Een droom die hopelijk uitkomt

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mer1980

Re: Een droom die hopelijk uitkomt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 13:18

Hihi grappenmaker, als het over 3 jaar ruim maar laat ;)

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-24 17:29

Inderdaad.. dan hoop ik dat hij het niet meer doet! Nu is het standaard iedere dag moeders even pesten..

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-24 11:56

De kleine man is al aardig gegroeid. (30cm vanaf de geboorte).
Hij doet het heel erg goed. Tijdje terug had hij erg last van warmte en ging schuren dus op aanraden van de DA heb ik zijn kont en hals geschoren (met kleine scheerapparaat zodat er voldoende vacht opbleef zitten) want hij had zoveel kale plekken. Het leek wel een naaktveulen :(
Gelukkig begint het weer aan te groeien en komt er een hele donkere vacht onder vandaan dus ben benieuwd of hij heel donkerbruin wordt of toch zwartbruin.

We hebben al 3x gewandeld buiten en dat doet hij ook super. Hij loopt zelfs voorop het stoere kereltje. Fietsers worden al minder eng maar auto's zijn nog wel spannend. Maar is kwestie van paar keer doen.
https://youtube.com/shorts/cOec3kxBa8c? ... R7m0eCCKBX

Hij is ook een voetbaltalentje. Gaat de hele wei door en de wissels om de pas zitten er ook al op _O-
https://youtu.be/GL7q85JaK0c?si=FGEzkEM7FadL8w0h

Ik geniet volop van dit kereltje wat heel erg mensgericht is. Gek op kriebels en vooral op zijn kont..
https://youtu.be/fCc8cy4a9tk?si=WBWTP3qe2feNQHqr

En deze foto is pas gemaakt met een shoot.
Afbeelding

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 13:25

Knappe vent is het toch <3

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-24 13:51

Dank je wel!! Blij dat meerdere mensen hem knap vinden en niet alleen ik ;-)

3timesmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 10:50

dat filmpje met de bal is echt wel heel leuk om te zien

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-24 13:32

Haha Jaa hij is er heel fanatiek mee. Hij kijkt altijd beteuterd als hij onder het draad gaat en er niet meer bij kan. Hij speelt graag en net als zijn moeder houd hij van racen en hopen dat de andere mee rennen :-)

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-24 20:04

Kan zo genieten van dit ventje

Afbeelding

Afbeelding

AnsoDM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 13:04

Och ik ben echt jaloers ! Nova ligt echt te weinig neer haha

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 17:05

Echt heerlijk dit <3

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-24 20:12

AnsoDM schreef:
Och ik ben echt jaloers ! Nova ligt echt te weinig neer haha

Cover ligt meerdere keren per dag buiten en op stal. Kan er zo bij gaan zitten. Dat is zo leuk.. kan daar mega van genieten. Maar als hij dan weer staat dan staat hij ook weer aan en is zijn grote hobby moeders pesten in de ochtend en in de middag is het de shet terroriseren:-)
Zal blij zijn als er straks een ander veulen bijstaat zodat hij daar lekker mee kan gaan spelen want dat doet hij graag. Met de bal rent hij de hele wei door!

Mer1980 dat is het zeker.. je wordt helemaal zen als ik zo bij hem zit. Eigenlijk zou ik dit vaker moeten doen want het werkt het relaxed..

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-24 14:51

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 16:13

Ik haak even aan. Wat een mooi veulentje. Ja het opgroeien gaat zo enorm hard. Voor je het weet gaan ze "op kamers". :D :D
Heb zelf een Vivaldi x Ferro merrie nu drachtig. En een nu 4 jarige uit haar gefokt van Ferguson. Die heeft zn eerste dressuurwedstrijd al gehad. Dus ja voor je het weet zijn ze groot.

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-24 16:51

Leuk dat je aanhaakt! Dank je wel. Ben super blij met hem. Is mijn eerste veulen dus best wel trots..
haha ja gaat veel te snel. Waarschijnlijk komt volgende week zijn maatje en dan gaan ze volgend voorjaar samen de opfok in. Ik hoop dat hij straks mijn sportpaard wordt en dat ik met zijn moeder af en toe een veulentje kan fokken als zij straks in de sport heeft gelopen.
Dat is ook een leuke afstammeling. Van wie is ze nu drachtig? Zo jammer dat Ferguson niet meer leeft. Daar had ik ook nog wel een veulen van gewild.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 09:12

Ja, met een Vivaldi x Ferro merrie is het ook best heel moeilijk om nog wat vrij bloed te vinden in de hengstenstapel moet ik zeggen. Het is een merrie met erg veel "GO" en sensibel, maar het karakter is fantastisch en dat heeft haar kind ook. Dus dat is wel heel fijn. Daarom is Vivaldi ook zo populair want die geeft dat door.
Ze is nu drachtig van O'Toto vd Wimphoff. Vorig jaar is ze een veulen van Sir Donnerhall verloren. Maar de hengst is al 20+ en alhoewel ze zeggen dat die tot op hoge leeftijd nog kan dekken dorst ik dat toch niet meer aan. Het is toch veel geld dat "down the drain" gaat; er was ook geen tijd meer om nog een keer te dekken. Dit jaar is ze in het vroege voorjaar gedekt, omdat ze al mooi hengstig was en er een goed ei zat. Was ook weer meteen raak en het is blijven zitten. Dus het wordt een vroeg veulen (eind februari). Niet zo mijn voorkeur, maar het is niet anders.

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-24 20:37

Oh ben wel heel benieuwd naar dat veulen. Ik heb ook naar O’toto gekeken maar weet even niet meer waarom ik toen niet heb gedaan. Just wimphof vind ik ook fijn karakter maar die fokt niet groot en mijn merrie is maar 1,61/1,62
Om die reden wilde ik ook Vivaldi bloed. Mijn merrie heeft ook een goed karakter maar is heel sensibel dus hoopte hiermee een dat te verminderen. Daarnaast moest de stap verbeterd worden en hoger op de benen. Dat is gelukt. Hij stapt heel ruim en staat hoog op de benen. Hij is al bijna 1,40 dus ben benieuwd hoe groot hij uiteindelijk wordt.
Duits bloed is mooi maar de voorwaarden vind ik wat minder en was mijn eerste keer dus durfde niet aan. Ze was in 1x drachtig dus had geluk.
Vond eind maart bevallen al aan de vroege kant vanwege het weer maar februari is nog natter /kouder maar komt vast goed.

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-24 12:08

Heb de foto’s binnen van de shoot die toen bij de rhododendrons zijn gemaakt. Ben er heel blij mee Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 13:19

Wauw, prachtige foto's!

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 13:36

Mooie foto’s van een prachtig veulen!

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 15:30

Wauwie! Wat een chique veulen <3 !

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-24 16:08

Dank jullie wel! Ben er heel blij mee en hij is inderdaad knap! <3 <3

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 17:34

Die 2de foto… je ziet gewoon dat hij met rust en vertrouwen de wereld inkijkt mooi hoor.

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-24 15:54

Jaa hij was heel chill toen. Was echt geweldig om mee te maken. De fotograaf genoot ook enorm van hem!

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-24 13:17

Vandaag de laatste dag samen.. Morgen komt er een vriendje voor Cover en zal hij gescheiden gaan worden van moeders. Ben heel benieuwd hoe dat gaat. Hij staat al 2 weken ‘s nachts apart en de laatste week opgebouwd naar 12 uur apart.

Afbeelding
Afbeelding