Kirsten x Pjotr: Klein veulen met groot ego op komst in 2017

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-17 00:34

KittyDylan :o Nouja de teller staat 'maar' op 1 gebroken kinderneus (en wat andere gekneusde onderdelen, bulten etc). Maar mevrouw is niet zo gesteld op kinderen. Eentje onder intensieve begeleiding van mij gaat nog wel voor heel af en toe, maar stelselmatig of 'loslopende' jonge kinderen kunnen het beste uit de buurt blijven. Ik kan het al aan haar merken als de kleinkinderen van de buren er zijn, dan raakt ze al gestresst terwijl ze niet eens in het zicht zijn :')
Laten we het erop houden dat ik het een heerlijke pony vind om mee te werken, maar dat het niet aan iedereen besteed is. Ze is niet gemeen, maar wel heel gevoelig voor bepaalde energie en wisselwerkingen en ze kan flink schrikken van plotselinge bewegingen of harde stemmen. En dat is vaak wat lastig met jonge kinderen (en sommige volwassenen ook hoor, maar die zijn iets voorzichtiger vaak).
Mijn jongere zusje en broertje konden er prima mee uit de voeten, heb haar ook een keer ingezet voor een lesklantje die bang was door haar eigen koppige Shet. Dus het is niet helemaal een monster _O-

Icecrystal dankje haha. Andersom is het inderdaad een stuk leuker!

loveskiara ik kwam inderdaad ook op Cas uit. Dat is ook wel vervelend dat mensen denken dat het Sandra is. Ik moet mijn naam ook best vaak uitleggen (terwijl die best kort is), er zijn leukere dingen om te doen idd. Ach, die arme moeder van je := zo'n mooie naam bedacht en dan komt er iemand met dat verhaal.

Fotsy het is ook moeilijk om een naam te bedenken die niet al ergens vandaan komt (mijn ouders hebben dat wel voor elkaar gekregen bij mijn broertje, maar dat is de uitzondering op de regel). Ik vind het ook zo leuk dat jij disney namen gebruikt voor je paarden, maar wel de minder bekende namen pakt!

Myrsky

Re: Kirsten x Pjotr: Klein veulen met groot ego op komst in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 08:28

Dat is al een mooie lijst! Ik vind Ismene, Cerys of Revi echt heel leuk.
Je kan Lilith toch ook naar Lils afkorten? Dat klinkt net iets minder 'lief'.

borstnoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 17:01

Ik kom zomaar binnen gevallen.
De pony van mijn opa vroeger heette Leth (gewoon uitspreken als let)
Een wilde welsh uit ierland geplukt.

Hele stoere naam vind ik dat.

Ik volg! Helel leuke schrijfstijl. <3

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-17 17:07

@Marrie_L : Dankje! Leuk om te zien dat iedereen er andere namen uitpikt. Lils is inderdaad al een stukje stoerder :D .

@borstnoot: Gezellig! Stoere naam inderdaad, dat is alleen ook de achternaam van mijn oude beste vriendin :') en ik wil een beetje wegblijven van namen van familie en vrienden. Wel leuk, ben dat nog nooit als 'voornaam' tegen gekomen!

Kaatje_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 19:44

Ook ik heb volgens mij nog niet eerder gereageerd, wel stilletjes meegelezen en een voorspelling gedaan B-)

Voordat mijn ijslander veulen geboren werd had ik ook lijstjes met voorkeursnamen, maar toen hij er eenmaal was paste het allemaal nét niet, dus maar weer het ijslandse namen boekje erbij gepakt (thank god dat die bestaat) en toen bleek het een echte Sigþór te zijn... :j

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 20:01

Ik heb wat van mijn namen gevonden:

Afbeelding

Afbeelding

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-17 21:46

Kaatje_S: Ik herken je naam inderdaad van de gokjes haha! Gezellig dat je je ook meldt. Dat scenario zie ik ook nog wel gebeuren, het is alleen wel lastig dat ik niet echt een taal of letter heb om me aan vast te grijpen dus dan is het weer wat lastiger om even een boekje erbij te pakken. Ik heb wel wat IJslanders gereden, dus ik ben een beetje bekend met de uitspraak. Maar bij die van jou zie ik weer een onbekende letter, dus puur uit nieuwsgierigheid hoe spreek je zijn naam uit?

Set_Elkol: Super, bedankt! Mooie lijstjes had je aan namen zeg.

