Speciale Combinatie Mini x KWPN

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dustinlover

Re: Speciale Combinatie Mini x KWPN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-13 15:18

Esther ook ik heb een leven naast bokt en ik hoef niet alleen aahh reacties. Iedereen mag vinden wat hij/zij ervan vind en ik heb heel lang gedacht het voor mezelf te houden, maar er zijn veel mensen die interesse hebben om het te volgen omdat het ook experimenteren is met iets wat je niet allerdaags ziet.
Ik heb de laatste tijd weinig tijd omdat ik druk ben en laat thuis dus uitgebreid reageren is niet altijd makkelijk.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 15:39

Dustinlover schreef:
Esther ook ik heb een leven naast bokt en ik hoef niet alleen aahh reacties. Iedereen mag vinden wat hij/zij ervan vind en ik heb heel lang gedacht het voor mezelf te houden, maar er zijn veel mensen die interesse hebben om het te volgen omdat het ook experimenteren is met iets wat je niet allerdaags ziet.
Ik heb de laatste tijd weinig tijd omdat ik druk ben en laat thuis dus uitgebreid reageren is niet altijd makkelijk.

Interesse is er zeker :) vind dat je op (bijna) alle vragen netjes reageerd en niet fel uit de bocht komt. +:)+

Ik ben heel erg benieuwd wat eruit komt, al gok ik een bay ;) Hoop ter alle tijden iedergeval een leuk gezond veulentje!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-13 15:43

Thnx mioux, ik probeer alles zo aardig mogelijk te houden. Paar maanden geleden zou ik nog er bovenop geknald zijn maar zat ik niet lekker in me vel. Nu men leven beter op de rit is en fab lekker in pension staat bij een hoop gezellige mensen vind ik het allemaal wel goed en mag ieder het zijne vinden en maak ik me er niet meer druk om :)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 15:58

Dustinlover schreef:
Thnx mioux, ik probeer alles zo aardig mogelijk te houden. Paar maanden geleden zou ik nog er bovenop geknald zijn maar zat ik niet lekker in me vel. Nu men leven beter op de rit is en fab lekker in pension staat bij een hoop gezellige mensen vind ik het allemaal wel goed en mag ieder het zijne vinden en maak ik me er niet meer druk om :)

zou ik ook niet doen hoor!! Al vind ik wel het nadeel van zoals internet, dat je nooit kan weten hoe diegene het bedoeld, omdat je de tonen niet kan horen...dan komt het vaak al snel bot over

is het met de merrie alles goed? al enige vorm van hallo ik ben zwanger hormonen of iets?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 16:24

Ik ben ook erg benieuwd hoe dit veulen straks ingeschreven kan worden. Er is toch een maat waarboven een NMRPS niet mag uitkomen? Vind dat wel interessant om te weten eigenlijk. Van dit topic word ik nog niet veel wijzer.

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 16:26

Dustinlover schreef:

Zo komt het op mij niet over Rowan. Vind het jammer dat een fatsoenlijke discussie, naar mijn idee, de kop in wordt gedrukt door domweg niet te reageren, zou juist, en vooral voor minifokkers, een leuk topic kunnen worden.

Omdat ik de combi niet begrijp wil dat niet zeggen dat ik niet nieuwsgierig ben. We kunnen wel een idee hebben over wat er geboren gaat worden maar het kan compleet anders uitpakken, in het voordeel of het nadeel, dat maakt verder ook niet uit. Geldt ook andersom natuurlijk, je kan ook erg hoge verwachting hebben van een combi die je totaal ziet zitten maar wat gewoon vreselijk tegen valt.

Ik zou bijv best wat meer over de motivatie van deze combi willen weten. Kan me niet voorstellen dat het alleen om de beweging gaat, er zijn immers al mini's wat bewegings kanonnen zijn dus waarom niet in die bloedlijnen gaan zitten bijv ? Ik krijg gewoon niet het idee dat je op zulke vragen zit te wachten.

Vind je het overigens niet vervelend dat Femke vind dat jij zelf geen antwoord kan geven ?

Cerera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 16:50

Cayenne schreef:
Ik ben ook erg benieuwd hoe dit veulen straks ingeschreven kan worden. Er is toch een maat waarboven een NMRPS niet mag uitkomen? Vind dat wel interessant om te weten eigenlijk. Van dit topic word ik nog niet veel wijzer.

NRPS of Welsh partbred volgens mij?

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 16:53

Welsh partbred?
Volgens mij kan dat alleen als 1 van de ouders welsh papier heeft.
Ik neem aan dat het hengstje dat niet heeft.
En de merrie heeft KWPN papier

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 17:26

Nou ik vraag me dus af: ik weet dat het NMPRS merries die boven de maat zijn, wel accepteert, het veulen kan dan wel worden ingeschreven. Ik vind het zelf een beetje krom want waarom een hengst niet? maar goed daar gaat het hier niet over. ;)
Maar omdat dit een KWPNer is vraag ik me dus af of het NMPRS die ook accepteert? Omdat dit echt een paard is? Of heb je daar uitsluitsel van het NMPRS over gekregen Rowan? Ben gewoon benieuwd hoor want dit vraag ik me wel af.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 18:26

Bassenqua schreef:
Vind je het overigens niet vervelend dat Femke vind dat jij zelf geen antwoord kan geven ?

