hehe hier ben ik dan even tussen de bedrijven door,...
Het verhaal:
we vertrouwden geen van de merries, Lisa en ik hebben patat gehaald en lekker gekampeerd op stal.
Ze hebben alarm om, camera's op hun, wekker zet ik ieder uur en we slapen er en dan nog....
Vanmorgen ca half 5 alarm, ik kijk en ziet Blonde in de pershouding, dus ik zeg Blonde begint, nee zegt Lisa dit is Keet haar alarm, ik kijk nog een keer en ziet echt Blonde liggen, dus actie,....en ja ik kom toch slaperig haar stal in, zij ligt, ik wil het alarm afdoen want normaal duurt het een tijd voordat er een pootjesblaas in beeld komt en kijk nog een keer goed, ligt er een veulen in vlies achter haar helemaal in de hoek en het spartelt nog, dus ik gelijk vlies kapot willen maken en werkelijk zo dik geen beweging in, zelfs mijn tanden erbij gebruikt en daar was hij helemaal gorgelend en naar adem snakkend....
Kunnen een lang verhaal kort maken maar feit is dat Keet haar alarm dit bijzondere ding zijn leven heeft gered, want Blonde is slagzij tegen zijkant bevallen, minuut later...ik moet er niet aan denken.
Zo dankbaar voor alle beschermengels en een intelligente merrie, of bij toeval...
En nu op naar gezond veulen bij Keet die is helemaal van t padje af....
Maar Blonde was in soort shock erna, die bleef trillen, en het kleine ding had t benauwd, dierenarts nog even wakker gebeld en overlegd..maar uren verder doen ze het goed!!!!!!
Een kleine kopie en hij is echt ieniemienie van Nikan