Weer even een update! Het lijkt rustig te blijven.. Vandaag wel heel gek gedaan in de bak en een paar keer onderuit gegaan. Lijkt er gelukkig niks van te hebben. Haar temperatuur is 37,7. Uiers niet veranderd, af en toe een druppel.
Wel begon ze net te rollen, is onrustiger, en schuurt veel. Toch denken we dat ze het vanacht nog binnen houd.. Wat denken jullie aan de hand van dit verhaal?
En ik heb voor een dekentje gekeken, normaal ben ik hier helemaal niet van.. En ik twijfel ook ontzettend aangezien ik niet de natuurlijke aanmaak wil doorbreken maar het is nu zo abnormaal koud dat ik het wel een beetje spannend vind om het zo te laten staan.. Zijn er hier ervaringen met dekens voor veulens? En welke maat? we hebben nu een 2,9 meegenomen, amigo, dat komt overeen met 95.. Maar gok dat dat veel te groot is. Mag natuurlijk retour.. Ik kijk uiteraard ook eerst hoeveel haartjes de kleine heeft.
Vroeger ..... hahaha nu voel ik mij oud Op de arabieren fokkerij gebruikten ze een wollen trui Dat veulen was overigens ziek in de zomer en moest worden warm gehouden
Met de temperaturen die aankomende week voorspeld zijn is het niet raar om je veulen wanneer je het naar buiten doet een dekentje op te doen. Op stal uit de wind zou het niet nodig moeten zijn, maar dat kan je zelf het beste inschatten. De kalfjes deden wij in de wintermaanden ook altijd een dekje in de buitenstallen. Ze kunnen beter de energie stoppen in groeien dan in warm blijven. Maat durf ik geen uitspraak over te doen. Ik heb een kalverdekje en een veulendeken liggen, twee verschillende maten, maar nog nooit hoeven gebruiken.
Ik heb er ooit een gezien die was geboren met een enorme dikke berenvacht! Verder geen ervaring mee... Ligt ook aan je eigen stalling (warm / koud / ruim genoeg om in te lopen enz) denk ik. Maar fijn om achter de hand te hebben denk ik? Ik heb eventueel nog een roze fleece voor je liggen maatje mini?
sharonsemme
Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-18 23:14
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa het is er!! Heel onverwachts.. We hadden net besloten dat ze erg onrustig was en we maar daar gingen slapen.. Snel gedouched en toen ik me aankleede hing er al een hoefje uit! Ik heb nog nooit zoveel paniek gevoeld geloof ik haha.
Ze heeft netjes op ons gewacht, en met wat hulp omdat ze tegen de muur lag is het snel geboren!! Het lijkt een valk! Zonder vlekjes.. En waarschijnlijk hengst. We gunnen ze nu wat rust en zitten in de kantine toe te kijken op de camera!
Ik wou net zeggen aan de hand van je verhaal dat ik het eerder verwachtte want bij 1 van mijn merries waren dat de enige tekenen En toen zag ik ineens dat het veulentje er al was haha!