Gefeliciteerd! Ik duim ook mee, dat alle opstartproblemen als sneeuw voor de zon verdwijnen (of al verdwenen zijn)...
kuzznathalie
Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-14 19:39
Zo even een klein verslagje. BEN MOEHOEEEEE!!!!
Vanochtend om 7 uur keek ik op de cam, (uur eerder was er nog niks aan de hand) en ik zag tot mijn verbazing dat er al wat uit hing. Ik weet niet hoe snel ik was, maar ik was heel snel, in de kleren en ik was ook al bij Balou. De veearts was al gebeld, maar dat was meer voor mijn eigen zekerheid, niet omdat ik dacht dat het niet goed was. Dus, de vee arts was er om half 8, die keek, die voelde, die keek nog een keer, voelde nog een keer. Dit gaat ze niet redden, zei ie. Bleek dat het veulen gewoon enorm was, dus heeft hij Balou geholpen. Zo sneu om te zien/horen dat je beste vriendinnetje pijn heeft en niet weet wat haar overkomt. Uiteindelijk is het om 8.00 uur geboren. Een paar stelten onder dat lijfje!! Niet te zuinig!! Een beste emmer koud water over dr koppie en ze schudde wat met haar hoofd, hèhè, ik ben er uit!!
Ja je leest het goed, het is een ZIJ!
Ze heeft wat opstartprobleempjes, ze heeft nog niet zelfstandig gedronken/gestaan, maar ik heb goede hoop dat het goed komt, want ze wordt elk uur een beetje sterker. Ze krijgt ieder uur een flesje. Als we haar helpen, blijft ze "netjes" staan en proberen we ook of ze bij Balou wil drinken. We melken Balou en we hebben andere biest. Nu hopen dat ze sterker en sterker wordt, zodat ze zelf gaat staan. En dat lijkt nu wel de goede kant op te gaan. Nog even spannend dus!!!
De nageboorte kwam er trouwens ook niet af, dus Balou moest nog gespoeld en schoon, maar verder gaat alles top met haar.
Tumvum
Geplaatst: 14-04-14 19:51
Wauuw gefeliciteerd wat een prachtig veulentje heb je daar! Nu hopen dat ze snel sterker wordt!!
Anoniem
Geplaatst: 14-04-14 19:55
Jeutje, zal voor je duimen dat de kleine snel ter been is. Gezien de kreukels heeft ze gewoon te weinig ruimte gehad. Strijkijzer erover
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-04-14 19:57, in het totaal 1 keer bewerkt
gefeliciteerd met je knappe merrie . hoe is het vandaag met beide dames.
pretty
Geplaatst: 15-04-14 10:59
Dit is wel erg pittig zeg! Goddank waren jullie erbij! Gefeliciteerd met de mooie meid!
Ik duim heel hard dat ze snel zelf gaat staan en drinken. Reageert ze verder wel goed? Is ze alert genoeg? Zo een lange bevalling is niet niks en misschien wel een klein wonder dat ze het gehaald heeft!