Ja dat is ook wel zo, maar toch had ik van haar meer uier verwacht omdat ze begin maart pas echt afgespeend is van Jaycee. Ook al had ze dan geen grote uier meer toen ze afgespeend werd omdat Jaycee maar heel af en toe nog dronk. Maar ik had verwacht dat ie dan juist weer sneller vol zou schieten en blijven in plaats van iedere keer leeg te lopen. Dat verwacht ik dan eerder van een maiden.
Ik dacht eigenlijk dat maidens meestal langer dragen en de keer erna korter. Of misschien dat dat anders is als er 3 jaar tussenzit.
Fotsy jij hebt toch een keer gehad dat je merrie niet meer drachtig bleek te zijn op het laatst?
Fotsy
Geplaatst: 15-06-18 21:42
Ja idd heb eens gehad met Flo vijf jaar geleden. Nou die had beetje uier maar niet zoveel als Roxy en ken er wel die zelfs melk lekten als ze veulen laat in de dracht nog verliezen.
Maar toch als ik ze nu bekijk hoe ze drachtig is, is die buik toch echt anders hoor.
Roxy staat zo in conditie en dan toch zo een hangbuik en zeker de rare vorm van de buik soms. Een paard zo in conditie heeft helemaal geen buik.
Zie je nog steeds niets bewegen? Zo op het einde worden ze vaak wel heel actief.
Je niet gek laten maken want das echt heel vervelend als je zo begint te twijfelen.
Ik dacht eigenlijk altijd dat maidens korter dragen omdat de moederkoek nog jong is en dus meer voedingsstoffen geeft.
Laat in de dracht het veulen verliezen dan kan ik me voorstellen dat ze nog melk gaan lekken... Nog eens op gezocht maar maidens dragen inderdaad over het algemeen korter ipv langer.
Zien bewegen is twijfelachtig. Niet overdreven zien bewegen, onder bij de uier niets eigenlijk. Maar dat heb ik de vorige keer ook echt maar 1x gezien en ook kunnen filmen toevallig. Ik heb wel de laatste dagen veel 'schopjes' gezien onder in de flank/buik, die je ook kan voelen, maar of dat echt schopjes zijn weet ik niet. Normaal heb ik die beweging nooit zo gezien in ieder geval, dus dan zou het heel goed het veulen kunnen zijn maar dat weet ik niet zeker. Dus niks is echt overtuigend nog.
Ja en die buik is ook raar inderdaad... het ene moment zie je bijna niks en het andere overduidelijk een drachtige buik. Dan zou je denken dat het veulen heel veel moet bewegen maar dat doet ie dus vooral als ik niet kijk dan
Ff koud water laten drinken? Dan zag ik het veulen meestal wel bewegen.
AstridJ
Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-18 16:52
Nou vandaag niet hoor, uier is dramatisch leeg. Er zitten sinds gisteren heel veel dazen en vliegen en ze staat constant met haar achterbenen te trappen daardoor dus er is constant beweging bij de uier.
ClauH
Geplaatst: 16-06-18 17:18
Dat is wel erg leeg Misschien toch DA eens laten komen?
Terwijl je op de foto toch echt een punthang buik ziet.
Ze laat ons wel allemaal wachten zeg.
AstridJ
Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-18 17:39
Vanmorgen waren ze nog zo, ook niet veel maar wel meer.
Nee ik laat niet opvoelen in ieder geval. Roxy is erg lastig op te voelen als ze niet hengstig is en raakt dan erg in de stress. Als er wel een veulen zit dan vind ik dat een te groot risico. Het wordt gewoon afwachten.
Een jaar dracht kan best... gebeurd wel vaker... zelfs al een keer 385 dagen... dus geduld hebben is de beste optie. Het komt er vanzelf een keer uit..
Zeker aan het einde van de dracht opvoelen kan een risico met zich mee brengen dus ik zou het gewoon niet doen.
