Spannend!!! wat zegt de melk test? Denk dat de spenen nog wat groter worden anders kan veulen moeilijk sabbelen maar zie idd al witte puntjes!! Hoeveel dagen is ze vandaag?
Cynthia82
Geplaatst: 09-03-15 18:46
Dat ziet er veelbelovend uit!
Of de spenen nog groter worden, weet je nooit (of je moet eerdere ervaring hebben met je merrie), want mijn merrie heeft bij bevalling kleinere spenen dan dit en die weigeren groter te worden..
Maar het kan natuurlijk wel. Net als de spleet die nog weg zou kunnen trekken.
Verder geen verandering vandaag... De spenen zijn groot genoeg, het vertekend erg op de foto zie ik. Ik heb wel melktest strips liggen maar ik ben er niet zo voor om in de spenen te gaan knijpen... Ik denk zelf dat het nog wel even duurt. Vannacht heb ik zo'n beetje elk uur op de cam gekeken en ze was rond drie uur even onrustig en leek wat last van de buik te hebben, maar daarna ging ze liggen en slapen. De rest van de nacht en ochtend was ze gewoon rustig.
Fotsy
Geplaatst: 09-03-15 19:13
Oeie ieder uur, ga je dat lang volhouden, ik zou er toch eens in knijpen hoor
Weet ik ook niet of ik dat lang volhoud, ik hoop eigenlijk dat het niet te lang duurt. Ik heb wel een paar keer geprobeerd om erin te knijpen maar ze vond het niet echt leuk en er kwam ook niks uit.(waarschijnlijk kneep ik niet goed ) Ik zit wel een paar keer per dag aan de uier en spenen om haar eraan te wennen dat er iemand aan de uier zit, maar ik vind het een beetje eng om erin te knijpen.
Ja Thesserd dat is wel heel bijzonder, een palomino veulen uit een homozygote zwarte vader en perlino moeder. Ik heb toevallig 2 dagen geleden gedroomd dat Roxy's veulen black tobiano was dus wie weet.