Bedacht me net dat we trouwens wel een naam denken te hebben voor het geval Kirsten een dubbelganger van zichzelf aan het maken is (wat ze best wel zou doen volgens ons :') ), dan gaan we misschien voor Déjà Vu :+ Die staat dus niet op de lijst, maar zweeft ook rond in de mogelijkheden.

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 21:49

Ook leuk inderdaad! En dan Vuutje als roepnaam? :')

Kaatje_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 22:52

Het staat omschreven als Sig-thoor, maar de g spreek je meer uit als een zachte k zeg maar en die th als een Engelse th, zoals in thing. En de klemtoon ligt altijd op de eerste lettergreep. Het is ook nog eens gewoonweg niet mogelijk een merrie een mannelijke naam te geven, of andersom. Soms kan onzijdig wel.

In mijn boekje staat Mara ook voor nachtmerrie, maar ook voor zorgen...

Wat ik altijd een erge leuke ijslandse merrie-naam vind is Eyrarúna (E-ra-roe-na); zij die geheimen fluistert in het oor van een man <<)

Ben ondertussen het hele boekje weer aan het doornemen :D

Kaatje_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 23:16

De opbouw is trouwens ook leuk, eerst namen op kleur: basiskleur, aftekeningen op het hoofd aftekeningen op benen, bont, haarkleed, manen en staart, met als laatste wat combinaties.
Daarna namen over eigenschappen: uiterlijk, beweging, gedrag, karakter.
Dan de mythologische namen.
En als laatste andere mannelijke/ vrouwelijke namen.

Maar ik dwaal af, want aan dit ijslandse geneuzel heb je verder niks, word zelf alleen erg enthousiast :+

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-17 14:40

KittyDylan: Dee(s) of Vuutje inderdaad haha :')

Kaatje_S: Mooi! Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik een motorisch onhandige tong heb dus vreemde klanken gaan me vaak niet zo goed af haha. Die betekenis van Eyranúna is echt geniaal, de naam zelf vind ik wel moeilijk :P .
Leuk om zo'n boekje te hebben zeg! Op mijn oude werk hebben we een import IJslander, die heette Sletta. Hebben we voor de Nederlandse kindjes toch maar even veranderd in Sverta _O- . En afdwalen mag hoor. Ik ga zelf niet voor een IJslandse naam, maar ik vind het wel heel interessant om te zien hoe andere mensen aan namen komen!

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-17 20:05

Ze is niet breed hoor :') :+
Afbeelding

En wat losse foto's met haar lieve poppenhoofdje.. Door die vuile blikken af en toe waardeer je dit soort snoetjes nog meer <3 <3
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Lenig is ze gelukkig nog wel
Afbeelding

En mijn pensioenado is alvast warm aan het draaien om te klieren met het veulen _O- ik heb hem nog maar niet vertelt dat hij er eerst nog niet bij mag van mij. Ik hoop wel dat hij gewoon gezond genoeg blijft dat hij bij het afspenen als maatje kan dienen, in zijn hoofd is het nog steeds een kleuter dus dat lijkt me wel gezellig voor het veulen.

Afbeelding

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 20:23

Ik volg ook, wat een leuke merrie heb je zeg <3

Benita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 23:48

Ach wat een schattig lief hoofdje heeft ze toch. <3 En jij altijd maar zeggen dat het een sjacherijn is. ~~}>

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-17 15:20

Eske_B gezellig en dankjewel :D

Benita: O:) Om in de Nachtmerrie sferen te blijven en mevrouw Swift te quoten: I'm a nightmare dressed like a daydream. Ze heeft zo'n schattig koppie, maar ondertussen ~~}>
Maar je hebt gelijk hoor, het is soms echt een lief dropje. Altijd boos of chagrijnig zijn is natuurlijk ook wel erg voorspelbaar. Het kleine brengt wel weer problemen mee, passende hoofdstellen vinden is echt drama.

Jupinkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 20:22

Ze ziet er zo schattig uit met haar buikje en die wintervacht, love it <3
Mooie foto's maak je :)

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-17 21:47

Jupinkle: De wintervacht komt er wel in bossen tegelijk vanaf, dus ik ben benieuwd hoe lang ze nog fluffy blijft :P Het verhoogt de aaibaarheidsfactor wel altijd vind ik, zo'n bos haar <3 .
En bedankt voor het compliment :o

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 22:22

Oh ze kan toch lief kijken :P mooi hoofdje heeft ze toch <3

borstnoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 12:29

Hoe is het met bolliewollie?

