[webcam] Dream Team Mini's 2017 (seizoen 14)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

fenja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 10:47

sandorra schreef:
Hallo,
bedankt voor je aanmelding. Hierbij toch een paar regels.

Veel kijkplezier verder.

gr Caren

Whats app alarm groep.....
Beheer 
Caren /sandorra 
Astrid / Astrid_brann

Kletsen doen we hier in het topic...... De app mag alleen gebruikt worden om te waarschuwen dat een merrie ook daadwerkelijk aan het bevallen is. Niet meteen bij een klein beetje onrustigheid het daarin melden a.u.b. vaak aan het eind van een dracht zijn ze wat onrustiger. 

Zullen we afspreken dat zodra de waarschuwing in de app geplaatst is we hier in het topic gaan praten en niet in de app groep. Dit omdat er vorig jaar nog lang nagekletst werd in de appgroep. En vooral als het later op de avond geboren wordt sommigen van ons er de volgende dag weer vroeg uit moeten. Bedankt.....
Het geslacht etc hoeft niet in de app groep gemeld te worden puur voor waarschuwing omdat we nu eenmaal niet 24/7 de cams kunnen kijken.

Een kleine Reminder

aangezien er iemand ( ik noem geen naam) zo lollig dacht te zijn om om 05.40 een berrichtje met vertel? in de whatsapp groep te sturen. Wat mij betreft kan deze persoon dus verwijderd worden want houdt zich niet aan de regels. Sorry maar iedereen heeft de regels gehad. Hou je er dan ook aan!!!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 10:54

Spannend wordt het toch al Marije! :j
En wat braaf dat ze het toelaat. <3

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 11:28

fenja schreef:
sandorra schreef:
Hallo,

Veel kijkplezier verder.

gr Caren

Beheer 
Caren /sandorra 
Astrid / Astrid_brann

Kletsen doen we hier in het topic...... De app mag alleen gebruikt worden om te waarschuwen dat een merrie ook daadwerkelijk aan het bevallen is. Niet meteen bij een klein beetje onrustigheid het daarin melden a.u.b. vaak aan het eind van een dracht zijn ze wat onrustiger. 

Zullen we afspreken dat zodra de waarschuwing in de app geplaatst is we hier in het topic gaan praten en niet in de app groep. Dit omdat er vorig jaar nog lang nagekletst werd in de appgroep. En vooral als het later op de avond geboren wordt sommigen van ons er de volgende dag weer vroeg uit moeten. Bedankt.....
Het geslacht etc hoeft niet in de app groep gemeld te worden puur voor waarschuwing omdat we nu eenmaal niet 24/7 de cams kunnen kijken.

Een kleine Reminder

aangezien er iemand ( ik noem geen naam) zo lollig dacht te zijn om om 05.40 een berrichtje met vertel? in de whatsapp groep te sturen. Wat mij betreft kan deze persoon dus verwijderd worden want houdt zich niet aan de regels. Sorry maar iedereen heeft de regels gehad. Hou je er dan ook aan!!!

_/-\o_

HopeMyDay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 11:50

fenja schreef:
sandorra schreef:
Hallo,

Veel kijkplezier verder.

gr Caren

Beheer 
Caren /sandorra 
Astrid / Astrid_brann

Een kleine Reminder

_/-\o_

Roosje01

Re: [webcam] Dream Team Mini's 2017 (seizoen 14)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 13:38

Ik werd ook rond 10uur wakker van bericht in de app na mijn avonddienst -O-

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 15:24

Super dat ik ook erin mag. Ik heb het allemaal gelezen. Gelukkig ben ik niet zo'n app-er. hihihi
Hopen dat het eerste veulen zich lekker snel aandient. We zitten tenslotte al op 5 januari. hahaha

Bingelding

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 19:52

Zoooo stom. Kreeg geen meldingen meer van dot topic
Gelukkig nog geen bevalling gemist

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 20:42

En zoals hierboven is dat precies de reden waarom ik liever niet in die apps zit :')

Daisy gaat hard! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 20:45

Precies :+

Blijf die hard in het topic al die apps anno nu :P

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 21:30

Haha ik blijf ook gewoon in het topic echter als ik wel een bevalling wil zien dan kan ik evt via de app gewaarschuwd worden......kan nu eenmaal niet 24/7 de cams aan hebben vanuit nbokt kan ik wel een waarschuwing krijgen maar geen geluid dus mis ik het alsnog

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 22:21

Zo alles weer bijgewerkt.

Marije hoeveel jonge hengsten en merries lopen er nog bij jou en waar selecteer je op voor eventuele verkoop?

Als ze nog zo jong zijn en nog groeien is het moeilijk te beoordelen lijkt mij hoe ze als volwassen zouden worden.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-17 23:47

Als er echt iets gebeurt, belt iemand mij wel wakker he? :D

Op dit moment staan er 11 senior merries (3 jaar of ouder), 6 junior merries (jonger dan 3 jaar), 4 senior hengsten (3 jaar of ouder) waarvan 3 afgelopen jaar gedekt hebben, 3 junior hengsten (jonger dan 3 jaar) en 2 senior ruinen (3 jaar of ouder).

