alles in zijn werking, moeder en kind. Kijken jullie mee?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 09:46

AmyBaltus schreef:
pien_2010 schreef:
Ja Sorry Amy. Daar staat woordelijk letterlijk vertaald "pony van origine niet vastgesteld". Dus ras is niet vastgesteld.

Oh oke, naja maakt niet uit hoor. Ze blijft een mooie ! :j

Zo is dat <3 .

AmyKabal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-14 09:48

Alleen nog een raatzel Bloem.... Wanneer komt de kleine? En hoe komt die eruit te zien? *\o/*

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 10:11

Ja, ik vind haar ook Super knap :) en er komt vast een knap veulentje uit!

AmyKabal

Re: alles in zijn werking, moeder en kind. Kijken jullie mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-14 14:05

Ik had bij een andere topic gezien dat iemand de melk van haar paard ging testen of de geboorte al bijna kwam.
Heeft iemand enig idee waar je dat kan kopen?

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 14:06

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 17:58

AmyBaltus schreef:
Ik had bij een andere topic gezien dat iemand de melk van haar paard ging testen of de geboorte al bijna kwam.

Wacht het toch gewoon af, het veulen komt echt vanzelf wel. Ik begrijp dat je het liever gisteren dan vandaag had gewild, maar het komt echt wel ;) .

AmyKabal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-14 18:04

Diablo schreef:
AmyBaltus schreef:

Wacht het toch gewoon af, het veulen komt echt vanzelf wel. Ik begrijp dat je het liever gisteren dan vandaag had gewild, maar het komt echt wel ;) .

Begrijp ik ook wel, en ze is er ook nog niet klaar voor. Maar dr uiers gaan nu beetje vol lopen & ze geeft biest. En zo'n test lijkt me gwn leuk, en handig..
En als het er dan wel aan zit te komen... Zou ik er ook wel graag bij willen zijn, en weten wanneer ik dan zou moeten waken

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 19:38

Ik zou in elk geval niet steeds aan de uiers zitten. Straks heeft je merrie er nog een ontsteking bij. Dat zou zonde zijn. 24u biest kan niet. Zal wel gewoon de voorbode van gewone melk zijn. Echte biest komt pas echt de laatste uren. Geen dagen vooraf. Ik blijf erbij dat dit nog even gaat duren hoor. Paar weken geleden was iedereen er ook al van overtuigd dat veulen snel zou komen. Rustig afwachten. Het moment zelf zal het wel duidelijk genoeg zijn en sommige merries tonen juist niets en bevallen prima alleen.

AmyKabal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-14 20:37

Cemlys schreef:
Ik zou in elk geval niet steeds aan de uiers zitten. Straks heeft je merrie er nog een ontsteking bij. Dat zou zonde zijn. 24u biest kan niet. Zal wel gewoon de voorbode van gewone melk zijn. Echte biest komt pas echt de laatste uren. Geen dagen vooraf. Ik blijf erbij dat dit nog even gaat duren hoor. Paar weken geleden was iedereen er ook al van overtuigd dat veulen snel zou komen. Rustig afwachten. Het moment zelf zal het wel duidelijk genoeg zijn en sommige merries tonen juist niets en bevallen prima alleen.

Weet ik, en ik zij ook al dat ik weet dat het er ook nog niet klaar voor is, alleen dat nu haar uiers een beetje vol beginnen te lopen. Nog niet groot maar wat groter als paar dagen terug. Daarmee wil ik niet meteen zeggen dat het klaar is, want ik zij al dat het te licht was van kleur voor echt goeie biest of melk. We wachten het gewoon af. :)

AmyKabal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-14 20:37

Ik zal zo nog even een foto sturen van haar uiers.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 20:42

Tja mijn Oom heeft ooit letterlijk in de stal gewoond een aantal dagen (toen had men nog geen camera's en zo, ik praat over 45 jaar geleden). Tja en toen moest hij even een grote boodschap doen en na 5 minuten kwam hij terug en lag er een prachtig veulen. Hij baalde zo dat hij het gemist had. DUs het is maar de vraag of je het zult zien, want er zijn paarden die doen bevallen graag alleen.

AmyKabal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-14 20:56

Bloem haar spenen van een paar weken terug :
Afbeelding

en de spenen van nu :
Afbeelding

ik zie wel degelijk verschil. al hoewel het er nog lang niet klaar voor is, beginnen haar uiers nu toch nog een beetje te veranderen.

