Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lauura schreef:Dat ligt aan het moment van de eisprong tegenover het insemineren. Mannelijk sperma is sneller maar vrouwelijk sperma leeft langer. Als het dus langer duurt voordat een merrie ovuleert wordt de kans op een merrie groter. Maar dat is maar statistiek.
Best interessant... Wij hebben nu 2 jaar achter elkaar t ei gelijk laten afspuiten. Beide keren een hengst, je insemineert dichter op de eisprong en hengsten zijn sneller?
ponyparadijs schreef:janderegelaa schreef:Precies. Als je 48 uur voor de eisprong insemineert (met goed sperma) heb je in principe een hele grote kans op een merrie veulen.
Kan jij zo exact bepalen wanneer de eisprong is?
janderegelaa schreef:ponyparadijs schreef:Geslachtbepaling?
Hoe werkt dat janderegelaa?
Gewoon met scannen. Het veulen ligt dan zo dat je het precies kunt zien. Althans, de dierenarts.
Kriel schreef:Kel2004 schreef:Wauw FF, wat een plaatje! Daar gaat mijn sport hart sneller van kloppenEn mijn sport hart is ook niet heel erg geinteresseert in welke de vader is (ik heb voorkeur voor Desperardo
)
Verdiend de bink geen eigen topic?
Ik was eerst
Kel2004 schreef:Wauw FF, wat een plaatje! Daar gaat mijn sport hart sneller van kloppenEn mijn sport hart is ook niet heel erg geinteresseert in welke de vader is (ik heb voorkeur voor Desperardo
)
Verdiend de bink geen eigen topic?