De echt aparte veulens pik je er met een paar dagen wel uit, dat zit hem dan niet in het kleurtje maar aan de bouw en vooral de houding kan je al wel snel zien wat er in zit. En karakter kan je ook wel redelijk snel zien. Ik heb ze graag met een "sportpaard" karakter voor het showen. Wat meer pit dan een braaf knuffeldier zeg maar.
Verder zie ik ze graag hier thuis opgroeien. Dat is imo toch de beste manier om te zien hoe je fokkerij ontwikkelt. En zelf showen waar het kan. Door ze zelf te trainen en te showen, weet je ook wat je zou willen verbeteren in je fokkerij.
Verkopen ben ik dan ook niet zo goed in _O-

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 00:27

Ik vind app fijn omdat ik niet de hele dag de cam aan heb en dan mis ik niks tenzij ik aan het werken ben.

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 10:13

Is helemaal waar wat je zegt Marije. Helaas heb ik niet zoveel grond dat ik dat kan doen. Oooooit wil ik ook zoiets als wat jij hebt. Zou toch wel een ultieme droom voor me zijn.....

In de eerste maanden kun je inderdaad wel al goed zien wat ze ongeveer kunnen en karakter beoordelen. Hoe ze uitgroeien naar volwassen toe, spelen ook andere factoren mee. Voeding, omgang,... Ja dan is bij huis op laten groeien ook wel fijn. hihihi

Ninette

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 21:14

Zijn er al veranderingen?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 21:48

Pfoe jeetje, 26 pony's! Hoe lang ben je per keer bezig met je weilanden uitmesten? :P

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 21:51

Daar zijn de meststofzuigers voor uitgevonden toch? Die hadden we tenminste op mijn oude werk, kudde van 35. Even met de stofzuiger achter de quad de wei doorcrossen et viola :P .

Daisy ligt wel lief te snurken <3

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 23:18

Wat leuk om te lezen marije.
Lijkt mij wel veel werk. Gelukkig zijn het maar kleintjes......

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-17 23:26

De weilanden gaat regelmatig de sleep doorheen en verder afwisselen tussen beweiden en ruwvoer winning ;)
De paddocks worden wel 2x per dag gemest en de kleine weitjes achter het huis ook. En op de zaterdagochtend heb ik hulp voor de zware klussen.
Met oud & nieuw had ik bv alle paarden 2 nachten binnen en de jaarlingen zijn tot vanmorgen binnen geweest in de loopstal dus dat is een hoop werk om dat allemaal weer leeg te halen. De mestbult was ook vol en die is vanmorgen helemaal leeg gehaald dus de hulp mag zich morgen uitleven :D
Vandaag nog de hoefsmid gehad voor al het jonge spul en dat is ook altijd een hoop werk.

Niet echt heel veel te updaten verder vanavond. Daisy heeft idd heerlijk liggen pitten :D

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-17 16:11

De dames zijn vandaag wat eerder binnen.
Het begon mooi met sneeuw maar net weer allemaal ijzel/regen dus ik heb ze maar wat eerder binnen gezet.

Afbeelding
Afbeelding
Gelukkig maken ze er maar een klein beetje een bende van... :roll:

Party Girl heeft wat uier
Afbeelding

En Daisy
Afbeelding

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 16:22

Jammer dat Isis niet meer drachtig is anders had je vandaag wel een veulen :p

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 16:25

wel een mooi gezicht zo met die sneeuw , maar hier ook net de paardjes binnengehaald, brr koud en nat :j

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 10:26

Schattig al die bolletjes haar in de sneeuw. Ze zijn ook al mooi met de uier bezig.

Ik had nog een vraagje Marije. Bij het veulenen doe je altijd stro bovenop je gewone bodembedekking toch? Wat was daar ook alweer de functie van en is dat alleen met het veulenen of ook enkele dagen erna?

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-17 12:21

De merries staan hier normaal op grove houtkrul en voor de bevalling probeer ik er altijd snel nog wat stro overheen te gooien.
Blijft minder plakken aan het natte veulen en ik weet van veulens die zaagsel ingeademd hebben vlak na de geboorte, longontsteking kregen en overleden zijn.
Vandaar dat ik ze direct na de geboorte ook een handdoek onder het koppie schuif, ze liggen dan vaak wat te proesten en schudden met het koppie en dan wil ik het neusje zo schoon mogelijk houden.
Meestal na een paar dagen haal ik het stro er weer uit. Ligt ook een beetje aan de merrie of ze er een bende van maakt of niet.

Vanmorgen een paar foto's gemaakt bij de merrie groep.
Met voeren alles netjes op een rij
Afbeelding

Snazzy op 198 dagen
Afbeelding

Lizzy op 193 dagen
Afbeelding

Het is nog koud en ijzig hier.
Kan zijn dat ik Daisy al vroeg binnen zet, ze loopt zichzelf zo in de weg buiten :(:)

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 12:25

Bedankt voor de uitleg Marije, mijn drachtige merrie staat ook op houtkrul vandaar dat ik het vroeg (ik heb echt een hekel aan stro :') ). Zorg ik dat ik ook een mooi baaltje stro heb staan tegen die tijd en let ik op met het stof +:)+ .

Mooi zo de dames op een rij, ik heb toch wel een zwak voor Snazzy ook. Mooie merrie! Het vosje van de overkant wilde ook eten volgens mij :')