Nog niks en rustig... Ik zweer dat ze me zo Nu en dan ( ik zit buiten hun weide in de hangmat te leren) pestend aan kijkt a la " ik houd m lekker bij me!! Na nana nanana!!"
En nog steeds geen kleine. Hij beweegt wel, net schopte ie zo hard dat haar hele buik trilde.
Pret is strontchagerijnig. Gisteren wel al maar vandaag... Pfoeh. Ik pak haar even aan het halster want manlief wilde even voelen of ie bewoog (toen had ie nog niet zo geschopt.) want omdat ze echt op bevallen stond zaterdag, het niet doorzette en het veulen sinds extreem kalm is daar binnen maken we ons een beetje zorgen.. Die ogen... Mijn man is niet bang voor paarden (dan moeten ze al lelijk doen) maar die zei ook al "als ogen konden schieten stonden we hier geen van beide nog... " Ze deed zelfs waarschuwend haar been om hoog...
gevoeld niet, omdat ze waarschuwde (en Pret is nogal een pittige madam... áls ze al waarschuwt neem je dat best ter harte..) lieten we haar maar met rust, maar vlak er na bibberde haar hele buik ineens, echt "schopjes". (waarop ze ook heel geërgerd reageerde dus ik vermoed dat ze wat last heeft? Kan me voorstellen dat een schop vanbinnen nu niet echt aangenaam voelt..)
Fotsy
Geplaatst: 02-04-14 20:41
Ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken, ik heb ooit eens gelezen dat de laatste dagen voor de bevalling het veulen veel rustiger is. Waarom weet ik niet. Wat erin zit, komt er wel ooit eens uit.
Ayasha
Blogger
Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-14 20:43
ik hoop het, ze is nu wel echt rond in haar liezen... Die staan helemaal bol.
Ik had op mijn facebook al gezet: "Te koop, merrie met veulen (als je hem er ooit uit krijgt.) reden van verkoop; baasje wordt krankzinnig van het wachten." En heb het haar laten zien op mijn gsm maar ook daar was ze niet van onder de indruk helaas....
Gelukkig kun je er nog grapjes over maken, maar ik begrijp je frustratie volkomen! Hopelijk zet je dame haar kleine "verstekeling" snel van boord en is ze dan weer een beetje gezelliger
Ayasha
Blogger
Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-14 21:59
Achja kzei net wel 'kgeloof dat ze echt aan een olifant bezig is' maar je kan toch niet meer doen dan wachten en er es een grapje om maken. en hopen... Is er dit weekend nog steeds niks de DA misschien eens bellen of ik me zorgen moet maken... ( als hij niet zelf belt, hij heeft haar vorige week gezien dus hij zal het wel kunnen in schatten vermoed ik. )
Wat spannend. Ik zit ook vol spanning op een ander veuen te wachten, mama heeft al 2 dagen lekkende tietjes maar vreet en slaapt of ze nergens last van heeft. Sterkte met wachten!
Ik ken een merrie die gerust 3 weken over tijd droeg hoor Was geïnsemineerd, dus dekdatum was goed bekend met de nodige scans na het insemineren. Maar mevrouw had er geen zin in om op tijd te bevallen Veulens zijn bij deze merrie ook gewoon allemaal gezond en zonder problemen geboren. Maar natuurlijk hoop ik voor de TS en alle nieuwsgierige volgers dat Pretty niet van plan is zo lang over te dragen