4 zeer bijzondere veulens verwacht 2025 - 2 IJslanders en 2 Quarters

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lyona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-25 22:16

Dank jullie wel allemaal!
Is echt gegaan zoals het hoort, het liefst was ik er bij geweest maar ze heeft het perfect zelf gedaan. Mooi tussen de voerbeurt en buitenzetten in :P

Hij is echt prachtig. Ben weer totaal verliefd.
Kalmste veulen tot nu toe en ook het meest mensgericht, komt heel vriendelijk en kalm even kijken en geniet van kroelsessies. Hij heeft echt Fenja's karakter mee gekregen <3
Die is imo perfect, fijnste en mooiste karakter wat je kan wensen, belooft wat voor kleine Thor.

Maar zo klein issie niet. Al groter dan Kasper (die twee weken oud is...). Fenja is wel wat groter dan Jona, zo'n 7 cm

Afbeelding

Kijk en smelt <3
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Prachtige Fenja <3
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hij laat alle gangen zien, denk 5 ganger. Hij maakt er nog een mooie warboel van, alles tegelijk :P
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kasper had het goed naar zn zin. Hij, Rocky en Rory spelen nu de hele dag door met zn drieen, zo leuk om te zien. Heerlijk opgroeien voor ze <3
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

pien_2010

Re: 4 zeer bijzondere veulens verwacht 2025 - 2 IJslanders en 2 Quarters

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 22:54

Wat een mooi en lief dartel spul loopt bij jou rond.

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 23:11

Dat is nog eens een leuke surprise :D

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 08:50

Oooh, die Kasper toch <3
Al mag de nieuwe aanwinst er ook zeker zijn :oo

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 22:51

Jeetje wat een fopmerrie, maar wel met een mooi resultaat gelukkig!

Lyona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-25 13:52

Pfff wat gaat de tijd toch snel.
Rory is 20 dagen oud en Thor al 3.

Ik zit nogsteeds op een dikke roze wolk. Ze zijn allemaal zo anders en allemaal nog beter dan ik durfde hopen. Fokdoel met elk bereikt :D