Is toch wel heeeeel fijn dat iemand weet wat ik vind... *\o/*
Soms weet ik het namelijk zelf niet.... :') ....

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-13 19:05

Esther: Vind het inderdaad ook knap dat je weet wat femke vind.. Ik kan wel zelf antwoord geven maar Femke zie ik best wel veel op een dag, ik heb momenteel een druk leven en als ik dan thuis ben dan heb ik ook nog 7 puppy's lopen welke ik aandacht wil geven :)

Een discussie mag je best aangaan, maar daar is dit topic niet voor bedoeld dat hoort ergens anders thuis.

Mariska: Peter weet van mijn kruising af en vertelde mij dat ik hier gewoon vol papier bij krijg omdat beide ouders papier hebben.. Op haar dekbon die ik heb ingestuurd staat ook hoogte 1.62 :)

Emma_Jane

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 20:05

Wat leuk! Ben benieuwd wat er uit komt :)

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 20:39

OK, nou best apart eigenlijk dat ze qua stokmaat zo ver gaan.
Denk dat ik dan toch nog eens een discussie bij het NMPRS ga voeren want ik blijf het vreemd vinden dat een hengst wel de max stokmaat moet hebben maar een paardenmerrie wel mag :+
En dat bedoel ik niet persoonlijk hoor maar in het algemeen wil ik dat weleens weten.
Ik weet wel dat ze eens gezegd hebben dat een hengst veel meer nakomelingen krijgt dan een merrie. Misschien dat dat in de topjaren van het NMPRS wel opging maar hengsten dekken niet zoveel meer.
Nouja voer voor de toekomst :D

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-13 21:00

Jij doelt erop als je op een NMPRS merrie een bijvoorbeeld welsh hengst van boven de 1.06 zou zetten?

Doe het wel even na mijn veulentje anders zeggen ze dadelijk ineens HO eens even hahaha :P

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 21:02

Ik vind dat ook wel bijzonder dat dat niet mag. Zeker de moeite waard om eens aan te kaarten maris. Dan hoef je er ook niet bang voor te zijn dat regal uit de maat groeit.

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 21:05

Jajaja ik zal het niet nu doen :P

Maar ergens klopt het natuurlijk niet? Ik bedoel idd zoiets, als je op een NMPRS merrie een Welsh zet die boven de 1.06 zit is de kans (met alle respect) natuurlijk veel groter dat je sneller weer in de maat zit dan met een KWPN-er van 1.62 maar eigenlijk gaat het me daar niet eens om, in mijn simpele gedachtengang is dit gewoon niet eerlijk vanuit het NMPRS.

Romy ik vind het op zich voor mezelf niet heel erg als Regal boven de maat zou zitten omdat ik voor het ASPC fok maar ik denk wel in alle bescheidenheid dat hij met de juiste merries wat kan toevoegen aan het NMPRS bestand.
En er zullen best meer mensen zijn die een dergelijk punt zullen hebben gehad in het verleden.

Maar wat ik hierboven al zei, ik doe het wel als Rowans veulen geboren en geregistreerd is ;)

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 21:08

Het is ook nog maar afwachten of ze doen wat ze beloven. Misschien is het wel zo dat als Rowan haar veulen geboren is dat ze ineens zeggen ja ho eens even, dit was niet de bedoeling

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 21:11

Dat kan ik me toch echt niet voorstellen. Je doet een toezegging en geeft een garantie dat een veulen papieren van het stamboek krijgt, dat kun je niet terugdraaien.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 21:17

Ik hoop het niet voor Rowan maar het zal mij niks verbazen

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-13 22:11

Het zou mij ook niks verbazen hoor Romy, je weet nooit.. Mocht het zo zijn dan kunnen we altijd nog naar het NRPS geloof ik :)

eva0106

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 22:22

Super leuk, ben zo verliefd op je hengstje. Ik volg natuurlijk ook!

stalbluemoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 00:40

Bij het NRPS krijg je dan a-register papier, niks mis mee.
het veulen moet dan wel genoeg bloedvoering hebben.

Zilkesteyn70

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 00:45

Ik ben benieuwd wat er word geboren.
Persoonlijk zou ik het niet aandurven.
En dan ben ik niet zozeer bang voor dit veulen want ik denk dat dat wel goed gaat, maar wat als daar een kleinere merrie uitkomt en je gaat daar mee verder fokken.
Als daar dan een veulen uit moet wat de maat richting oma heeft kun je erg grote problemen krijgen. denk ik.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-13 08:34

Voor het nrps heeft het veulen dan genoeg bloedvoering. :)

Cerera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 09:57

Zilkesteyn70 schreef:
Ik ben benieuwd wat er word geboren.
Persoonlijk zou ik het niet aandurven.
En dan ben ik niet zozeer bang voor dit veulen want ik denk dat dat wel goed gaat, maar wat als daar een kleinere merrie uitkomt en je gaat daar mee verder fokken.
Als daar dan een veulen uit moet wat de maat richting oma heeft kun je erg grote problemen krijgen. denk ik.

Als de vader van dat veulen ook een NMPRS is, gaat die natuurlijk met 75% NMPRS in de stamboom geen 1,65 meer worden...