Verwarring

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 19:21

janflicka schreef:
Niemand hoeft het mij eens te zijn,ieder mag denken wat hij of zij wil...
Maar ik heb geen zin om constant mezelf en mijn keuzes voor Chica te verdedigen.
Als er iemand goed is en zuinig op zn shetlander ben ik het wel ;)
Ik laat me alleen niet onnodig een dierenarts door mn keel duwen terwijl dat niets bijdraagt.
Er is een dierenarts geweest een poosje terug en die maakte zich lang zo druk niet..kon het gewoon afwachten want ze staat er prima bij verder.
Ik ben 43 jaar inmiddels,en gebruik echt mn gezonde verstand wel.
Als ik een dierenarts nodig vind,staat hij er zo ;)
Nogmaals en voor de laatste keer...als er geen veulen komt vind ik dat ook prima!
Komt dat er wel,is het van harte welkom!
Ik voer merriebrok bij,net voldoende mocht ze het nodig hebben...2 maal daags een handje.
En hou haar goed in de gaten kwa manenkam etc..dat ze niet onnodig teveel krijgt mocht ze leeg blijken te zijn. (Wat ik niet denk..)
Merrie maakt het prima zo,dus ik zie geen reden tot zorgen nu :)

En zo is dat! Volgens mij hou je het goed in de gaten.

Yenni

Re: Verwarring

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 19:34

TS: ik vind je shet kei leuk! Ze heeft al een lekker bol buikje! Ik lees lekker mee en ben heel benieuwd! *\o/*

janflicka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-15 19:46

Dank je wel Cas123
Ben zelf ook best trots op mn kleine meisje,en ook heel benieuwd wat er verder gaat gebeuren.
Als ze een veulen krijgt,word het vast een schatje *\o/*

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 19:49

Oké goedzo, kon het niet helemaal opmaken uit je berichten, hier in de buurt zijn meerdere merries ontzettend afgevallen en gewoon echt mager geworden door het ondbreken van goede voeding

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 19:51

JoycexEnya schreef:
Ik geloof het nog niet helemaal mijn pony haar buik ik momenteel ook zo.
Maar dat betekend niet dat ik het graag volg om te zien of ze daadwerkelijk drachtig is waar ik natuurlijk ook blij ben voor ts

Als jouw pony momenteel zo een buik heeft, moet je je volgens mij even achter de oren krabben of dat wel gezond voor hart is... Maar dat ter zijde.

Als je ziet hoe erg de buik is gegroeid, dan denk ik niet dat we nog lang hoeven te wachten op een veulen :)

janflicka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-15 19:53

Gea99 Ik hou haar echt nauwlettend in de gaten...soms tot haar ergernis -O-
Maar wil alles goed in de gaten houden ;)
Ben voorbereid op alles...heb een complete geboorte set klaar staan inclusief biest mocht dat nodig zijn.
Mn tent staat klaar in een lege stal mocht het nodig zijn...dus het onbreekt niet aan zorg voor Chica en eventueel veulen.
Geloof dat sommige denken dat ik geen geld wil uitgeven aan een dierenarts,maar dat is niet het geval...ik wil geen onnodig geld uitgeven en besteed dat liever als het echt noodzakelijk is ;)

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 19:54

ierusju schreef:
JoycexEnya schreef:
Ik geloof het nog niet helemaal mijn pony haar buik ik momenteel ook zo.
Maar dat betekend niet dat ik het graag volg om te zien of ze daadwerkelijk drachtig is waar ik natuurlijk ook blij ben voor ts

Als jouw pony momenteel zo een buik heeft, moet je je volgens mij even achter de oren krabben of dat wel gezond voor hart is... Maar dat ter zijde.

Als je ziet hoe erg de buik is gegroeid, dan denk ik niet dat we nog lang hoeven te wachten op een veulen :)

Bem ik allang mee bezig maar ze viel te snel af dus dan maar weer oo het gras en nu staat ze al paar dagen stil ze gaat vanaf nu op se paddock hoor ;)

janflicka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-15 19:55

Denisesilver...nee ze krijgt wel wat merriebrok erbij hoor ;)
En ondervoed is ze zeker niet :D

Bam16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 20:21

Jeetje wat een ophef zeg.
Lekker belangrijk jullie.maken je druk of.je.eigen pony is.
Denk dat jan chicha heel goed weet wat ze.doet is een volwassen vrouw.
Hoe sommige zich.hier gedragen krijg gewoon de rillingen ervan.
Waarom altijd zo negatief hiet beetje jammer

janflicka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-15 20:25

Inderdaad beetje jammer...hou dit topic ook alleen nog maar bij voor de mensen die het volgen of meelezen vanonder hun steen.
Had er anders allang mee gestopt ;)

Bam16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 20:28

Moet.je.ook doen iedereen is.perfect behalve.jij hahabna

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 20:32

janflicka schreef:
Denisesilver...nee ze krijgt wel wat merriebrok erbij hoor ;)
En ondervoed is ze zeker niet :D

Raakten ondervoed na bevalling, maar goed dat je bijvoert!