Hoeveel dagen droeg ze nou het eerste veulen?
AstridJ
Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-18 18:13
Nee daarom wil ik ook zeker niet laten opvoelen nu. De vorige keer droeg ze 352 dagen, vandaag is ze 356 dagen.
Joh no worries. Als ze haar eerste dracht al bijna 2 weken over tijd was is ze een merrie wat gewoon rond de 12 maanden draagt. Zo een hebben wij ook op stal
Nee ik laat niet opvoelen in ieder geval. Roxy is erg lastig op te voelen als ze niet hengstig is en raakt dan erg in de stress.
Oja dat herken ik....
Foss
Geplaatst: 17-06-18 04:27
Zo die gaat het nog wel even volhouden nou sterkte .
AstridJ
Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-18 12:52
We wachten rustig af....
Uier is iets meer dan gisteren.
En de buik is rond en hangt, er zit ook een kuil in de flanken.
AstridJ
Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-18 13:30
Het lijstje zover:
Lusitano: Gold Champagne-hengst-6 juni Desty: Gold Champagne-hengst-13 juni Fotsy: Grullo-merrie-10 juni Dracarys: Grullo-hengst-19 juni ClauH: Red dun-merrie-11 juni JesdaJinn: Classic Champagne-hengst-..... Rinkex: Gold champagne-hengst-10 juni Kanji91: Amber champagne dun-hengst-13 juni Xyris: Classic champagne dun-hengst-14 juni Mailow: Grullo-merrie-7 juni Candalisa: Amber champagne-merrie-9 juni Irisx: Gold champagne-hengst-21 juni xxemmely: Grullo-hengst-10 juni Xlaraaj: Grullo-merrie-9 juni Azmay: Bay dun-hengst- 11 juni Evelien_: Bay dun-merrie-12 juni Namiro: Grullo-hengst-14 juni Gourtju: Classic champagne-merrie-10 juni Nardxash: Classc Champagne-.......-13 juni Fyjuul: Bay dun-hengst-10 juni Amanda09: Grullo-hengst-18 juni Druppie7711: Classic champagne dun-merrie-13 juni Janinevv: Gold champagne-hengst-15 juni Luf-midnight: Grullo-merrie-11 juni BelgenGek: zwart-merrie-22 juni MiraLooks: Grullo-hengst-..... JennyX: Vos-merrie-15 juni Zoe-97: Amber champagne dun-merrie-13 juni Gigixponys: Bay dun-hengst-11 juni CookieMei: Amber champagne-merrie-8 juni Rebecca: Amber dun-hengst-7 juni DideH: Grullo-merrie-8 juni 2a54z6e45r6r: Vos-hengst-10 juni Gimme-Spurs: Amber champagne-merrie-16 juni Cassidy: Classic champagne-hengst-14 juni Switch2016: Classic champagne-merrie-7 juni Pien2010: Bay dun-merrie-9 juni DemDeempel: Amber champagne dun-hengst-8 juni Mowgli4: Classic champagne-hengst-12 juni Sarah_Fons: Grullo-merrie-8 juni Riviera2: Zwart - hengst - 10 juni Jessietje: Amber champagne dun-merrie-6 juni Sevke: Bay-merrie-12 juni Vealosz: Classic champagne-merrie-14juni Beamyrthe: Zwart-hengst-7 juni Caitlin_K: Classic champagne-hengst-15 juni Joey2010: Classic champagne-merrie-13 juni Retjethorse: Amber champagne dun-hengst-15 juni Mooblie: Amber champagne dun-merrie-9 juni SensaHorses: Classic champagne dun-hengst-15 juni Sirius: Classic champagne dun-hengst-12 juni Coydog: Classic champagne dun-hengst-16 juni Daks: Bay-hengst-19 juni Tinne: Bay dun-merrie-18 juni
xxemmely
Geplaatst: 18-06-18 13:45
Er zijn ook echt nog maar 6 mensen over van heel dat lijstje