Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Hannanas schreef:Ik gok 12 mei een valk hengst en deze mag dan bij mijn voordeur afgeleverd worden
Retjethorse schreef:Spannend zeg, het komt nu echt dichterbij!![]()
Ik volg de dracht nog steeds (weliswaar voornamelijk in stilte wegens verbouwingen en chronische drukte op dit moment) en ik ben echt benieuwd wat er binnenkort komt uitrollen.![]()
Wat balen zeg dat je herstel niet verloopt zoals het moet. Echt knap dat je het zo positief blijft inzien, want wat moet dit zo ontzettend frustrerend zijn voor jou... Heel veel sterkte en beterschap gewenst!
ShaNel16 schreef:Oh zo spannend!!!
Ik zal nog steeds stilletjes meelezen en ik hoop dat ze een gezond en wel veulentje ter wereld brengt.
Ook ik heb wel interesse in het veulen maar ben bang dat het nog niet aan ons besteed is dus wie weet voor eventuele toekomstige veulentjes, dat ik me dan ook aanmeld...mocht die er gaan komen natuurlijk
rosak schreef:Stille meelezer meldt zich: heel veel succes!
Xyris schreef:Ik kijk zo naar het goklijstje en heb geen flauw idee hoe ik bij 5 juli heb kunnen komen XD zal wel juni hebben bedoelt aangelengd met wat wijn. Sterke in ieder geval!
gonniee schreef:Spannende periode altijd, die laatste dagen/weken. Ik hoop met je mee op een gezond veulen. En lees verder lekker stilletjes mee.
Varekaj schreef:Ik volg ook nog steeds mee en ben razend benieuwd wat het gaat wordenmaar denk dat het qua timing gewoon nog beter een jaartje of 2 wacht. Al zeg ik nooit nooit en een hengst zou hier welkom zijn.
Yavanna schreef:Als ze zo snel gaat, zal ze as woensdag niet halen.. Dat maakt ook niet uit, het belangrijkst is een prachtig gezond veulen.
Muzka II schreef:Hannanas- valk hengst - 12 mei
Picopico - bruine hengst - 15 mei
ShaNel16 - palomino merrie - 16 mei - metallic
Kabayo - palomino merrie - 17 mei
Yavanna - valk merrie - 17 mei - metallic
_Maartje - valk hengst- 18 mei
nikysa90 - palomino hengst - 19 mei
Bootsiebob - palomino hengst - 20 mei
La_Lune - zwarte merrie - 20 mei
DemiSisa - palomino hengst - 21 mei - metallic
amaniblauw - zwarte hengst - 22 mei - bles en 2 witte voeten
Avalanche81 - valk hengst - 22 mei - metallic
Flubberboot - valk hengst - 22 mei
Moirin- cremello merrie - 22 mei
JoSav - palomino hengst - 23 mei
Orange - valk merrie - 23 mei
_Mars - palomino hengst - 24 mei
LyonaHorse - valk merrie - 25 mei
Lynnepinny - palomino merrie - 26 mei
fotolijstje- palomino merrie - 27 mei
Naomiiiii - valk merrie - 28 mei
Neon - valk hengst - 28 mei - metallic
lideli - palomino hengst - 29 mei
Mri - palomino merrie- 30 mei
zigranta - valk hengst - 1 juni
Domino_2006 - cremello merrie - 1 juni
_Tarzan - cremello/perlino hengst - 2 juni
fleurtjeuh - vos hengst - 3 juni
bigone - palomino merrie - 3 juni
PowereOfZoef - perlino hengst - 6 juni
Hasufel - valk merrie - 8 juni
Sansa - valk hengst - 10 juni
Xyris - palomino hengst - 5 juli
jokari - vos hengst
Varekaj schreef:Ik ben helaas niet de enige thuis die wat te zeggen heeft over vrije tijd en die doorbrengen enzoen ik heb net mijn minihengst die goedgekeurd is voor NMPRS. Die is fantastisch qua karakter maar vraagt dus ook wel wat aandacht en tijd.
Galeobdolon schreef:Spannend! Er kan alleen maar weer zo’n prachtig veulen uitkomen. Heb je zelf voorkeur voor een kleur?
Ik vind misschien de sooty buckskin, zwart met gouden appels, zoals pamel-kan, wel de mooiste kleur. Maarja, er zit geen sooty in beide:)
JoSav schreef:De vererving van sooty is veel gecompliceerder dan “papa of mama heeft sooty”.![]()
Sterker nog, Muzanna heeft (wat lijkt op) sooty kenmerken, ook al is ze zo licht. Sooty is maar ingewikkeld.
Dus dat het niet kan uit deze combinatie durf ik je niet te zeggen.
Kijk bijvoorbeeld naar Shahid. Uit normale kleur ouders, zelf een hele extreme qua sooty en ook met appels. Heeft zelfs regelmatig licht valk gegeven. Sooty is maar apart.
Rivendell schreef:Sooty op vos toont alleen in homozygote vorm. Op bruin basis toont het ook in heterozygote vorm.
Op verdunde kleuren toont het ook heterozygoot
hasufel schreef:Oeh spannend!
Siersma schreef:Ze gaat heel snel opeens. Denk dat ze de tijd die ze nog moet echt niet gaat halen hoor!
culaccino schreef:Ik duim ook mee!
Flubberboot schreef:Oh ze maakt het spannend!! Succes vannacht TS! Heb je wel hulp bij de checks of moet jij zelf elk half uur kijken? Kan zijn dat je dit al gezegd had en ik er compleet overheen gelezen heb, sorry als dat het geval is.