Almost there! Rocky Mountain x Arabisch volbloed

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bren79

Re: Almost there! Rocky Mountain x Arabisch volbloed

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 02:02

Haha dus toch fijn dat je dat nu weet schuilen ze dus voor zon en dazen goed geregeld van ze ook.
En setje vorderd gestaag super!
Blue heeft echt een prachtig kleurtje idd mede dankzij dus geweldige glans geeft net datextra, en wat je zegt een metalic glans eentje die je wel bij akhal teke ziet bij Blue wel iets lichter maar gaaf hoor hou daar wel van.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-14 16:30

Set had vandaag 2x okergele afscheiding (hele kleine mini-beetjes) en was heel geërgerd toen ik even wilde kijken onder de staart, ze ging demonstratief met haar kont tegen de muur staan en was boos op me. De vulva is ook weer lang en wat naar buiten toe (gezwollen?)

Afbeelding

Afbeelding

stefanyie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 17:25

Spannend!! Ben heeel benieuwd wat eruitkomt, ik zit zelf ook te denken aan zoon dekking met mijn arabische merrie!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-14 17:28

Leuk, met een Rocky Mountain hengst bedoel je? Wat voor merrie heb je dan. En met welk doel zou jij het veulen dan fokken?

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 18:13

set_elkol schreef:
Set had vandaag 2x okergele afscheiding (hele kleine mini-beetjes) en was heel geërgerd toen ik even wilde kijken onder de staart, ze ging demonstratief met haar kont tegen de muur staan en was boos op me. De vulva is ook weer lang en wat naar buiten toe (gezwollen?)

ik weet het niet zeker, maar heeft ieder drachtig dier (en mens) niet een slijmprop die ze in het geheel of in kleine delen verliezen (soms komt ie wel met de bevalling mee, maar meestal vooraf.. betreft de prop die de baarmoeder mond afsluit)?

van honden, katten en mensen weet ik het zeker...

is het echt vocht, of is het slijm?

als het gele waterige afscheiding is dan kan het zijn dat ze wat vruchtwater lekt bijvoorbeeld?
als het ruikt zou ik morgen toch even de DA laten komen want dan kan het ook een ontsteking van de baarmoeder/baarmoedermond zijn..

aangezien je al aangaf dat de banden al aan het verweken lijken
in combinatie met de langere worden de vulva
en de afscheiding

zou het wel eens wat sneller kunnen komen dan dat we denken..

banden zijn vooral iets van de laatste 14 dagen (dacht ik?)
slijmprop oplossen is zeker iets van de laatste 14 dagen (maximale waar ik van weet.. of en hoelang dat bij een paard van te voren gebeurd weet ik niet).

Hoe lijkt de positie van het veulen trouwens van buitenaf momenteel?
(veranderd de vorm bijvoorbeeld, of veulen onrustiger of juist heel rustig kan duiden op verdere indaling).

ben zeer benieuwd, maar als ook de afscheiding erbij komt, dan ben ik bang dat mijn gok van de 11e nog wel eens te laat kan zijn.

zit ik ergens fout in mijn redenering.. graag corrigeren.. niet heel veel ervaring met paardenbevallingen van nabij.. slechts mijn basis kennis van 'dracht bij dieren' in zijn algemeen

--------------

nog even de foto's van de vulva naast elkaar gezet om ze te vergelijken.. je hebt aboluut gelijk dat hij meer naar buiten is gekomen, langer en dikker is..

en ik weet niet of het vaker voorkomt, maar op de eerste foto is de vulva nog netjes gesloten (koffieboon noem ik het altijd maar) op de foto van vandaag staat hij heel licht open (druppelvorm onderaan). vermoedelijk vanwege de afscheiding, maar valt mij op

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-14 18:31

Banden beginnen al heel lichtjes maanden van te voren

Veulen ligt nog in dezelfde positie

het is niet de slijmprop, okergele afscheiding bij een merrie is niet echt supervloeibaar en ook geen taai slijm. Een bekend soort afscheiding die ook zonder dracht voorkomt. Ik heb hier een voorbeeldfoto voor je, dit is NIET van vandaag (voordat er verwarring ontstaat in het topic). Vandaag was het veel minder. Deze foto is van 42 dagen dracht.

http://imagizer.imageshack.us/a/img547/7564/ffjm.jpg

Vandaag was het ook deze kleur maar nog helderder en minder bruinig, en droger. En ter grootte van een doperwt ongeveer. Klein beetje ook op haar hak.