En hier nog een foto van dr koppie <3 ze stond lekker smikkelend haar eten op te eten net. ze zit dan ook echt helemaal onder. :9 :9
Afbeelding

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 21:48

Sorry moet je weer teleurstellen. Ik zie wel verandering indd maar dit zijn nog geen uiers van een bijna bevallen merrie. nog even geduld

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 21:50

hoezeo teleurstellen, ze zegt toch zelf dat het er nog lang niet klaar voor is. Ze weet zelf nu intussen wel dat het nog niet zomaar komt.

AmyKabal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-14 22:21

set_elkol schreef:
hoezeo teleurstellen, ze zegt toch zelf dat het er nog lang niet klaar voor is. Ze weet zelf nu intussen wel dat het nog niet zomaar komt.

Precies dit! Haha dankje :)

AnnetB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 22:43

Ontwikkeld wel wat maar verwacht dat het nog wel een maandje duurt. Moeilijk he, dat wachten. Hier nog wachten tot juni, mijn merrie heeft ong ook zo'n uier.

AmyKabal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-14 09:53

AnnetB schreef:
Ontwikkeld wel wat maar verwacht dat het nog wel een maandje duurt. Moeilijk he, dat wachten. Hier nog wachten tot juni, mijn merrie heeft ong ook zo'n uier.

Maar heeft jou merrie ook al slappe banden? En een beetje een open, vochtige vulva? Want de banden zijn super slap nu en haar vulva is zo ongv. Nog t zelfde als vorige foto.

AnnetB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 10:12

Nee dat niet maar mijn veulen komt ook pas in juni. Zou niet goed zijn als ze dat nu al had. Mijn merrie is sowieso altijd vrij laat met signalen. Ze word nu ook nog gereden, dat houd haar ook nog wel strak.
Misschien is jouw merrie gewoon vroeg met deze signalen.

AmyKabal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-14 10:27

AnnetB schreef:
Nee dat niet maar mijn veulen komt ook pas in juni. Zou niet goed zijn als ze dat nu al had. Mijn merrie is sowieso altijd vrij laat met signalen. Ze word nu ook nog gereden, dat houd haar ook nog wel strak.
Misschien is jouw merrie gewoon vroeg met deze signalen.

Ja zou kunnen

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 11:25

Volgens mij zijn de banden van jouw merrie ook nog niet zo slap als zou moeten zijn voor een bevalling ;) .
Plaats anders eens een foto van de achterkant van haar billen, niet van de zijkant.

AmyKabal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-14 17:18

Ik zal morgen Avond daar misschien een foto van kunnen maken. Straks word het hier super slecht weer in morgen heb ik heledag school :(

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 17:39

Als je even kijkt in het topic 'Speciale combinatie Mini x KWPN' daar heeft de ts duidelijke foto geplaatst van de merrie met slappe banden. Boven de staart (dus vrij hoog bovenop) ontstaat dan een soort kuil aan beide kanten. Soms kun je daar wel zowat een vuist in leggen.
De streep / strepen op de laatste foto van haar achterhand die je had geplaatst heeft (volgens mij dan :o ) niet echt iets te maken met een naderende bevalling, maar meer met hoe ze staat.
Sorry als ik iets zeg wat je misschien allang wist!

AmyKabal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-14 17:51

Klijntje schreef:
Als je even kijkt in het topic 'Speciale combinatie Mini x KWPN' daar heeft de ts duidelijke foto geplaatst van de merrie met slappe banden. Boven de staart (dus vrij hoog bovenop) ontstaat dan een soort kuil aan beide kanten. Soms kun je daar wel zowat een vuist in leggen.
De streep / strepen op de laatste foto van haar achterhand die je had geplaatst heeft (volgens mij dan :o ) niet echt iets te maken met een naderende bevalling, maar meer met hoe ze staat.
Sorry als ik iets zeg wat je misschien allang wist!

Geeft niet!
Ik volg die topic ook :) en indd dat is allemaal wat slapper als bij bloem. Ik zal dan morgen dan misschien een paar goeie foto's maken van alles.

Als jullie dan nog wat willen zien van bloem moeten jullie het even zeggen :) dan schrijf ik dat op en maak ik er foto's van :j

Vanmorgen was ik ook nog even bij bloem, en haar buik ging echt tekeer haha . Het is een wild veulentje :+

Voor de rest zijn haar uiers niets tot weinig veranderd en haar banden zijn ook nog het zelfde.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 17:52

maar op de laatste achterhand foto van TS is wel een dakvormige kont te zien.

AmyKabal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-14 17:55

Volgens mij had ik daarvan nog een foto staan van gisteren. Ik zal hem zo opzoeken, & kijke of ik hem nog heb :j