Edit: bambina, niet vervelend bedoelt, maar het leest wat lastig door het punt gebruik :7

janflicka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-15 20:40

Oww oke Denisesilver...mocht ze bevallen gaat de merriebrok wel wat omhoog ;)
Ben er nu voorzichtig mee,want tis een minishet en teveel eiwitten kan gevaarlijk zijn mocht ze leeg zijn.
Dus voer op het oog...en als er een veulen is kan het best wat omhoog ;)
Zit daar zelf nu al over te twijfelen..omdat ze bij flanken en kont en nek ineens wat minder lijkt te worden.
Dus kijk even hoe ze het blijft doen,anders krijgt ze simpelweg wat meer.
Hooi krijgt ze zowieso vrijwel onbeperkt...maar lijkt ze nu minder veel van weg te krijgen..alsof haar maag gekrompen is?
Ze staat soms ook echt uit te buiken na wat hooi eten en maakt smakkende geluiden dan...alsof ze speeksel teveel heeft of misselijk :D

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 21:59

Op het oog voeren is altijd het beste precies! Vooral met die kleintjes

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 22:36

ssssuus schreef:
Dan lees je dat misschien op een andere manier, is helemaal niet aanvallend.

Maar je hoeft het topic niet te lezen als je niet gelooft dat chica drachtig is. Ik ben een stille meelezer en volg het topic graag, dan zijn zulke berichten/ commentaar) gewoon vervelend. :-) Zonde van het leuke topic.

Ik zeg nergens dat ik het niet geloof.. Ik zie ook een pony met een mega buik.. Ik gun het ts ook van harte, voor alle moeite die ze ervoor doet..
Het enige dat ik raar vond was de hele tijdlijn.. Er werden steeds andere dingen geroepen..

Verder wacht ik bet als alle anderen vrolijk af en heb ik alle respect voor de moeite die ts doet voor haar pony, scannen/opvoelen daargelaten..

djoekevantil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 23:22

Leuke topic.
Ben benieuwd.
Ik volg!

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 06:06

nine1987 schreef:
ssssuus schreef:
Dan lees je dat misschien op een andere manier, is helemaal niet aanvallend.

Maar je hoeft het topic niet te lezen als je niet gelooft dat chica drachtig is. Ik ben een stille meelezer en volg het topic graag, dan zijn zulke berichten/ commentaar) gewoon vervelend. :-) Zonde van het leuke topic.

Ik zeg nergens dat ik het niet geloof.. Ik zie ook een pony met een mega buik.. Ik gun het ts ook van harte, voor alle moeite die ze ervoor doet..
Het enige dat ik raar vond was de hele tijdlijn.. Er werden steeds andere dingen geroepen..

Verder wacht ik bet als alle anderen vrolijk af en heb ik alle respect voor de moeite die ts doet voor haar pony, scannen/opvoelen daargelaten..

Kunnen we er nu dan eindelijk over ophouden? Dacht dat er al gezegd was dat de precieze dekdatum niet bekend was.

Nu is het wachten tot dr tietjes ook gaan groeien! *\o/*

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 06:32

Even een vraag uit nieuwsgierigheid. TS je gaat er nu vanuit dat de pony drachtig is en voert hem daar nu ook voor bij. Maar wat als die buik gewoon vet is en jij voert nog eiwitrijke brokken bij. Heb je dan geen schrik dat ze straks bevangen wordt?

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 10:03

Jeeeeeee wat is ze dik geworden _O- . Zo vanaf de foto lijkt het echt of ze drachtig is. Ik ben benieuwd wat er uit komt rollen en wanneer :) !

frosty117

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 11:21

Als er een dierenarts bij is geweest en die maakt zich er niet druk om, dan zou ik mij ook niet druk maken als eigenaar. Je bent in ieder geval voorbereid en dat is (voor het eventuele veulentje) het belangrijkste. En mocht het niet zo zijn dat ze drachtig is dan weet je ook gelijk dat je wat aan haar gewicht moet doen. Either way wordt er goed op de pony gelet, dus top toch? :) Al gok ik dat ze wel drachtig is gezien de buik, aangenomen dat ze niet veel extra voer heeft gekregen.

Wat ik mij afvroeg, doe je ook iets met haar? Dan bedoel ik bijvoorbeeld mennen of wandelen. Of laat je haar stil staan nu vanwege de dracht?

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 18:31

Beetje laat, maar ik volg ook! Ben erg benieuwd :)
Ik vind dat TS het prima doet, is goed voorbereid dus ik snap het probleem verder ook niet zo.

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 20:04

Typisch bokt weer, altijd(!) hetzelfde.. Ga even ergens anders discussies voeren zeg. Zo jammer van dit topic.

Ik volg je vanaf het begin als stille meelezer, hihi.. En geloof ook zeker dat ze we drachtig is, en het bevestigt mijn gedachten wel weer bij de laatste foto's.. Sjonge wat een pokkel, haha! _/-\o_

4ever2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 10:53

Leuke pony ts! Ik heb ook zo mijn twijfels, maar hè, we zien het vanzelf wel als er straks een veulentje naast ligt!
Wel is dit van mij goed bedoeld advies (wat bij shetlanders veel voorkomt) is leververvetting doordat je ze plots op dieet zet. Als toch blijkt dat ze niet drachtig is, let er dan op dat je haar niet heel plots op dieet zet. Dat kan je je pony kosten ;)

Ik ben verder heel erg benieuwd of er een veulentje uitkomt!

janflicka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-15 12:36

4ever2day Dank je wel voor de tip!
Ik ken de risico's inderdaad van te snel afvallen.
Frosty,de merrie word gewoon zoals normaal behandeld,dus krijgt haar normale beweging.
Mennen doen we niet,maar zou in de toekomst wel leuk zijn.

flappiex1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 19:56

Wat een knapperdje! :) Denk dat als er iets uitkomt, wat ik wel denk, het echt een super leuk beestje is! *\o/* Hoe gaat het nu met haar?