Zes shetlandveulentjes in de maak.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Miepie77

Re: Zes shetlandveulentjes in de maak.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 14:23

Wat een droppies, word hier zo hebberig van, slaat zichzelf (heb er al 2)

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 14:29

Ook deze is een prachtig mooi mannetje!
Heb zelf een Fries dus als er een kleine komt dan wil ik heel graag een mini Friesje :D
Zag laatst ook al van Harry''s Horse geweldig leuke mini spulletjes!
Nog even thuis door zeuren...
Met de Vlaamse Reus heeft het me ook een paar jaar gekost....

Maar blijf vooral foto's plaatsen!
Kan ik lekker weg dromen!!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 14:45

Arianne schreef:
_O- Onze slogan is al gemaakt. Internationaal opgezet met vestigingen in België en Nederland! :j
Haha, ja zelfs heel veel fokkers in Nederland denken dat wij alleen vossen hebben. Het is dat we het afgelopen jaar twee zwarte merries verkocht hebben, anders was het nog aardig gelijk. Ook nog twee zwarte twenters lopen, vooral die uit Sjirkje is echt leuk. Zal eens foto's maken.
Slap is mss niet het goede woord, je hebt gelijk. Hij staat iets verkeerd op de voorbenen ( nog iets overkoot) en daardoor beweegt hij bokbenig en knikt hij wat. Maar dat is met een paar dagen weggetrokken. Hij kwam ook erg traag op gang qua staan vannacht.

Gaaf. Misschien draait het nog goed ook. ;)
Nee kijk ik had er geen idee van! Tijd voor foto's van het jonge grut. Of heb je een website eigenlijk?
Ach dan snap ik het. Ik ben hier ook gewend dat ze na zeg maar 10 minuten op hun benen staan,en amper wiegelen. Wel zo leuk.

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 14:51

[quote="Arianne"]_O- Onze slogan is al gemaakt. Internationaal opgezet met vestigingen in België en Nederland! :j

Straks willen jullie alleen nog hengstjes :D , nee hoor de merries zijn jullie dik gegund

peetjjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 15:09

Kitano, mooi! Kan het kloppen dat ik er al iets van Duncan in zie? Rug? Ik weet niet, anders dan bij de Chestertjes! Haha.. Of ik zie spoken hoor. Vind het sowieso lastig te zien, ook die verschillen van de benen waar jij en Pretty het over hebben.. ;) Kan dat op foto ook wel lastig zien denk ik!

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-16 15:14

Haha, je zou het inderdaad zeggen Jobamara. Mmm misschien niet zo'n goed idee dan :D
Ah Woestein, ik hoor het al. Een minifries-missie. Gewoon allemaal foto's showen, gaat hij vast overstag :P
Pretty, vast twee foto's van vorig jaar, na de keuring:
Hearkje (m. Sjirkje)

Afbeelding

En Haleska (m.= mijn oude inmiddels verkochte toppertje Wonder)

Afbeelding

GoLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 16:22

Oeh! Die Haleska mag hier ook wel in de wei staan! <3 Wat een plaatje!!

Kashmino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 16:53

Oeh wat heb je toch een knappe veulens! Kr8patser doet mij echt denken aan Dean (verzorgshet), qua karakter (wat je beschreef) lijken ze ook echt op elkaar! En ze zijn beide vos met een kolletje :)
Kije lijkt mij ook echt een leuk dier, echt een race beestje op de foto's! Bij Kyona zit er al echt een mooi hoofdje op zeg. Kitano is ook erg knap zeg!
Kwijlgehalte is echt heel hoog hier :')

Die Hearkje en Haleska mogen er ook zeker zijn, net als al jullie pony's trouwens.

Ik wordt nu toch echt benieuwd om het spul in het echt te mogen bewonderen, Zeker met dit mooie weer!

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 17:05

Wow!!!!
Wat een schitterende dames!
:~
Idd op minifries missie!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 18:05

Haleska <3 <3 <3

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 22:57

Zo wat heb jij toch een mooie kudde.
Prachtig.
Ben gek op Shetlanders.

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 00:14

Wauw, mooie veulens maar Kije is favoriet.
Op slag verliefd op.
Fijn om te lezen dat alles zo goed gaat.
Wat zullen jullie genieten met dat mooie jonge spul.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 08:56

Kijk! Ook candora is er nu bij betrokken.
Wat doen ze het goed allemaal. Heerlijk om te zien.

