En toen ineens... drachtig.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

marley93

Re: En toen ineens... drachtig.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 20:55

Ik ben ook wel benieuwd! :) Hoe gaat het met hen?

RosemarinJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-15 13:49

Ik vind het idd wel weer tijd voor een update :) Maggy is ondertussen alweer bijna een halfjaar en wat doet ze het goed! Kan mij nogsteeds geen beter/liever/knapper veulen voorstellen :D

Ze wordt volgende maand afgespeend, ik vind haar er nu ook wel echt klaar voor. Ze doet alles wat ze niet mag, maar is ondertussen super braaf. Wandelen, hoefjes geven, vaststaan, de hoefsmid en al dat soort dingen doet ze met 2 hoefjes in dr neus :)

Ik heb besloten om haar niet in de opfok te doen, maar om haar op het land bij onze stal samen met wat andere paardjes te zetten. Ze heeft best heeeel veeeel karakter en ik ben bang, wanneer ze 3 jaar staat te niksen ik er daarna niets meer mee kan. Als ik merk dat ze zich verveelt en niet genoeg heeft aan haar gezelschap bij ons op stal gaat ze alsnog de opfok in!!!

Hierbij wat foto's

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 14:22

Er zijn tegenwoordig nog maar weinig opfok bedrijven waar de veulens (jaarlingen en twenters meegenomen) weinig in handen komen.
Tegenwoordig gaan steeds meer bedrijven in zien dat regelmatig in handen minder tijd kost dan alleen bij de noodzakelijke handelingen.

Ik ben zeker geen voorstander van opfok zoals het hier veel in NL gebeurd.
Maar de reden dat jij haar niet in de opfok doet is wat achterhaalt.

Een gemengde kudde kan heel goed mits zo ook dan iemand heeft waar ze kattenkwaad mee kan uithalen.
Welke leeftijden en karakters staan in de groep?

RosemarinJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-15 14:45

De opfokken die hier in de buurt zijn waar ze wel in handem worden genomen zijn wel echt erg veel boven mijn budget uit (hier mag je mij een pb over sturen). En ik heb haar liever niet op een weide waar niet altijd toezicht is.
Op die weide staan nog een shet van 2 en een shet van rond de 10, misschien komt er nog een veulenvriendje bij maar dit is nog even kijken :) de wat jongere shet is ook echt een brutaaltje, dus hier kan ze zeker mee spelen :)

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 17:25

Wat zijn ze mooi allebei! Je hebt maar geluk met deze dames TS <3

RosemarinJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-15 15:04

@jessdaniels, ben er ook nog steeds heel blij mee. Elke dag toveren ze weer een lach op mijn gezicht! :)

mnnkhfsgh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 08:53

opfok kan juist positief werken op het karakter ze voeden elkaar op. goed dat je zo goed er over na denkt en idd . je kunt altijd nog naar de opfok gaan mocht je je bedenken

RosemarinJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-15 16:05

Jaa precies!

Ik heb ze deze week al uit elkaar gehaald omdat het mij ineens opviel dat Maggy Bessy leeg begon te trekken. Ik heb nu ook vakantie, zo heb ik de tijd gehad om 3x per dag op stal te zijn en Maggy in de bak los te gooien. Verder heeft Maggy de hele dag door hooi in dr stal en krikgt 2x per dag een beetje brokjes met wortelen(of wortels) geen idee wat het meervoud er van is haha :')

Bassy had in het begin heel erg last van dr uiers maar na 3x koelen op een dag, 4 dagen lang is dit wel over gegaan.

Maggy schreeuwde in het begin heel erg naar Bessy, maar Bessy hinnikde na 2 dagen al niet meer terug. Maggy is nog wel verschrikkelijk druk, maarja dat is opzich noet gek. Van 12 uur op een dag in de wei naar 2 uurtjes op een dag eruit.

Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik Bessy een stuk rustiger en makkelijker in de omgang vindt. Hier ben ik dan nu wel weer blij mee! :j

Maggy is gisteren gechipt en geënt, ze was wel weer even een draak naar de dierenarts haha! Heb wel even hard om haar gelachen.

Ik denk dat dit zo wel weer even mn update was, ik ga dit weekend nog wel weer ff een paar foto's plaatsen.

Als iemand bragen heeft over waarom ik dingen doe zoals ik doenmn pb box staat open! Ook meningen vind ik fijn om te horen, ik kan namelijk ook niet alles weten. :)

Ps: ik heb dit op mn mobiel getypt dus sorry voor eventuele spelfouten :+

JustHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 19:22

2 uur per dag buiten voor een veulen?

RosemarinJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-15 20:35

Ilona_Ubique schreef:
2 uur per dag buiten voor een veulen?

Ja de eerste week van het afspenen. Ze staan op dezelfde stal dus ik kan haar nu niet in de wei zetten de eerste week. Ben bang dat ze me door de draden vliegt als ze Bessy ziet. Het zijn maar 7 dagen en dan gaat ze weer lekker naar buiten! En ze staat ik een stal van 5 bij 4,5 nu. Ze is nu al
Een stuk rustiger dus wil dr morgen onder mijn toezicht weer naar buiten doen.

RosemarinJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-16 19:18

Maggy is voor de liefhebber te koop, er komt namelijk een nieuw paard maar na lang wikken en wegen vind ik dan dat ik niet voldoende tijd heb. Voor een goed tehuis mag ze weg voor een leuk prijsje :)

Floortz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 19:34

Joh...verrassend. En Bessy houd je nog wel aan?

RosemarinJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-16 19:43

Ja natuurlijk, die gaat niet weg. Maar ik wil absoluut het beste voor Maggy en vind dat ze iemands volle aandacht verdient. En voor 3 paarden in mn eentje is die volle aandacht moeilijk te verdelen :o

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 18:55

Rosemarin schreef:
Maggy is voor de liefhebber te koop, er komt namelijk een nieuw paard maar na lang wikken en wegen vind ik dan dat ik niet voldoende tijd heb. Voor een goed tehuis mag ze weg voor een leuk prijsje :)

hier heb ik toch wat moeite mee hoor. Als 3 je te druk wordt neem je er gewoon toch geen eentje bij?

RosemarinJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-16 18:58

Dat zeg ik, ik kan er 3 wel aan, maar wil het beste voor haar en wil niet dat ze iets tekort komt! Als je zelf voor een veulen gekozen hebt vind ik het ook anders, maar vergeet niet dat zij als verassing voor mij kwam en daar natuurlijk niet in de toekomst goed rekening mee kon houden. Ze staat me absoluut niet in de weg, maar als ze bij iemand anders een gouden plekje kan krijgen mag ze weg. :)

Floortz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 18:59

Wat een onzin. Veulens mag je toch gewoon verkopen? Wat krijg je trouwens voor nieuw paard? Heb je al wat op het oog?

RosemarinJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-16 19:00

Jaa @floortz ik was niet van plan om er 1 bij te komen maar toen liep ik ineens tegen een paard aan op stage en werd op slag verliefd. Elsa heet ze, ik kijk ff of ik je nummer nog heb en dan app ik je een foto door.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 19:34

Wij zijn anders ook benieuwd hoor

Maar begrijp het wel.
Ten eerste moet iedereen het zelf weten of ze hun paard / veulen verkopen of niet
Daarnaast heb jij niet de keuze gemaakt om een veulen te nemen bij je merrie maar is ze je min of meer in de strot geduwd.

Succes met het vinden van een fijn plekje voor Maggy

RosemarinJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-16 19:36

Afbeelding

Dit is haar, een 6 jarige gelderse merrie :D ze is rond de 1,78 lekker groot dus, mijn plan is om intensief wedstrijden met haar te gaan rijden!

Floortz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 19:39

Da's andere koek ja :D maar wat een mooi paard. Geldersen zijn idd wel groot over het algemeen. Ik kom wel een keer langs om te kijken.

RosemarinJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-16 19:42

Ja leuk! Moet je zeker doen :) nu snap je wel waarom ik verliefd ben geraakt!

marjo1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 19:46

Jouw paard, jouw keuze :) Je hebt er niet zelf voor gekozen haar te krijgen en wilt alleen maar het beste voor haar!

Prachtig paard krijg je zeg!!! Heel veel succes met haar en met het vinden van een droomhuisje voor Maggy (wat vast helemaal goed gaat komen!!) :D

RosemarinJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-16 19:49

Dankjewel, alleen krijg ik dr niet, moet dr toch echt zelf kopen hahaha :D ben zelf ook erg enthousiast

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 20:35

Leuk paard hoor.
Wel iets heel anders

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 20:46

farahdiba46 schreef:
Rosemarin schreef:

hier heb ik toch wat moeite mee hoor. Als 3 je te druk wordt neem je er gewoon toch geen eentje bij?

Waar gaat dit over :')
Als iemand een veulen of paard wil verkopen, dan moet diegene dat toch zelf weten? Waarom zou ze die keuze niet maken?

Prachtig nieuw paardje :j Heel veel plezier met haar!