Nee fotsy, ik wordt er hopeloos van. Elke ochtend ben ik enthousiast en in de middag toch weer terug gelopen tieten. Om 's avonds weer te vullen. Ze heeft gewoon schommeltieten.
Lusitano: Gold Champagne-hengst-6 juni Desty: Gold Champagne-hengst-13 juni Fotsy: Grullo-merrie-10 juni Dracarys: Grullo-hengst-19 juni ClauH: Red dun-merrie-11 juni JesdaJinn: Classic Champagne-hengst-..... Rinkex: Gold champagne-hengst-10 juni Kanji91: Amber champagne dun-hengst-13 juni Xyris: Classic champagne dun-hengst-14 juni Mailow: Grullo-merrie-7 juni Candalisa: Amber champagne-merrie-9 juni Irisx: Gold champagne-hengst-21 juni xxemmely: Grullo-hengst-10 juni Xlaraaj: Grullo-merrie-9 juni Azmay: Bay dun-hengst- 11 juni Evelien_: Bay dun-merrie-12 juni Namiro: Grullo-hengst-14 juni Gourtju: Classic champagne-merrie-10 juni Nardxash: Classc Champagne-.......-13 juni Fyjuul: Bay dun-hengst-10 juni Amanda09: Grullo-hengst-18 juni Druppie7711: Classic champagne dun-merrie-13 juni Janinevv: Gold champagne-hengst-15 juni Luf-midnight: Grullo-merrie-11 juni BelgenGek: zwart-merrie-22 juni MiraLooks: Grullo-hengst-..... JennyX: Vos-merrie-15 juni Zoe-97: Amber champagne dun-merrie-13 juni Gigixponys: Bay dun-hengst-11 juni CookieMei: Amber champagne-merrie-8 juni Rebecca: Amber dun-hengst-7 juni DideH: Grullo-merrie-8 juni 2a54z6e45r6r: Vos-hengst-10 juni Gimme-Spurs: Amber champagne-merrie-16 juni Cassidy: Classic champagne-hengst-14 juni Switch2016: Classic champagne-merrie-7 juni Pien2010: Bay dun-merrie-9 juni DemDeempel: Amber champagne dun-hengst-8 juni Mowgli4: Classic champagne-hengst-12 juni Sarah_Fons: Grullo-merrie-8 juni Riviera2: Zwart - hengst - 10 juni Jessietje: Amber champagne dun-merrie-6 juni Sevke: Bay-merrie-12 juni Vealosz: Classic champagne-merrie-14juni Beamyrthe: Zwart-hengst-7 juni Caitlin_K: Classic champagne-hengst-15 juni Joey2010: Classic champagne-merrie-13 juni Retjethorse: Amber champagne dun-hengst-15 juni Mooblie: Amber champagne dun-merrie-9 juni SensaHorses: Classic champagne dun-hengst-15 juni Sirius: Classic champagne dun-hengst-12 juni Coydog: Classic champagne dun-hengst-16 juni Daks: Bay-hengst-19 juni Tinne: Bay dun-merrie-18 juni
Sevke de vorige keer bleven ze ook wekenlang dit formaat, ze vulde pas 1,5 dag van te voren. Maar ik had ook liever een volle uier gezien, dat is wel duidelijker. Nu twijfel ik wel eens of er wel wat in zit... vind het ook erg lang duren.
Doet me een beetje denken aan één van onze merries vorig jaar, die droeg precies een maand over en had ook bijna geen uier. 's Ochtends ging ze ineens melk druppelen uit het niets en' s avonds kwam haar veulen Wij hebben toen ook regelmatig getwijfeld of er iets in zat.
Was dat een maiden of een merrie die vaker een veulen had gehad Charlotte? Bij Maidens gebeurt dat vaker. Alhoewel van de week was er hier een kennis en die zag Roxy's uier en haar merrie was bevallen met Roxy's formaat uier, en dat was toch ook geen maiden. Ik zou alleen graag vooruitgang zien, zo ga je gewoon twijfelen aan alles.
Haar uier vanmorgen. Maar vanmiddag stond ze zo te trappelen in de wei van de vliegen dat ze na een uur alweer bij de draad stond met natuurlijk weer een lege uier.
Maar die buik dat is toch wel echt een drachtige buik vind ik. Hij zit echt laag ook en is vooral breed onder.
Die uier is toch ook wel van een drachtige merrie? Nog niet vol inderdaad, maar in vergelijking met mijn merrie die leeg is dit jaar echt wel een groot verschil hoor.
Maar ik begrijp je volkomen hoor, ik zou er ook twijfelachtig van worden
Fotsy
Geplaatst: 15-06-18 17:10
Niet twijfelen, begrijp je wel dat dit je onzeker maakt maar een uier zegt niet altijd iets.
Vrienden van ons hun maidens hadden ook nog niet veel uier en paar dagen later stonden ze melk te druppen en hup veulen. Waren ook al lang overtijd en dat voor maidens.
_Lot
Geplaatst: 15-06-18 17:52
Was idd een maiden Dit jaar droeg ze ook langer dan 340 dagen maar geen 365 gelukkig Maar ook dit jaar ging ze weer ineens met vrij weinig uier.
Ik vind Roxy's uier er ook wel echt uitzien als die van een drachtige merrie hoor!
Je moet niet altijd blindstaren op de uiers.. Er zijn genoeg verhalen van merries met soortgelijke uier of zelfs nog leger, die daar gewoon mee zijn bevallen. Schiet dan meestal ineens vol na de bevalling.