Ze kan niet baar buiten.. Onze paddock is zo, dat als ze t veulen zou werpen in de paddock.. Dat het onder de omheining door kan lopen.. Maar ze heeft een groot raam, dus kan wel naar buiten kijken..
Vanmorgen nog geen veulen.. Ik word langzaam beetje wanhopig.. Het is echt niet fijn werken als je niets weet..
hè, nog geen veulen. Weer bladzijden doorgelezen zonder veulenfoto's :-( (en voeg ik weer een post toe zodat de volgende persoon nog meer moet lezen, haah)
Wat brainless ook zei, is de weide/land dan wel zo goed dat het veulen er niet onderdoor wegkan? Dan zou ik met dit mooie weer misschien wel even paar uurtjes de merrie buiten zetten.
nine1987
Geplaatst door de TopicStarter: 10-03-15 14:13
Onze paddock is beton.. Met houten/ijzeren omheining.. Ik heb ervoor gekozen om haar er niet op te zetten..
Ik maak dit weekend wel eens een foto van de situatie buiten, dan is t miss helderder..
En op t land zou ze alleen staan.. Ik zet dr nu niet in de kudde..
Ik vind het zelf prettig zo.. Er kan nu niet gebeuren met ontsnappende veulen, bijtende buurpaarden.. Veulens die op beton geboren worden of een mam die compleet gestressed alleen in de wei staat..
Nope, laat dr maar lekker in dr stalletje..
Ze heeft een stal van 3.5x6.. Onbeperkt hooi.. Vriendje ernaast.. Groot raam om toch in de zon te staan met dr hoofd..
Laatst bijgewerkt door nine1987 op 10-03-15 14:18, in het totaal 1 keer bewerkt
Je hoort ook vaak merries die buiten bevallen zijn, op zich ja, binnen zou veiliger kunnen zijn. Maar ik zou zelf niet 24/7 mijn merrie op stal laten als het bijna tijd is. Het kan soms ook langer duren...
Heb je een camera in de paddock of dat niet ? Snap ook wel heel goed als je je er fijner bij voelt hoor, en ieder zijn of haar keuze Mede ook lastig dat je geen echte datum heb waar ze op zou kunnen bevallen. Dan was het misschien ook net wat anders
Zonder datum en informatie zou ik misschien ook zeggen binnen blijven jij haha
Daks
Geplaatst: 10-03-15 14:25
En daarbij is het weiland bij ts zo inmens groot dat je ze moet zoeken met een vergrootglas En zodra het weer het toe laat gaan ze daar ook echt wel het land op.(veen en kei grond)
De stal is daarbij ook mega ruim dus weinig tot geen kans om vast te liggen.
En toch weten ze het vaak voor elkaar te krijgen om te dicht bij een muur te gaan liggen.. Natuurlijk is hey buiten lekker, maar je moet gewoon lekker op je eigen gevoel af gaan.
En in zo'n gigantische stal moet dat toch helemaal goed komen?
smurffie
Geplaatst: 10-03-15 14:42
Wellicht kun je haar overdag een paar uurtjes alleen op het land of bak? Ik snap best dat je haar liever niet zonder toezicht los hebt staan als het veulen dan weg zou kunnen. Vaak zorgt beweging en buitenlucht toch voor het soepel houden en dan kan de merrie zelf kiezen wat ze fijner vind. Het is jammer dat ik niet eerder doorgehad heb dat je hier dichtbij moet wonen anders had ik misschien wat voor je kunnen betekenen.
silvia58
Geplaatst: 10-03-15 15:15
smurffie schreef:
Het is jammer dat ik niet eerder doorgehad heb dat je hier dichtbij moet wonen anders had ik misschien wat voor je kunnen betekenen.
Volgens mij ligt Heerlen echt niet in de buurt van Hazerswoude Maar misschien heb ik het mis