Ik ben ondertussen wel heel erg benieuwd naar de stand van zaken. Ondertussen alles drachtig?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
AM_Horses schreef:Heel sneu van Dolly. Maar ik denk beter voor haar.
Ik ben ondertussen wel heel erg benieuwd naar de stand van zaken. Ondertussen alles drachtig?
Vulina schreef:Dolly was voor ons geen verrassing, World Star wel. Al was die wel ook al oud. Ze hadden nog een veulen aan de voet, de merrie van World Star blijft de hengst van Dolly is verkocht. De merrie van Dolly, geboren via ET, houden we ook aan.
Elisa, nee, eerlijk gezegd ook nog niet echt mee bezig geweest. Drukte op het bedrijf en Fokadvies.nl draait ook aardig door. Daarbij een positieve corona test..
Vulina schreef:Ik ben niet zo actief geweest de laatste tijd op bokt. Ik zal proberen wat actieve te zijn vanaf nu.
Randy Star gaat 1 dezer dagen voor de icsi. Voor ons de eerste keer, dus het is even uitzoeken hoe het werkt. Zo bleek net voordat we los zouden gaan, dat Italië en maand dicht ging. Ze heeft ondertussen wel de bloedtesten gehad, die waren in orde.
Helaas hebben we World Star moeten laten inslapen, na een onherstelbare hersenbloeding. Een heel naar gezicht..
Ook Dolly hebben we laten gaan.. De hoef kanker speelde zo heftig op, zelfs na een laatste operatie, waarvan ze nog in het gips stond. Ze lag op een ochtend en wou niet meer opstaan...
We hebben wel nog een nieuwe jonge merrie aangeschaft. Een 3 jarige merrie van Ruben Royal uit een elite sport merrie van Tuschinski. Zij wordt dit jaar gedekt en klaar gemaakt voor de keuring.
Ook Oxstrona zal worden gedekt en naar de stamboek keuring gaan.
Verder dekken we Zieoxstrona, Rivanna, Wirosa en Uriante.
We hebben 5 draagmerries beschikbaar. We gaan eerst even afwachten hoe de icsi met Randy-Star verloopt, het liefst spoelen we Rivanna en Zieox ook nog een keer.