pony blijkt drachtig van Fries

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LadyKim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 15:27

Wyb_ster schreef:
Ik wacht nog steeds op de dag dat ik dit topic open en er 30 pagina's bij geschreven zijn en allemaal foto's van een super leuk veulentje :+

Ik ben helemaal geen veulenexpert of wat dan ook maar ik vind het super leuk om te zien hoe zorgvuldig je er mee om gaat !

Hier ook zo eentje :wave:

superauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 14:08

LadyKim schreef:
Wyb_ster schreef:
Ik wacht nog steeds op de dag dat ik dit topic open en er 30 pagina's bij geschreven zijn en allemaal foto's van een super leuk veulentje :+

Ik ben helemaal geen veulenexpert of wat dan ook maar ik vind het super leuk om te zien hoe zorgvuldig je er mee om gaat !

Hier ook zo eentje :wave:

precies dit :D

Mungbean

Re: pony blijkt drachtig van Fries

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 14:25

Je hoeft je niet bang te laten maken om toch gewoon voorzichtig te zijn.
Meest waarschijnlijk gaat alles goed, maar als het mis gaat zijn ze op bokt ook niet te beroerd om te vertellen dat je het helemaal verkeerd gedaan hebt.

Ik vind het heel verstandig om er gewoon een oog op te willen houden.

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 15:41

ze houd haar merrie anders erg goed in de gaten! :)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 17:00

__Elizabeth schreef:
ze houd haar merrie anders erg goed in de gaten! :)

Dat weet ik :)

Maar sommige mensen geven misschien ook het idee af dat dit totaal onnodig zou zijn.
Dat wilde ik even nuanceren.

CharIsabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 18:51

ik denk dat je gewoon op je gevoel af moet gaan :D
zou best goed komen :D

Aartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 19:32

Inderdaad, niet al te druk maken.
We wachten rustig met zn allen af. Misschien heb je het ergens wel al verteld maar zijn jullie van plan het veulen te houden?

muzzy17

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 19:37

herous schreef:
We hebben al ideetjes om een 2de stal erbij aan te brouwen, want we gaan waarschijnlijk het veulen wel houden.

Aartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 19:42

Aah, nou super leuk! Ben heel benieuwd. Succes met de komende periode ;)

herous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-15 21:13

Fijn dat er zovelen mee uitkijken naar de geboorte!

Ja, We gaan het veulen houden. Eenmaal het veulen er is en het is gezond en alles gaat goed dan kunnen we beginnen met het bijbouwen van een tweede stal.

En zo is er alweer een dagje voorbij. We hebben een wandelingetje gemaakt daarstraks en dat vond ze wel fijn.

Haar buik begint wel steeds meer door te hangen. Je ziet nu echt haar ruggengraat bovenop liggen.

Het uier is nog steeds enkel met vocht gevuld. Je ziet nu wel heel mooi de 2 gaatjes per tepel.

Het 's nachts opstaan gaat me nog steeds goed af. Dus ik kan hier nog wel effe mee door blijven gaan :)

xMaritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 10:15

*Stille meelezer kruipt onder haar steen vandaan*. Misschien stelt dit je een beetje gerust. Er werd net een artikel van Allen et al (2004) besproken in mijn college. Die heeft embryo transfers gedaan met volbloeden en ponies. De embryo's van de volbloeden zijn overgeplaatst naar ponies en andersom. Uit dat onderzoek kwam ook dat het embryo zich aanpast aan de ruimte die het heeft :) Ik dacht misschien vind je het leuk om te weten!

Verder wil ik je veel succes wensen en ik ben heel benieuwd naar het veulentje :j

joke1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 10:22

Ik ben ook erg benieuwd!! :-) Komt allemaal goed!

herous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-15 12:18

xMaritt schreef:
*Stille meelezer kruipt onder haar steen vandaan*. Misschien stelt dit je een beetje gerust. Er werd net een artikel van Allen et al (2004) besproken in mijn college. Die heeft embryo transfers gedaan met volbloeden en ponies. De embryo's van de volbloeden zijn overgeplaatst naar ponies en andersom. Uit dat onderzoek kwam ook dat het embryo zich aanpast aan de ruimte die het heeft :) Ik dacht misschien vind je het leuk om te weten!

Verder wil ik je veel succes wensen en ik ben heel benieuwd naar het veulentje :j

Dat is idd wel fijn om te horen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 12:36

Oooooh iedere keer als ik zie dat TS gepost heeft dan word ik zenuwachtig!!!! Zal er een veulen zijn??????

Dit is niet goed voor mij ;)

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 12:48

spreek je merrie en veulen even heel hard toe dat hij/zij eruit komt... iedere keer wanneer ik in dit Topic kijk hoop ik dat het geboren is XD... :Y)

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 12:51

xMaritt schreef:

Helemaal mee eens maar aanpassen aan de baarmoeder is iets anders dan door het geboortekanaal passen. Zelf nu ook merrie drachtig van een hengst die 17 cm groter is, en ondanks dat het haar 12e veulen wordt vind ik het toch spannend.

herous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-15 12:52

Ik weet het...elke keer dat ik naar haar ga kijken hoop ik enige verandering te zien...een teken...dat het gaat gebeuren... :wow:

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 12:59

Gewoon een wortel voor de "uitgang" houden :Y)

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 13:01

Zo lastig hier vorig jaar voor ons de eerste keer. Kwam toevallig oude eigenaar die dag, hij heeft er 10 veulens mee gefokt.
Die dag voor het eerst in de ochtend een harsje, paar uur later toen de vorige eigenaar er was druppels melk. Hij zei ooo kan nog wel 2 dagen duren, dit was s'middags om 2 uur. En die avond om 9 uur begon het dus ja net als bij mensen is het wachten maar gelukkig wordt dat meestal beloond! Je doet het super hoor, hou vol!!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 15:33

Wyb_ster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 20:12

Wat ik me afvroeg, hebben jullie al over veulennamen zitten nadenken ? Ik ben wel benieuwd :9

Sas_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 23:57

Ik hoop elke x foto's te zien van een veulentje als ik hier kijk. Ben heeel nieuwsgierig

melanie0906

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 06:32

Nounou... Dit doet me denken aan het topic v aagje. Het duurt en het duurt... Maar ach als het gezond is is alles best!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 07:08

Het veulen zal er vanzelf een keer uitkomen. :(:)

elle108030

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 07:41

Zul je zien dat er iets heel anders uitkomt dan een fries kruizing. Dan heb je een dubbele verrassing :')