Rory was niet een geplande, ze kwam met moeders mee. Maar als er een uit Aurora zou moeten komen, dan Rory. Ze is verreweg de slimste en helemaal niet zoals de andere veulens die impulsief en onbezonnen dom zijn af en toe :+
Ze is heel zelfverzekerd, vriendelijk en lijkt over alles na te denken voor ze doet. Trekt zich weinig aan van moeders angst en komt zelfverzekerd en beleefd kriebels halen en dingen onderzoeken. Aurora vond het in het begin moeilijk maar laat steeds meer toe. Rory heeft besloten dat mensen helemaal geweldig zijn en is een van de eerste om aan te komen. Suuuuper nuchter, nieuwsgierig en zelfstandig. En kan net zoals haar broer prachtig lopen, hele mooie ruime, opwaardse en elastische gangen. Maar ik ben vooral zo blij met haar karakter, ze heeft niets van haar moeders angsten meegekregen en is echt haar eigen zelf. Je hoeft haar maar 1x iets te leren en ze doet het perfect, zoals halster en voetje geven. Verder dan dat ga ik nog niet ivm Aurora.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kasper is weer heel anders, ook anders dan Jona. Impulsief en eeuwig vrolijk. Soms een beetje dom, hij doet eerst, gaat onderuit en doet het dan vrolijk nog een keer :+ Heel speels en grappig. Echt een levensgenieter. Wil alleen maar stoeien met Rory en het liefst ook met mij. Anders dan Jona is hij met alles wel heel makkelijk, Jona kijkt graag de kat uit de boom. Kasper niet, die leert heel makkelijk en wil vooral graag op avontuur, meelopen doet hij superbraaf en geconcentreerd :P
Wel is hij soms te zelfstandig en is met een andere merrie meegelopen of zelfs in zn eentje helemaal naar de andere kant van de wei, ver uit zicht. Jona merkt dat amper (echte maiden :Y) ) en hij is ook niet heel gehecht aan haar. Drinkt bij haar maar verder doet hij zn eigen ding in de groep.
Hij heeft een werkelijk super tolt en galop, draf nog niet gezien. Maar wat kan hij lopen, enorm veel potentie in dat kleine ventje <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Rocky is dan weer heel erg zoals Silver. Heel lief, weinig humor en voorzichtig nieuwsgierig. Heel zacht en lief karakter, zit weinig kwaad in. Veel rustiger dan Kasper. Wel heel mensgericht ook, maar voorzichtiger. Silver is een hele lieve en goede moeder voor hem.
Hij is echt een Einstein zoon, die staan bekend om hun vriendelijke en mensgerichte karakter en hun suuuuper talent. Talent heeft ie zeker, enorme spierbonk en top moves. Nu al een reinertje :j
De sliding stop, spin en prachtige galop oefent hij dagelijks.
Ik ben zo benieuwd hoe hij uit verhaard, heb eigenlijk nog nooit een zilverbruin veulen gezien die zo diep bruin in de veulenvacht zit. Werkelijk prachtig. Hij heeft ook flinke wildkleur kenmerken dus wss nd1.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Lily en Ice staan nog apart van de rest voor Ice haar rust. Die is nog een beetje een overbezorgde moederkip en Lily mag nog niet veel zonder dat Ice er paniekerig achteraan hobbelt. Ze wordt steeds rustiger dus dat komt vanzelf goed. Lily is heel erg zoals Ice in karakter, heel liefdevol, zacht en voorzichtig aan de ene kant een een felle tante aan de andere :P Enorm eigen willetje en tegelijk heel voorzichtig. Zoekt nog niet veel contact maar krijgt daar ook niet veel mogelijkheid toe van Ice.
Enorme lange benen en lichte, elastische gangen, zeker voor een quarter. Wat minder stevig dan Rocky maar absoluut een spierbundeltje al :D
Wat voor tint champagne ze is ben ik nog niet uit. Lijkt amber of classic met denk ik creme. Maar verder dan dat kom ik niet. Hoe dan ook prachtig <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En dan Thor, qua beweging en kleur niet heel speciaal maar dat karakter.... Verreweg het liefste veulen wat ik heb mogen kennen. Net een mini Fenja en dan zelfs nog zachter van karakter. Alle veulens hebben in de eerste dagen wat mensschuwheid van nature, dat heeft Thor totaal niet. Zo nuchter en koel maar niet arrogant of druk. Hij is heel zachtaardig, heel lief, heel vriendelijk. Kan als je hem laat uren alleen maar zachtjes bij je staan genieten van aandacht, helemaal niet opdringerig. Van nature heel respectvol en sociaal, zowel naar andere paarden als naar mensen. Nog nooit een veulen gehad die met 3 dagen oud zo liefdevol en tegelijk zelfverzekerd in het leven staat <3
Sorry, ben een beetje verliefd geloof ik :o

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hij kan ook heel leuk tolten <3
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben ook zo trots op die merries, allemaal zulke lieve moeders en wat vinden ze het heerlijk. Aurora hoort echt bij de kudde, wat ik haar zo gunde. De veulens spelen met elkaar en de moeders staan rustig te grazen. Zo heerlijk <3

Zo, even mijn roze wolk met jullie gedeeld :')

sassycas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 14:11

Roze wolk is ook wel op zn plek, wat een gave veulens zijn het. Klinkt inderdaad als hele leuke karakters! :D
Ben zelf ook enorm benieuwd naar Rocky's verharing. Silver is echt by far mijn lievelingskleur

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 14:41

Wat een geweldige post zoals je alle veulens met hun moeder voorsteld aan ons. Ik zit hier helemaal te genieten en zie ze voor me. Erg leuk om mee te mogen genieten van je veulengeluk. Je foto's maken het verhaal af en heel aanvullend. Dank je wel hiervoor. Je hebt ons echt laten delen in je geluk.

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 15:42

Nou, die roze wolk is terecht hoor! Jullie hebben er maar wat moois van gebakken. Fenja en Thor hebben dan misschien geen speciale kleurtjes, maar ik vind ze ontzettend leuk. Wat een zachtheid en rust straalt er vanaf bij die graasfoto met de koppies bij elkaar <3 <3 <3

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 18:51

Wat een hele mooie post waarin je over je moeders en veulens verteld. Ik vind ze prachtig.

Kvikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 19:46

Wauw, super mooi allemaal. <3
Heb toch een zwak voor de IJslanders

Marilu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 21:01

Zalig, hoor, die mooie variëteit aan veulentjes <3

Manadeluca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 09:03

Het laatste veulen is leuk, ze zijn allemaal mooi, voor mij is de zwarte favoriet gelijk aan de zilverbruine, och ze zijn allemaal betoverend.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 10:45

Zo leuk die mooie en liefdevolle verhalen erbij <3

xchanel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 09:48

Hoe gaat het nu ts? Vind je verhalen en foto's echt fantastisch! :)

Lyona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-25 13:15

Ben ik mijn eigen topic vergeten :=

Wat heerlijk dat jullie zo meegenieten <3 en op mijn beurt heerlijk om jullie lieve berichten te lezen.

Het gaat super met de ukjes en mamma's.

Rocky is zo stoer aan het worden (fysiek dan, het is een beetje een watje, haha), zo'n prachtig sterk spierbonkje <3
Heeeeeel zacht in karakter, het stoere houdt op zodra het bij zn koppie is. Net zoals z'n mamma Silver, hij wil alleen maar lief en zacht geaaid worden en kan daar geen genoeg van krijgen. Als je hem negeert gaat hij roepen met dat hoge baby stemmetje waar ik niet tegen op kan natuurlijk :')
Silver heeft wel ruzie met hem over de verdeling van de kriebels, beide willen ze de volle aandacht, dus ik zit dan met Silvers hoofd vol tegen me aan gedrukt (niet te missen denkt ze) met Rocky's kleine neusje overal tussendoor opzoek naar kriebeltjes. Silver heb ik in het jaar dat ze hier is nog nooit zo ontspannen, gezellig en gelukkig meegemaakt, ze vindt moeder zijn geweldig. En knuffelen nu ook

Zo'n lekker bonkie dit en tegelijk zo'n zachte blik en karakter <3
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En dan Thor, zo'n zacht (letterlijk) en lief ding <3 Zooo makkelijk ook, zit echt geen kwaad in.
Enorm lange stelten, hij heeft 1 standje en dat is standje lief en schattig..

Helemaal in zn eigen wereldje met zijn grasspriet <3
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Lily zoekt nog weinig contact maar het begint steeds meer te komen, Ice ontspant ook meer.
Die benen zijn nog zo onhandig :knuffel:
Afbeelding

Afbeelding

Kasper en Rory zijn onafscheidelijk, lopen meer bij elkaar dan bij hun moeders. Heerlijk stel, behoorlijk formaat verschil maar wat kunnen ze stoeien samen <3
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kasper kijkt altijd alsof hij iets stouts van plan is. Meestal is dat ook zo :')
Afbeelding

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 13:19

Leuk spul heb je daar staan en fijn zo'n gelukkige post! Je verdient het ook na alle spanning en ook verdriet.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 15:10

Heerlijk, ik smelt helemaal van je prachtige veulentjes <3

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 15:22

Oh ik ben zo verliefd op Thor he <3

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 13:16

Die 2 samen, geweldig, de ondeugd straalt van ze af _O-
Die Thor, wat een snoesje, die wil je toch meteen knuffelen, wat een leukerd zeg! <3
En de rest is ook heel mooi natuurlijk! :D

Lyona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-25 14:11

Gisteren zijn ze op de grote wei gegaan, lekker hoog mals gras voor de moeders en veel speelruimte voor de uks. Dat wordt gewaardeerd :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sprietje delen <3
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 14:21

Kasper amuseert zich! Natuurtölter? Denk niet dat ik van hem al een draffoto heb gezien

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 16:12

Mooie gezellige foto's van het mooie grut. Rory vind ik toch nu al erg prachtig! Die kleur. Wouw.

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 16:18

O leuk! De laatste kleine Lily-frummel staat er ook lekker bij nu. Party!!!!!!!!!

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 17:14

Ik moet wel lachen om de Kasper en Rory die alleen maar aan het rennen en springen zijn, en de rest blijft nog lekker bij mama in de buurt :')