mijn lijf besloot toen gewoon zich aan te passen.
Maflinger_S schreef:Als die kleine ook maar enigszins op haar moeder lijkt (en die kans is toch minstens 50% lijkt me) slaat ze je waarschijnlijk de eerste keer al met deken en al de stal/weide uit met het meest verontwaardigde koppie ooit.
ja zie het helemaal voor me.
Maflinger_S schreef:Tijd voor "ompiekeren". Hoewel ik vrees dat het daar voor jou te laat voor is, gezien de staat van je lijf.
Ik moet erg om je lachen met je nesteldrang. Als die kleine ook maar enigszins op haar moeder lijkt (en die kans is toch minstens 50% lijkt me) slaat ze je waarschijnlijk de eerste keer al met deken en al de stal/weide uit met het meest verontwaardigde koppie ooit.

Die zei ook al "als ze dekens nodig hadden overleefden ze het nooit in het wild en Rêve is ook groot geworden."
Ik weet niet of dat iets van merrie's is. Maar Rêve hinnikte als veulen heel veel.
En je hoorde precies aan de manier waarop wat ze er van vond.
Nu is dat hinniken meer het welbekende "merrie piepje" geworden. 
)
De enige dagen dat ik "lang" van huis ben is als ik naar het ziekenhuis moet. Maar verder ben ik eigenlijk altijd max een uur of twee/drie van huis.
) Maar het gaat om de vorm.
Zondag komt mijn stiefvader nog eens foto's maken waar ik haar netjes op zet.