japielover schreef:Gevraagd ben benieuwd
Ik ook

Ik heb nog even achter vorige eigenares gezeten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_Michelleee schreef:eef_doortje schreef:omdat mijn merrie 3 jaar terug een dood veulen heeft gehad op 9,5 maand dracht ben ik de dracht daarop erg bang geweest en twijfelde ik op 5,5 maand of ze drachtig was, scan gemaakt toen(helaas geen foto), maar ik vond mijn veulen toen minder ontwikkeld eruit zien dan die van jou, maar ja zeker weten doe ik het dus niet ik denk dat je gewoon echt moet afwachten!
Oh, wat erg zeg? Hoe komt dat?![]()
Wel leuk dat je me die info even meegeeft!
MarjanB schreef:Ben al even stiekem aan het volgen maar bedoel je nu dat het niet de D pony is en de Welsh moet zijn?
Aan de buik te zien zou ik niet verwachten dat het nog 5 maand duurt vind dr al aardig buikerig namelijk. Misschien kan je Utrecht eens bellen om te vragen of ze het een leuk studieobject vinden om te kijken of ze kunnen bepalen hoe oud het veulen nu zou kunnen zijn?
Hopke89 schreef:Buik lijkt steeds weer anders, dat is altijd een lastige. Uier kun je je ook niet altijd op vastpinnen.
Eind deze maand moet merrie bij mij op stal ook. Kijk er elke dag onder en dan denk ik, nee dat word hem eerst nog niet. Toch, kijk ik volgende dag weer (met zelfde conclusie).
Rust vinden altijd lastig in die periodes.
Ik vind het trouwens nog steeds apart dat de arts aan de maat van het oog zou kunnen bepalen hoe ver de dracht is. De maat van het oog zal toch wel verschillen bij verschillende rassen/soorten/maten paarden/pony's. Merk aan de merries die ik meemaak toch dat ze in de laatste maand (als je denk goh wat zijn ze al rond) toch nog weer flink uitbuiken. Je kan de klok er nooit op gelijk zetten.
ponyparadijs schreef:Is die scan niet ingesteld op KWPN veulens?
Dat zou verklaren waarom hij korter aangeeft toch?