Zolang je niet vol kracht de bandage aantrekt valt dat levensgevaarlijk ook wel mee. Ik gebruik tegenwoordig graag kleefverband, bij de Action heb je een rolletje voor een euro. Geen kans dat het los gaat.
Balte
Geplaatst: 03-04-19 16:38
Je kent je eigen dieren toch? Uiteindelijk zet je die staart elke dag wel een keer opzij om naar de **** te kijken en hang je onder de buik foto's van de uier te nemen. Waarom zou de staart vlechten dan gevaarlijker zijn
Hommage
Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-19 16:39
Ik heb hem enkel gevlochten, geen bandage.
Veulen zou volgens haar met de geboorte met de benen erin blijven hangen.
Ook een gevlochten staart wordt vies. Ik zie geen meerwaarde in een vlecht, maar ken geen verhalen over dat het gevaarlijk zou kunnen zijn bij de geboorte.
Laatst bijgewerkt door senna21 op 03-04-19 16:57, in het totaal 1 keer bewerkt
Nou, ik heb wel eens bijna een blauw oog gehad door een gevlochten staart. Hij kan hard aankomen hoor!
Balte
Geplaatst: 03-04-19 17:09
Utixo schreef:
Nou, ik heb wel eens bijna een blauw oog gehad door een gevlochten staart. Hij kan hard aankomen hoor!
tienus63
Geplaatst: 03-04-19 19:32
Utixo schreef:
Het lijkt me irritant voor de merrie, zo’n gevlochten staart. Stel me altijd voor dat het ook bij de merrie hard aankomt als ze er me zwiept. Ik ben zelf altijd kwistig met de cowboy magic vlak voor het afveulenen. Staart eigenlijk nooit vies hierdoor.
Merrie heeft last van dunne mest en icm donkere wei is het lastig te zien of er echt wat gaande is. Dan moet ik echt erheen om te gaan kijken. Kijk liever op een afstandje of alles ok is.
Ik zou ook alleen het bovenste stuk vlechten ik heb indd wel eens gehoord dat het veulen vast komt te zitten in de vlecht, maar als je alleen het bovenste gedeelte doet zal die kans ontzettend klein zijn denk ik. En let ook op dat je de vlecht niet te strak doet.
Ze heeft een flinke staart van zichzelf dus ga het toch invlechten tm eind van de staartwortel. Kan ik het allemaal wat beter zien en kan het niet vast komen te zitten.
Rustige nacht gehad weer zonder alarm. Hopelijk komt het in de loop van volgende week...
Ik had juist altijd geleerd wel in te vlechten vanwege de veiligheid, juist dat hoefjes er niet vast in raken. Maar begrijp ik nu dat het net andersom is? Wij deden dat meestal met de merries ook de staart invlechten.