Klopt de vulva heeft geen rimpels meer en ligt minder diep tussen de billen

AfbeeldingAfbeelding

niet drachtig -- vandaag

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 18:38

ahh ok.. de gewone afscheiding ken ik inderdaad wel, maar het ontging mij even dat het dezelfde kleur had.

doelde met de banden ook de wat sterkere verslapping, nu je het zegt, weet ik eigenlijk ook wel dat bij alle dieren de banden al eerder wat verslappen, anders zou een jong niet of nauwelijks kunnen indalen.

had m zelf naast die van een paar dagen terug gelegd..

vind dat licht openstaan wel opvallend onderin (tenzij ze net uitgebreid heeft gesast natuurlijk)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-14 18:48

Ik merkte denk ik rond 270 dagen de eerste verandering in bandspieren, maar de echte verslapping is inderdaad vanaf zo'n 300 dagen. Dat kan dus wel ruim een maand duren!

Vulva is inderdaad ook een beetje open, volgens mij door de slapte en niet door plassen.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 18:50

Ik zeg binnen 48 uur, misschien wel binnen 24. Ben heel benieuwd, hoop voor je dat ik er niet naast zit :P

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-14 18:53

Mag ik vragen op wat gebaseerd Lotte, de vulva?

Ikzelf denk zelf wel dat ze eerder gaat dan de datum en had vandaag ook de aandrang vaker even langs haar te lopen, maar kan er zelf nog niets sluitends over zeggen.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 19:25

Spannend Katja! Hoe is dr uier? Komt er al wat uit?

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-14 19:28

alleen doorzichtig 'water'vocht en ze zijn nog hartstikke klein. Zelfde als de foto's van gisteren :j

Cerastes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 20:06

Begint nou wel heel spannend te worden hoor!

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 21:35

Amai, je ziet al goed verschil bij de foto's van haar vulva! Bewijs dat er al vanalles aan voorbereiding aan het gebeuren is daarbinnen, spannend!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-14 21:39

Durf het bijna niet te zeggen maar ik vind haar gedrag ook anders _O- ze poept bijna elk uur, staat op een andere plek dan normaal (niet in de stal maar ervoor) en verder ook anders, kan het niet helemaal uitleggen. Denk nog steeds niet dat het zal komen nu, maar het is wel opvallend.

Dit is de buik momenteel

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 22:46

Bijzonder hoeveel verandering er al in zit! Met die uierfoto's dacht ik aldoor (op basis van andere topics die ik hier op Bokt heb gevolgd) van "dat duurt nog wel ff". Het zal me benieuwen... Blijft toch afwachten natuurlijk.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 23:10

Het kan natuurlijk ook zijn dat de uier ineens volschiet natuurlijk.. Ik vind haar vulva idd ook veel verraden ;)
Maar ik wil dan ook gewoon dat dat veulentje er een beetje op tijd uitkom voor de TS ;)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-14 23:11

Je hebt merries die pas tijdens of zelfs direct na de bevalling volschieten. Vannacht verwacht ik zelf eigenlijk niks.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 23:16

Wat maakt ze het spannend!! :))

Cerastes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 10:09

Veel poepen wijst bij honden vaak wel op dat ze in de voorbereidende fase zijn....
Super spannend!!

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 10:49

Oh ik zit al vol spanning Kat. De buik ziet er in elk geval goed vol uit! Set zal wel blij zijn met de verkoeling van vandaag! De paardjes hebben het zwaar gehad met het warme weer!

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 10:52

Hier in het noorden geen verkoeling helaas, momenteel alweer 22 graden...

Hoop voor Set dat ie er snel uit rolt :(:)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-14 11:39

Ja klopt poepen is het leegmaken van de darmen voor ruimte.

Set is een Arabier he :D 22 graden is een eitje! We hebben erg veel schaduw gelukkig :j Er staat ook een fijn windje.

Uier is voller, en ligt de baby nou anders? ze lijkt slanker.

319 dagen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 12:25

Ze lijkt aan de voorkant inderdaad slanker.. Het lijkt alsof de buik meer naar achter is verplaatst. Ik gok dat het veulen aan het bewegen is ;)!

ikheetesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 13:23

Dit gebeurde bij onze merrie ook en die beviel anderhalve dag na dat die buik zo werd. Hoop voor jou ts dat t bij set ook zo is :):)