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-17 12:43

Fotsy Ik zal het aan haar doorgeven om haar ego nog wat verder te boosten :D

borstnoot: goed hoor, de laatste tijd stoor ik haar steeds tijdens haar middagdutje maar helaas wil ze dat liever geheim houden want voor ik mijn mobiel heb gepakt om een foto te maken staat ze alweer rechtop. Verder is het voor mij momenteel hard werken om al het winterhaar weg te boenen en heeft ze zelf lekker een luilekker leven wat bestaat uit eten en een beetje rondscharrelen. Gisteren stond ze heerlijk te genieten in het zonnetje (nadat ze boos op mij was geweest omdat ik haar hoofd uitgebreid had geborsteld _O- als wraak was ze gelijk weer gaan rollen haha) en vandaag heb ik iets meer tijd dus dan gaan we even een klein stukje wandelen. Wanneer ik weer naar de winkel moet voor nieuw voer gaan we ook beginnen met de merriebrok, zal ze ook niet erg vinden :D
Ik moet zeggen dat ik nu langzaam wel een beetje ongeduldig begin te worden O:) Aan de ene kant vliegt de tijd voorbij, maar nu de eerste veulentjes op bokt verschijnen wil ik ook een veulentje in de wei hebben huppelen :o .

Afbeelding

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 13:59

Verhaart ze al zo erg joh? Hier zit alles nog helemaal vast, komt geen haartje vanaf :D

Kan me voorstellen dat je ongeduldig wordt. Komt ook wel steeds dichterbij he!

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 14:10

De Shetlanders hier zijn al twee weken bezig :')

Jupinkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 19:25

Mijn paarden laten hun hoofd ook echt niet graag borstelen.
Het ruiven begint bij ons ook stilaan te beginnen, de eerste haartjes kom los.
Ben ook ongeduldig naar het kleine ding! Weet zelf nu niks van fokken of veulentjes af, maar zie een veulen dan toch wel liever komen in mei dan in februari... Maar geen idee eigenlijk :P

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-17 00:37

Wisselende reacties wbt verharen dus overal. Mijn ruin is nog helemaal niet begonnen, de ruin van mijn stalgenoot begint langzaam wat los te laten en Kirs is dus al twee weken bezig met verharen. Ze trekken allemaal hun eigen plan :P ondanks dezelfde omgeving.

Jupinkle: haha herkenbaar dus. Kirs houdt al niet van borstels op haar hoofd, maar als de losse haartjes dan ook nog eens op haar neus gaan kriebelen heeft ze het helemaal gehad :') .
Veulentjes zo vroeg in het jaar is wel meer werk inderdaad, warmtelamp in de stal, dekentjes opdoen, geen hele dagen buiten kunnen staan met minder weer. Dat lukt ook gewoon niet op de manier waarop de paarden hier gehouden worden. Ze moeten sowieso op het land kunnen zodat we de groep kunnen splitsen in het begin (om zo'n ukje nu gelijk tussen mijn hypere, lompe D en een lief maar zwaar trekpaardtype te zetten is niet zo goed voor mijn zenuwen _O- ) en met (hopelijk) beter weer kunnen ze ook lekker buiten huppelen zonder te veel zorgen. Dus wat dat betreft is het inderdaad maar goed dat het nog even duurt (maar maak jezelf dat maar eens wijs op zo'n heerlijke zonnige dag als vandaag).

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-17 22:51

:') Kirs heeft het weer voor elkaar hoor. Blijkbaar is de aandacht op facebook en op bokt nog niet genoeg, want over iets meer dan een week verschijnt ze ook in de krant. Mijn super lieve en betrokken stalbaas (bazin?) had gevraagd of ze een foto op mocht sturen naar de krant van Kirs die ik had gemaakt. Ik vond het wel een leuk idee dus heb toestemming gegeven en nu kreeg ze vandaag bericht dat de foto er de 25e in staat. Maandag wordt ze nog even gebeld voor wat achtergrond informatie, ik ben echt benieuwd wat voor vragen dat zijn haha.

De foto heeft ook in het topic gestaan, dus hij moet te herkennen zijn. Nu kan ik natuurlijk gewoon vertellen welke krant het is, maar ik ben een vervelend iemand die niet van makkelijk houdt :+ . Dus ik stel voor dat we er een mini speurtocht van maken. Met als prijs een reep chocolade voor de eerste persoon die een foto van de foto in de krant (heerlijke zin :P ) in het topic zet :Y) .
Dus veel plezier met kranten doorbladeren 25 februari _O-