Sorry beetje afwezig, druk met andere dingen, zoals paardjes kijken. ;)

Maar ga weer actief mee volgen nu :D

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-16 21:26

Nou zeg, kreeg geen meldingen meer. Op mijn eigen topic! :')
Jaaa, Haleska was vorig jaar op de keuring mijn favorietje, naast crackje Giddy-Up. Hales heeft zo'n vreselijk mooie voorhand. Denk ook dat het tussen die twee ging. Als ik eerlijk ben is Hearkje momenteel mooier, maar we zullen zien wat de zomer hen gaat brengen. Heel blij met de zwarte ladies; gewoon mooi om die kleur er ook tussen te houden.
Woestein, go for it, zou ik zeggen! :P
Nuscaniels, zeker dat wij genieten. Zeker zo begin van de avond; dan gaan ze allemaal aan het racen. Kitano is nog wat terughoudend, maar de rest gaat dan helemaal los. Prachtig! Enne.. Kije is op dit moment ook het meest aansprekend hoor ;-) Maar ben benieuwd over een paar weken, want dan konden de rollen weleens omgedraaid zijn.
Haha Bimmetje, jij hebt leuke prioriteiten. Ben heeel benieuwd. Ik probeer het nog voor elkaar te krijgen hoor, om dinsdag mee te kunnen >;)
Zo, ga mijn bedje opzoeken. Nog even bij Bibian kijken, kijken of ze moederdag nog speciaal gaat maken :D

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 21:29

Hihi dat zou wel een leuk moederdagcadeautje zijn ja!

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 21:22

En was Moederdag extra speciaal? :D
Haha ik hoor het wel van je of je mee kunt dinsdag ;)

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-16 08:23

Pfff nou, Bib laat ons nog wachten. Manlief twijfelt zelfs wat of ze nog wel drachtig is. De enige met veel valse alarmen en ik sla mezelf voor het hoofd als dat voor een guste merrie is :')

Wat denken jullie?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik vind haar zelf vrij hard in de buik en méén gisteren het veulen gevoeld te hebben. Dus ik denk dat ze wel drachtig is. Maar in zulke situaties wil je het misschien graag zien/voelen, haha.
Ze draagt gewoon heel anders dan normaal omdat het nu eindelijk een merrietje is :D

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 08:48

haha that's the spirit. ;)

Ze is dik genoeg om drachtig te zijn maar ook niet ontploft zoals de andere zeg maar.
ALS ze drachtig is,weet je precies wanneer ze dan uitgerekend moest zijn?
Ze heeft toch wat uier maar bij fokmerrie's is dat natuurlijk altijd vaak.

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-16 09:07

Ja toch? Moet een keer goedkomen haha.

Ze was gisteren uitgerekend, uitgaande van 11 maand. Bibian bevalt altijd met erg weinig uier; het minst van allemaal. Het is meer dat ze niet echt drachtig oogt en in de winter hebben we ook een tijdje hard getwijfeld. Vaak als je twijfelt is het mis, tenminste, dat is onze ervaring :D Zeker met deze tekenen. Daarentegen dus wel hard in de buik en de spenen zaten pas toch echt dichter bij elkaar. De buik lijkt hierboven ook wat asymetrisch, toch? Ik denk zelf dat het nog goed zit, maar als je vent twijfelt, wordt je toch wat in verwarring gebracht.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 09:11

Ik heb ontzettend lang getwijfeld over Nikita dit jaar maar dat zat toch goed. :D
Oké van de uier moeten we dus niet echt uitgaan als ze altijd bevalt met weinig.
De buik is niet zo héél assymetrisch op die foto,ik zal zeggen,ik snap dat jullie twijfelen,maar 't zit vast goed. Toch. Oh man dit is vervelend hé. :') :(:)

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-16 09:15

Nervewrecking! :P Nou ja, we blijven maar goed opletten en wie weet doet ze een 'Nikitaatje', hihi.
Nee zie, daar ga ik al. Het is ook maar íets, dat asymetrische, maar ik klamp me er al aan vast :roll:

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 09:27

Das normaal toch! De hoop nog niet opgeven hoor. ;)

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 09:30

Vind Bibian er toch wel drachtig uitzien hoor! Gewoon je eigen opmerking vast houden ze draagt nu anders omdat het een merrie is :D! Kijk naar Chinook pffff 251 dgn dus nog maar de alarmen voor lief nemen dan!!

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-16 09:43

Ah, fijn even meningen van mensen die die pony niet elke dag zien. Bedankt dames!
Haha, daar ga ik voor Jobamara ;-) Ik vind wachten ook niet erg hoor, als ik maar zeker wist dat er een veulen komt :o En voor Petra vind ik het inderdaad nog veel vervelender. Wij hebben al veulens in de wei, en voor haar is het de aller- aller- allereerste; kijk je nog zoveel meer naar uit dan wij al doen. Laat die maar eerst komen!!!

GoLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 11:24

Bibian lijkt in mijn ogen wel drachtig,
Ze is niet heel dik (maar dat is Diva ook niet) en der buik is wel a-symmetrisch
En uier lijkt ook wel iets te vullen.