Nicole, doe je daar uberhaupt aan wintersport? Volgens mij ben je de hele dag online?
Ohana_91
Geplaatst: 14-03-16 14:30
Als jouw vriend nou inziet dat hij niet meer kan skiën, dan wilde hij misschien wel mee terug. Ik heb respect voor jou, ik zou continue drammen dat ik naar huis wilde
Ik zou terug rijden en vriend het maar zelf laten uitzoeken
Julia
Geplaatst: 14-03-16 14:39
Pfff wat spannend. Ik kijk ook mee. Net stapt ze weg van d'r voer en blijft zo staan met d'r staart wat opzij en d'r hoofd in de hoek. Na 30 seconden duikt ze weer met d'r hoofd in het voer, gelukkig.
Kan me voorstellen dat je daar echt niet lekker en ontspannen zit, Nicole! Maar goed dat je internet hebt daar, anders was het helemaal hel geweest denk ik. Je vriend heeft trouwens een beste glip zeg, poeh. Optimistisch dat hij denkt binnen 2/3 dagen weer op de latten te staan. Denk eerder dat hij over 2/3 dagen al lang weer in NL is..
Ik mis het elke keer net, wat er gebeurt Toen ik begon met kijken stond er niks, toen stond ze in een keer in haar stal, bleef ze maar eten en eten, en toen ik weer keek was ze weer weg
Nicole, doe je daar uberhaupt aan wintersport? Volgens mij ben je de hele dag online?
Lang leve de EU internet bundel Ik zit soms op 3000 meter hoogte nog te appen met thuis front of bokt te checken
Nicole
Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-16 18:57
bobje26 schreef:
Hoe werkt de melktest met die stripje precies?
Het is de PH die in de melk zit zeg maar, hoe lager het getal sneller de geboorte komt.. Meestal als je begint met testen zo af en toe dat zit rond de 9.0 en dan is de strip zeg maar blauw (of druppeltje wat er net uitkomt) naarmate ze steeds verder komt in de dracht en uier ontwikkelt zal de cijfers lager worden en de kleur lichter..
Even gekopieerd en geplakt: Met deze speciale melk test kunt u de pH waarde van de melk/biest bepalen. Vlak voor de geboorte maakt de merrie biest aan, dit is melk met een hoge concentratie antistoffen welke zeer belangrijk zijn voor het pasgeboren veulen. Wanneer de uitgerekende datum dichterbij komt is het uiteraard belangrijk dat u alle tekenen van een naderende bevalling goed in de gaten houd bij uw merrie. Deze test kan hierbij een handig en goed hulpmiddel zijn. Normaal zal de waarde van de melk boven de 7.7 liggen, wanneer de merrie biest gaat aanmaken veranderd de waarde naar 6.0 of lager. Bij een waarde van 6.0 zal de bevalling in meer dan 90% van de gevallen binnen 24 uur plaats vinden. Per merrie kan de daling van waardes enorm in tijd verschillen, het is daarom verstandig de gehele merrie goed te observeren en eventueel meerdere malen per dag te testen. De waarde zal bij een daling wel blijven dalen en is niet onderhevig aan schommelingen, daarom is het verstandig om de merrie vanaf een daling in de waarde extra goed in de gaten te houden,